Gå til innhold

Rask og lett bærbar til 6000 kr


Vulpes

Anbefalte innlegg

Heisann! :) Håper å få noen tips fra dere som er mer oppdatert innen dagens laptop-marked enn meg.

 

Mamma trenger ny bærbar. Den trenger ikke å være spesielt kraftig, ettersom hun kun gjør vanlige hverdagslige oppgaver som å surfe på nett, skrive dokumenter, lage powerpoints, se videoer og lagre bilder. Hun trenger heller ikke mye lagringsplass.

 

Det som derimot er viktig for henne er:

  • Lav vekt, så den er lett å ha i fanget og frakte med seg
  • Lang batterilevetid
  • Godt tastatur og styreflate (jeg er vant med macbook, samme kvalitet må vel finnes i PC-verden?)
  • Klart og godt skjermbilde slik at jobbing på PCen ikke blir så slitsomt for øynene
  • Ca. 13" skjerm
  • Rask (programmer åpnes og lukkes kjapt, alt «glir bra»)

 

Jeg ser for meg en PC-versjon av Macbook Air 13". Får man tak i dette til rundt 6 000 kr, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady Mondegreen

Den er kanskje ikke akkurat det du ser etter, men jeg vil likevel slå et slag for Asus EeeBook F205TA. Den er veldig lett, har lang batterilevetid, er vifteløs og dermed lydløs og koster kun 2500 kroner. Den er svært langt fra å være noen kraftplugg, har lite internlagring og kun 11,6" skjerm, men jeg bruker den til akkurat det du sier og er svært fornøyd. Med Windows 10 er den super til slike lettvekterting. Her kan du lese en test av den (F205TA og X205TA er samme PC) hvis du er interessert.

Endret av Lady Mondegreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...