Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bo i Oslo pr dags dato? Er det hyggelig og trygt? Vil dere anbefale en ung mann byen?

Anonymkode: cc103...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig trygt. Om det er hyggelig kommer helt an på deg. Noen liker byen, andre gjør det ikke. Jeg elsker den. 

Anonymkode: 9c880...369

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer jo an på hvor i Oslo.

De aller fleste steder i Oslo er både hyggelige og trygge.

Mens noen steder kanskje ikke oppleves som så hyggelige.

Og så er det noen ytterst få steder, som oppleves som litt utrygge sent på natt/kveld. (Men om man opplever dem som det, så er et jo bare å unngå å være akkurat der på de tidspunktene.

Anonymkode: 7ca5c...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Oslo i 4 år nå, kommer opprinnelig fra et bittelite tettsted på kysten av midt-Norge. Jeg trives veldig godt, og har aldri følt meg utrygg uansett tid på døgnet eller sted i byen. 

Oslo er en trivelig by når man lærer den å kjenne. De fleste som ikke har bodd her forbinder Oslo med Karl Johan og Oslo City, og da skjønner jeg godt at man har et noe rufsete bilde av byen. Oslo er så mye mer! Uendelige turmuligheter, og en drøss med vakre gater og koselige cafeer etc man kan utforske. Ikke la deg skremme av nyhetene.. ;) 

Anbefaler absolutt byen for unge mennesker, mann som kvinne. Når jeg, en trønder fra et forblåst bittelite kyststed, kan føle meg hjemme her, så kan alle det! :)

Anonymkode: 1074b...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i Oslo i 4 år nå, kommer opprinnelig fra et bittelite tettsted på kysten av midt-Norge. Jeg trives veldig godt, og har aldri følt meg utrygg uansett tid på døgnet eller sted i byen. 

Oslo er en trivelig by når man lærer den å kjenne. De fleste som ikke har bodd her forbinder Oslo med Karl Johan og Oslo City, og da skjønner jeg godt at man har et noe rufsete bilde av byen. Oslo er så mye mer! Uendelige turmuligheter, og en drøss med vakre gater og koselige cafeer etc man kan utforske. Ikke la deg skremme av nyhetene.. ;) 

Anbefaler absolutt byen for unge mennesker, mann som kvinne. Når jeg, en trønder fra et forblåst bittelite kyststed, kan føle meg hjemme her, så kan alle det! :)

Anonymkode: 1074b...45f

Takk for svar. Har ikke særlig lyst til å bo i kollektiv. Vet du om muligheten for hybel/leil for 6-8000kr er mulig å oppdrive?

Anonymkode: cc103...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å føle seg fram til sjansen for å bli utsatt for kriminalitet. Hvis du vil ser hvor i byen de fleste ranene skjer så er det er kart nederst i denne artikkelen: http://www.tv2.no/a/2808875

Antallet rundt Grønland har gått noe ned, mens det har gått noe opp i andre områder.

Anonymkode: 9d6fa...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg alltid utrygg på kveldene i Oslo. Bor på østsida. Byen er stor og upersonlig. Gleder meg til å flytte ut av bykjernen. Det som er positivt med Oslo er at du får tak i nesten alt du trenger. God kollektivtrafikk innad Ring 3. 

Hilsen jente

Anonymkode: 1c787...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale vestkanten av byen. Om du skal østover vil jeg valgt grünerløkka muligens. Jeg føler meg alltod trygg i Oslo, men ferdes dog ikke på den andre siden av byen noe særlig, og føler det er veldig trygt og fint her:))

Anonymkode: 131d7...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg alltid utrygg på kveldene i Oslo. Bor på østsida. Byen er stor og upersonlig. Gleder meg til å flytte ut av bykjernen. Det som er positivt med Oslo er at du får tak i nesten alt du trenger. God kollektivtrafikk innad Ring 3. 

Hilsen jente

Anonymkode: 1c787...061

Bor på Stovner aldri vært redd for å gå ute på kvelden/natta.aldri skjedd noe.

S

Anonymkode: 8e828...45d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har ikke særlig lyst til å bo i kollektiv. Vet du om muligheten for hybel/leil for 6-8000kr er mulig å oppdrive?

Anonymkode: cc103...1dc

Du kan jo f.eks. undersøke på finn.no selv. Sio.no dersom du er student.

Anonymkode: 16ebd...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodd her i 8 år på dagen idag faktisk.  Mye mer fordeler enn ulemper med å bo i Oslo kontra andre byer spør du meg, alt etter hva du ser etter vel å merke.

 

Har endel episoder med slossing og vold på disse 8 årene, men det er mer uflaks og andre kompiser i gjengens feil. Men sheriffer på byn er det vel ca like mange av i alle byer i snitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det å bo i Oslo pr dags dato? Er det hyggelig og trygt? Vil dere anbefale en ung mann byen?

Anonymkode: cc103...1dc

Oslo er Norges beste by. Ufattelig mye å finne på og enkelt å skaffe venner og bekjente. Storkoser meg her

Anonymkode: a13fb...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og jeg elsker byen min :hjerte: Jeg har aldri noensinne følt meg utrygg her og jeg er mye ute og går når det er mørkt! Jeg er vokst opp på vestkanten og har bodd på Ullern og Frogner frem til for et og et halvt år siden, da flyttet jeg til Ensjø på østkanten. Jeg skal ærlig innrømme at jeg trives bedre i vest, men det er overraskende trygt og hyggelig her på Ensjø. Oslo er så mye mer enn Karl Johan og sentrum, jeg anbefaler denne byen på det varmeste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er ålreit. Litt trange og dyre kåker, men kulturtilbudet er sannsynligvis bedre enn noe annet sted i Norge, og friluftsområdene rundt byen er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale Oslo! Det er en flott by når man kommer litt bort fra Oslo s. Godt kollektivtilbud med busser hele natta feks, også i ukedagene mange steder. Trivdes veldig godt på St. Hanshaugen, og følte meg trygg. Dersom du skal ha et sted alene for 6-8000 kr tror jeg du må litt ut av sentrum, men du kan jo være heldig. Bare å søke på finn.no. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...