Gå til innhold

Slå opp med typen som jeg er i et avsantandsforhold meg. Men han svarer jo ikke!


SansaStark

Anbefalte innlegg

Typen og jeg har vært sammen i et halvt år, bor fem timer med tog unna hverandre. Vi snakker mest på snap og telefon. Jeg er lei av å bare se ham en til to ganger i måneden. I går sendte jeg han en melding om at jeg ville snakke med ham og at det førtes så tomt her uten ham (vi vær sammen fra torsdag til søndag og det er en skikkelig fæl kontrast å komme tilbake til hverdagen, hater denne avstanden). Jeg vil avslutte hele forholdet. Dette går bare ikke lenger! Han har ikke svart. Men ser han har vært inne på facebook og til og med postet andre ting. Dette gjør meg bare sikrere i min sak! Hvorfor svarer han ikke? Luker han lunta? Om han ikke svarer, skal jeg bare ringe ham uoppfordret? Eller skal jeg slå opp på melding? Jeg ville også snakke tidligere denne uka (var da ikke så fast bestemt på å slå opp, ville bare høre stemmen hans), han sa ja, han hadde tid. Men jeg hørte aldri noe mer, han ringte meg altså ikke. Dette hendte både mandag og tirsdag.

 

Veit han ikke har noen andre. Og veit han er glad i meg (sa sist han elsket meg). Men moren hans er syk og kan hende han har nok med henne. Men allikvel? Han burda isåfall si at han har hendene fulle, eller beklage og si han ikke har tid? Og hvorfor har han isåfall tid til å poste all mulig dritt på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringe uoppfordret, sier du.... Dere er kjærester, Du kan vel ringe han når du vil! Ring han og snakk med han, bedre enn å ta på meld. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe uoppfordret, sier du.... Dere er kjærester, Du kan vel ringe han når du vil! Ring han og snakk med han, bedre enn å ta på meld. 

Vi pleier å avtale når vi ringer, siden vi gjerne snakker 1-2 timer og liker å ha litt ro rundt oss. Men dette er jo litt anderledes da. Samtidig vil jeg ikke ringe ham på jobben (han jobber uregelmessige timer) eller når han er hos venner eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt innlegget. Du har skrevet at du vil gjøre det slutt, han har sett meldingen og ikke svart? 

Anonymkode: 91cc5...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt innlegget. Du har skrevet at du vil gjøre det slutt, han har sett meldingen og ikke svart? 

Anonymkode: 91cc5...ed0

Nei, du forstår ikke. Jeg vil gjøre det slutt, men vil gjøre det på telefon eller skype. Og så har han ikke svart på meldingen der jeg skriver "Hei. Jeg vil snakke med deg. Det føles så tomt her". Jeg sendte den i går tidlig!

 

Tenker kanskje jeg heller burde skrive oppfølging: "Jeg ønsker ikke forstyrre deg, men jeg må virkelig snakke med deg. Når passer det at jeg ringer?" Eller er det totalt feil måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du forstår ikke. Jeg vil gjøre det slutt, men vil gjøre det på telefon eller skype. Og så har han ikke svart på meldingen der jeg skriver "Hei. Jeg vil snakke med deg. Det føles så tomt her". Jeg sendte den i går tidlig!

 

Tenker kanskje jeg heller burde skrive oppfølging: "Jeg ønsker ikke forstyrre deg, men jeg må virkelig snakke med deg. Når passer det at jeg ringer?" Eller er det totalt feil måte å gjøre det på?

Det kan du jo gjøre "Jeg må virkelig snakke med deg" høres veldig alvorlig ut da, så kanskje noe litt mildere? Så han ikke blir skremt bort og ikke ønsker å snakke med deg :P

Anonymkode: 91cc5...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk et språk og en tone du er komfortabel med å bruke for å sende en melding til og kommunisere at det er fint om han tar kontakt når han har mulighet til å prate. Det spiller vel egentlig ingen rolle om det blir slutt i dag eller i morgen heller? Skjønner at det er greit å få det gjort altså, er ikke det jeg mener, men at det ikke er nødvendig å mase en hel masse for å oppnå kontakt så fort som mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk et språk og en tone du er komfortabel med å bruke for å sende en melding til og kommunisere at det er fint om han tar kontakt når han har mulighet til å prate. Det spiller vel egentlig ingen rolle om det blir slutt i dag eller i morgen heller? Skjønner at det er greit å få det gjort altså, er ikke det jeg mener, men at det ikke er nødvendig å mase en hel masse for å oppnå kontakt så fort som mulig. 

Jeg blir bare så superirritert. Jeg forstår jo ham, at han har mye å gjøre eller noe. Men her går jeg å tenker på ham, tivler og gnurer og veier fram og tilbake, også han gidder ikke en gang å svare på meldingen min...

 

Jeg har ikke mast så mye, tror jeg. Har bare spurt om han gjorde noe spennende eller hadde tid til å snakke på mandag. Da sa han han hadde tid, men ringte aldri. Han sa vi måtte ringes dagen etter isteden, men hørte ingenting... Så sendte jeg den meldingen i går, om at jeg ville prate med ham. Men god idé å skrive at han kan ta iniativet. Noe forslag til hvordan jeg kan formulere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men her går jeg å tenker på ham, tivler og gnurer og veier fram og tilbake" - han vet jo ikke det. Derfor er dette en superstressende situasjon for deg, men ikke for ham. Han kan jo ikke forventes å skjønne noe han ikke vet, selv om det tærer på deg fordi situasjonen er den den er uavhengig av om han vet om det eller ikke.

Jeg mente ikke at du har mast heller, men at du kanskje bare får ta det når det endelig dukker opp livstegn fra ham fremfor å begynne å mase nå :) Jeg ville kanskje bare sagt "Hei, vil fremdeles snakke med deg, så kan du ringe når det passer?" e.l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men her går jeg å tenker på ham, tivler og gnurer og veier fram og tilbake" - han vet jo ikke det. Derfor er dette en superstressende situasjon for deg, men ikke for ham. Han kan jo ikke forventes å skjønne noe han ikke vet, selv om det tærer på deg fordi situasjonen er den den er uavhengig av om han vet om det eller ikke.

Jeg mente ikke at du har mast heller, men at du kanskje bare får ta det når det endelig dukker opp livstegn fra ham fremfor å begynne å mase nå :) Jeg ville kanskje bare sagt "Hei, vil fremdeles snakke med deg, så kan du ringe når det passer?" e.l. 

Takk for fint svar. Ja, jeg vet han ikke er klar over det, men er fremdeles frustrerende og leit.

Og det var et bra forslag til melding. Jeg kan prøve å sende noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt melding om at jeg gjerne vil prate med ham, og at han bare kan ringe meg når han har tid. Hvis han ikke gir lyd fra seg iløped av lørdag, kommer jeg til å ringe ham. Hvis han da ikke tar telefonen, dumper jeg han på melding. Han kan jo ikke holde på sånn her. Synes dette er skikkelig rottent av ham. Han svarer som regel ganske fort om det er et reelt spørsmål, og vi snakker/sender meldinger HVER dag vanligvis. Og jeg har sett han har vært inne på facebook og alt. Jeg tenker tre muligheter:

1) Han forstår hva som kommer og vil ikke ha konflikt.

2) Han er lei av meg og gidder ikke avslutte dette på en ordentlig måte.

3) Noe har hendt eller han har veldig mye stress og er umoden nok til å ikke gi meg en kort beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Dette virket veldig fjortis.

Anonymkode: 2237e...06b

Hvorfor? Hva er det jeg eller han gjør eller reagerer på som er rart?

Jeg spør oppriktig. Jeg er ikke god på sosiale ting og vil gjerne forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å ringe! Du plumper jo ikke ut med "jeg vil slå opp" i samme sekund som han tar telefonen. Du sier Hei, Hvordan går det, Hva holder du på med, Passer det å snakke litt nå?. Og så tar du hele samtalen hvis det faktisk passer og han er alene. Er han på jobb så avtaler du å ringe når han er hjemme.

Anonymkode: a75e0...0d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Hva er det jeg eller han gjør eller reagerer på som er rart?

Jeg spør oppriktig. Jeg er ikke god på sosiale ting og vil gjerne forstå.

Ærlig talt så virker det ikke som om noen av dere bryr dere særlig om hverandre. Gå videre. du trenger ikke fortelle ham at det er slutt når han ikke engang gidder å snakke med deg.

En kjæreste burde man forresten klare å ringe til uten å be om lov.

Anonymkode: 2237e...06b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor? Hva er det jeg eller han gjør eller reagerer på som er rart?

Jeg spør oppriktig. Jeg er ikke god på sosiale ting og vil gjerne forstå.

Det virker litt fjortis at du ikke bare kan ringe kjæresten din og slå opp uten å få grønt lys til det først. Da skjønner jeg at du slår opp for å si det sånn, det virker ikke som et fortrolig forhold. Jeg ringer kjæresten min når som helst på døgnet, tar han ikke tlf ringer jeg helt til han tar den, samme om han sitter på lesesalen med lesekramper, vil jeg prate så skal vi prate :laugh: neida, men at det er så problematisk å ta en tlf til kjæresten din virker høyst unaturlig.

Anonymkode: 62350...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er så mye opptatt, kan du heller skrive: "Når kan jeg ringe deg?"

Det er du som skal slå opp, så da synes jeg ikke du bare skal forvente at han skal ringe deg. Den telefonsamtalen kan du betale for selv. ;)

Anonymkode: 0e680...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for øvrig du har en litt kald og kompromissløs holdning. I det ene øyeblikket så er problemet at du savner han så mye, og i neste øyeblikk er løsningen å gjøre det slutt. Som om det er veldig synd på deg, og du må avslutte for at du skal slippe å lide. Dere er jo to i dette forholdet. Jeg synes det hadde vært mest naturlig å fortelle han at du er usikker på forholdet, om du ønsker å fortsette på den samme måten, og så høre hva han sier.

Anonymkode: 0e680...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo opp i dag... Jeg bryr meg veldig mye om ham. Det er veldig vondt

Han hadde ikke tid til å snakke med meg i nesten en uke. Når jeg ringte, tok han ikke telefonen. Jeg forstår ikke hva som skjedde. Hvordan gikk det fra "jeg elsker deg" til ingenting? Og når jeg slo opp sa han bare "det forstår jeg. Jeg er veldig lei meg for det". Jeg gråt masse da, så det var sikkert litt overveldende. Jeg har lyst til å spørre ham hvorfor han mistet interessen eller hva som hendte. Er det for seint å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...