Gå til innhold

Hva skjer med kroppen min?! Tjukk av å trene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver og slanker meg. Startvekta var på 94 kg, og nå ligger den på 83. Har bare slanket meg i form av sunt kosthold; ingen trenging. Har spist litt dårlig mat forrige uke, men passet på at jeg ikke fikk i meg nok kalorier til å gå opp i vekt; bare for mye til å ikke gå ned. Har brukt å ha skeie ut-dager før, og det har ikke vært noe problem

 

Uansett: Var å trente på mandag og tirsdag, og ble helt ødelagt i ryggen. Hovnet opp, ble steinhard og greide nesten ikke bevege meg. Tror bare ryggen fikk et sjokk av den harde treninga, for jeg har vært plaget med ryggen før og dermed er det en muskelgruppe jeg ikke har trent mye.  Nå er jeg helt fin i ryggen, men føler meg veldig oppblåst og ser mye større ut enn vanlig. Gikk på vekta, og har gått opp til 85(??) kg. På onsdag var vekta på hele 86,5! Hvordan er det mulig? Kommer jeg til å gå ned de kiloene naturlig igjen? Jeg hater å gå rundt og føle meg kjempetjukk og svær..

Anonymkode: b821e...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyblossom

Det er normalt at vekta varierer litt fra dag til dag. Hvis du føler deg oppblåst kan jo mye luft i magen være noe av årsaken. Så lenge det er snakk om såpass lite ville jeg ikke bekymret meg. De kommer til å forsvinne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å bekymre seg riktig enda. Det er ikke uvanlig at kroppen holder litt ekstra på vann når man har begynt å trene. Kiloene forsvinner nok etter hvert. :)

Anonymkode: 890a2...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vann og ikke fett. Derfor man skal måle seg og ikke veie seg

Anonymkode: 1cd2c...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at vekta varierer litt fra dag til dag. Hvis du føler deg oppblåst kan jo mye luft i magen være noe av årsaken. Så lenge det er snakk om såpass lite ville jeg ikke bekymret meg. De kommer til å forsvinne igjen :)

Hmm.. Føler meg bare oppblåst, men er ikke det, altså! :) Takk for svar! 

Anonymkode: b821e...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt: kroppen holder på vann med en gang man begynner å trene. http://www.kk.no/trening/derfor-går-du-opp-i-vekt-når-du-trener-34934

Ta det rolig i starten dersom du er helt utrent, og ikke tren hardt to dager på rad. Drikk masse vann, og fortsett med regelmessig trening. Det er noe av det beste du kan gjøre for helsen om du slanker deg eller ei.

Anonymkode: 78f6d...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...