Gå til innhold

Motivasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan motiverer dere dere til å dra på trening de dagene dere virkelig ikke har lyst? Sånn som i dag føler jeg bare for å sitte inne med varmt pledd, drikke te og lese bok. Men jeg hadde egentlig planlagt å dra og trene, men jeg klarer bare ikke å motivere meg til å gjøre det. 

Anonymkode: 3c61a...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

For min del så kom motivasjonen når treningen ble en del av livsstilen min. Før den tid så var treningen en del av timeplanen på lik linje som at jeg måtte på jobb. I tillegg minte jeg meg selv på hvor ufattelig digg følelse jeg hadde i kroppen etter en solid joggeøkt. Jeg har aldri angret på en joggetur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kom motivasjonen når treningen ble en del av livsstilen min. Før den tid så var treningen en del av timeplanen på lik linje som at jeg måtte på jobb. I tillegg minte jeg meg selv på hvor ufattelig digg følelse jeg hadde i kroppen etter en solid joggeøkt. Jeg har aldri angret på en joggetur! 

Jeg har vanligvis lyst på trening og føler at jeg "mangler" noe de dagene jeg ikke har trent, men så har jeg også slike dager som i dag hvor jeg bare ikke orker tanken på å dra på trening. Da er det utrolig vanskelig å motivere seg selv.

Anonymkode: 3c61a...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan motiverer dere dere til å dra på trening de dagene dere virkelig ikke har lyst? Sånn som i dag føler jeg bare for å sitte inne med varmt pledd, drikke te og lese bok. Men jeg hadde egentlig planlagt å dra og trene, men jeg klarer bare ikke å motivere meg til å gjøre det. 

Anonymkode: 3c61a...46e

Vet du, jeg tror faktisk at de dagene man bare har lyst til å ligge på sofaen under et pledd så skal man faktisk gjøre noe. Det er ekstremt viktig å lytte til kroppen sin, det har jeg erfart den tunge veien. Så klart skal man presse seg litt innimellom, men en ekstra hviledag har aldri gjort skade, tvert imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror faktisk at de dagene man bare har lyst til å ligge på sofaen under et pledd så skal man faktisk gjøre noe. Det er ekstremt viktig å lytte til kroppen sin, det har jeg erfart den tunge veien. Så klart skal man presse seg litt innimellom, men en ekstra hviledag har aldri gjort skade, tvert imot :)

Joda, men det blir så kjipt de gangene jeg kanskje har hatt treningsfri dagen før, også blir jeg opptatt de to neste dagene og ikke har mulighet til å trene, og da blir det plutselig så lang tid siden jeg har trent.

Anonymkode: 3c61a...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror faktisk at de dagene man bare har lyst til å ligge på sofaen under et pledd så skal man faktisk gjøre noe. Det er ekstremt viktig å lytte til kroppen sin, det har jeg erfart den tunge veien. Så klart skal man presse seg litt innimellom, men en ekstra hviledag har aldri gjort skade, tvert imot :)

Noen av oss har lyst til å ligge på sofaen hver dag! Da er man rett og slett nødt til å gjøre noe man ikke har lyst til. Og så er det enda deiligere på sofaen etterpå! 😃

Anonymkode: bb025...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en gang jeg merker at jeg begynner å "diskutere med meg selv" sånn som jeg gjør når jeg ikke vil på trening så sier jeg bare til meg selv: "jo, du skal, it's not up for discussion" og så kobler jeg ut hjernen og bare tar på meg treningsklær. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...