Gå til innhold

Hvordan overlever dere søvnmangelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skriver ikke om DITT barn, men på generell basis om hva som faktisk skjer når man holder på slik.  Jeg tviler ikke på at du er en god mor, men man må kunke tenke litt selv

Så ro ned høna.

Anonymkode: f6a7e...fd1

Gud bavare meg vel... Jeg skriver om mitt barn, og kun mitt, som var en del av min erfaring. Hvorfor siterer du mine innlegg da om du snakker på generelt grunnlag? Jeg tenker selv jeg. Jeg lar meg feks ikke påvirke av ditt hysteri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du unngår fortsatt å svare på spørsmålene mine, så det sier jo egentlig alt.

Anonymkode: f6a7e...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Du skrev fagfolk og helsepersonell.

Tviler på at de var søvneksperter. Tar du alt fagfolk sier for god fisk?

Anonymkode: f6a7e...fd1

en god blanding mellom å tenke selv, lese barnet og høre på fagfolk. Har understreket det med fagfolk, fordi folk mente barnevernet burde ha fått beskjed før jeg trappet ned ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud snakk om å ta ting for god fisk bare fordi en helsesøster uten fagøig oppdatering anbefaler det.

Har dere lest forskning ang. skrikekurer og hva det er som gjør at disse stakkars babyene kapitulerer? Og hva det gjør for deres trygghet, selvtillit og tilknytning? Særlig til mor og far som skal være deres alt?

Jeg blir kvalm, takkars babyer. Det er snakk om en så kort tid av livene deres at om man ikke klarer å hanskes med det,bør man kanskje ikke ha fått barn?

Og hvis man ikke klarer å sove når baby sover,og ikke klarer å sove på dagen eller legge seg tidlig (blablabla) så er det dere det er noe galt ed, ikke stakkars baby.

Hilsen mor til 12 mnd gammel baby som våkner 1 gang o timen HELE natten, ikke har sovet sammenhengende mer enn 1,5 -2 timer siden juli, og ikke sovet en hel natt siden februar 2014.

 

Skrikekur for at JEG er sliten? Nei takk.

Anonymkode: f6a7e...fd1

Du mener det er bedre at mor risikerer å gjøre feil pga utmattelse som kan skade barnet? Det er grunn til at det er like ille å kjøre bil når man er veldig trøtt som når man er full. 

 

Anonymkode: 048e8...a96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god blanding mellom å tenke selv, lese barnet og høre på fagfolk. Har understreket det med fagfolk, fordi folk mente barnevernet burde ha fått beskjed før jeg trappet ned ammingen.

Ja, det var jo litt morsom faktisk. 🙈 Og du tror jeg er hysterisk 😅

Neida. Men helt alvorlig. For 50 år siden var det også greit å slå barn, og det fikk vi lover mot. Det er samme ulla. Fagfolk sa også at det var greit, back then. Gjort studier der og.

Du mener det er bedre at mor risikerer å gjøre feil pga utmattelse som kan skade barnet? Det er grunn til at det er like ille å kjøre bil når man er veldig trøtt som når man er full. 

 

Anonymkode: 048e8...a96

jeg mener at det ikke er barnet sin feil at mor ikke på en eller annen måte kan få seg søvn/hjelp/støtte. Skrikekur fordi MOR skal få sove. Hører du ikke at det er feil? Det er ikke den stakkars babyens feil at mor ikke klarer å sove når hun bør.

 

Hvis dere vil fortsette å diskutere foreslår jeg at dere slår i bordet med noe fakta snart, og ikke bare "hs sa at.."

Anonymkode: f6a7e...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo litt morsom faktisk. 🙈 Og du tror jeg er hysterisk 😅

Neida. Men helt alvorlig. For 50 år siden var det også greit å slå barn, og det fikk vi lover mot. Det er samme ulla. Fagfolk sa også at det var greit, back then. Gjort studier der og.

jeg mener at det ikke er barnet sin feil at mor ikke på en eller annen måte kan få seg søvn/hjelp/støtte. Skrikekur fordi MOR skal få sove. Hører du ikke at det er feil? Det er ikke den stakkars babyens feil at mor ikke klarer å sove når hun bør.

 

Hvis dere vil fortsette å diskutere foreslår jeg at dere slår i bordet med noe fakta snart, og ikke bare "hs sa at.."

Anonymkode: f6a7e...fd1

Først kjefter du på meg for at jeg stoler på fagfolk, så løper du til AB og sier at det er mor sin feil at hun ikke søker hjelp og støtte?

 

Du kan bare drite i å sammenligne det jeg har skrevet med å slå barn. Du er jo fullstendig syk i hodet.

Endret av Macro
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

jeg mener at det ikke er barnet sin feil at mor ikke på en eller annen måte kan få seg søvn/hjelp/støtte. Skrikekur fordi MOR skal få sove. Hører du ikke at det er feil? Det er ikke den stakkars babyens feil at mor ikke klarer å sove når hun bør.

 

Hvis dere vil fortsette å diskutere foreslår jeg at dere slår i bordet med noe fakta snart, og ikke bare "hs sa at.."

Anonymkode: f6a7e...fd1

Hvem har sagt at det er babyens skyld? Men du ser ut til å mene at det er bedre at barnet risikerer å bli skadet fysisk eller verre, enn noen dager med skrikekur. Jeg påstår ikke at skrikekur er bra. 

Anonymkode: 048e8...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg lurer på er: hvor er hjelpa fra familie/venner hen? Hvordan kan man få en slik alvorlig mangel på søvn uten at familie oppdager det og tilbyr hjelp? Ikke frekt ment, men forstår jeg tydelig er heldig som har opp til flere personer som hadde grepet inn hvis søvnsituasjonen var så ille.. 

Anonymkode: 8b758...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus fucking christ.

Er det så inni granskauen vanskelig?

Jeg sier at mor må få hjelp til SIN søvnmangel - ikke få hjelp til å filse den helt normale babyen. Få.hjelp og avlastning så hun kan SOVE. 

Sa ikke fagfolk før i tiden at det var ok å slå? Jo.

Ville du gjort det når.de sa det var ok? 

 

Jeg er langt ifra sjuk i hodet (en hersketeknikk som ikle funler forøvrig), jeg prøver virkelig bare å få deg til å forstå hva en skrikelur er

Anonymkode: f6a7e...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus fucking christ.

Er det så inni granskauen vanskelig?

Jeg sier at mor må få hjelp til SIN søvnmangel - ikke få hjelp til å filse den helt normale babyen. Få.hjelp og avlastning så hun kan SOVE. 

Sa ikke fagfolk før i tiden at det var ok å slå? Jo.

Ville du gjort det når.de sa det var ok? 

 

Jeg er langt ifra sjuk i hodet (en hersketeknikk som ikle funler forøvrig), jeg prøver virkelig bare å få deg til å forstå hva en skrikelur er

Anonymkode: f6a7e...fd1

Og hvis man har ingen til å avlaste? Hvor lang tid må man vente før man får hjelp?

Anonymkode: 048e8...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det INGEN som forstår at det ikke er babyen som er problemet? Det er babyen som stadig blir "fikset".

Babyen er helt normal den. Og gjett hva - det går over!

Familie må stille opp. Pappaen må stille opp. Om mamma er rusa på søvnmangel og ikke kan ta vare på babyen så må pappaen sykemeldes. SÅ enkelt er det faktisk

igjen snakker jeg GENERELT.

Anonymkode: f6a7e...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus fucking christ.

Er det så inni granskauen vanskelig?

Jeg sier at mor må få hjelp til SIN søvnmangel - ikke få hjelp til å filse den helt normale babyen. Få.hjelp og avlastning så hun kan SOVE. 

Sa ikke fagfolk før i tiden at det var ok å slå? Jo.

Ville du gjort det når.de sa det var ok? 

 

Jeg er langt ifra sjuk i hodet (en hersketeknikk som ikle funler forøvrig), jeg prøver virkelig bare å få deg til å forstå hva en skrikelur er

Anonymkode: f6a7e...fd1

Dette blir for dumt for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvis man har ingen til å avlaste? Hvor lang tid må man vente før man får hjelp?

Anonymkode: 048e8...a96

da er du jo rimelig viggo da. Uten hverken en barnefar, gode venner eller familie.

Anonymkode: f6a7e...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke svar ala "du må sove når baby sover", for problemet mitt er nettopp at det ikke fungerer.

I natt har jeg sovet 2 timer.  Hvis mat/stell tar litt lenger tid enn det pleier om natten, så er jeg så våken at jeg ikke får sove igjen.  Det kan også skje at jeg døgner.  Jeg klarer ikke å sove på dagtid uansett hvor utslitt jeg er.

Noen som har samme problem, og hvordan løste dere det?

Pga jobb kan ikke mannen avlaste annenhver natt. Det blir bare enda verre at vi begge er overtrøtte og utslitte. 

Anonymkode: b4c41...77f

pga jobb? Pisspreik. Han klarer å jobbe med 0-4t søvn på øyet annenhver natt. Tips!

Få kustus på mannen eller skaff deg en skikkelig mann. For en pyse!?

selvsagt skal han ta sin del av nattevåken..

Anonymkode: 4ccaa...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over, vi har hatt nattevåk i 2,5 år. Overlever. Etter 5 mnd var kroppen så nummen at oppvåkningen ikke gjorde vondt lenger ;) og selvsagt deler man på jobben................

Anonymkode: 4ccaa...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

da er du jo rimelig viggo da. Uten hverken en barnefar, gode venner eller familie.

Anonymkode: f6a7e...fd1

Så hvis mor ikke har venner/familie/barnefar som er villig til å avlaste, så gjør det ikke noe om barna deres blir skadet? OK..

Anonymkode: 048e8...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Macro, mener du at "skrikekuren" var å trappe ned på amming? 

Ja, altså. Min lå å sugde hele natten. Gled brystvorten ut av munnen ble han hysterisk. Dette går ikke an å holde på med i7-8 mnd uten å gjøre noe. Ingen baby har behov for mat hvert 15-20 minutt, så jeg var nødt å få stoppet det. Det førte til et par dager med skrik da han bare fikk vannflaske, trøst og kos. Jeg er litt usikker på om dette er det folk kaller skrikekur nå når jeg ser hva andre beskylder meg for. Han fikk jo melk når han var sulten, for jeg hørte forskjellen på skrikene. Han vêr heller ikke redd. Han foretrakk å ha brystvorten liggende i munnen, og det gikk ut over den dype søvnen som han sårt trengte. Derfor måtte han vennes av med det.

 

Jeg har aldri overlatt ham til seg selv, aldri latt han løse problemene sine selv, aldri sultet han, aldri kjeftet og aldri slått. Men han skrek fordi han ikke fikk viljen sin, det gjore han. Men han skrek i armene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis mor ikke har venner/familie/barnefar som er villig til å avlaste, så gjør det ikke noe om barna deres blir skadet? OK..

Anonymkode: 048e8...a96

ja akkurat det jeg mente, glad du forstod det

Anonymkode: f6a7e...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja akkurat det jeg mente, glad du forstod det

Anonymkode: f6a7e...fd1

Du mente at man er "viggo" (hva enn det betyr) om man ikke klarer å skaffe seg hjelp gjennom sin sosiale krets. Du kom ikke med noe tilsvar til hva de burde gjøre, og da er det naturlig å anta at siden de er "viggo" så bryr man seg ikke om hva deres barn måtte gjennomgå. 

Anonymkode: 048e8...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...