Gå til innhold

Julegave 4,5 åring - jente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva kjøper dere til fireåringen deres? Har ei jente på 4,5 år, som ønsker seg alt mulig naturligvis. Hun har snakka om alt i fra nettbrett, til frost til bilbane. Jeg har også handlet disney on ice billetter, men føler hun må få noe under treet også. Har tenkt på et rimelig nettbrett, men jeg synes det er så drøyt at så små barn skal ha nettbrett/telefon etc. Er det bare meg?

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For jenter i den alderen er vel alt med FROST populært.

Jenta mi på 5 vil ha alt med frost, og ikke noe annet.....

Og siden du har kjøpt dyre biletter allerede, ville jeg kjøpt litt "småtteri" med frost tema.

De har superfine sett med frost vanter og lue på Europris nå, kansje litt spenner/såpe/sminke med frost.

Nettbrett er jo supert, hvis derre har råd til det. Begge mine (3 og 5) har nettbrett, og det er nok den mest brukte "leken" her i huset.... Der tegnes, perles, pusles, bakes og spilles det, i tilegg til å se film. Urtolig hvor mye de har lært gjennom ipadbruk!

Anonymkode: d59b7...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jenter i den alderen er vel alt med FROST populært.

Jenta mi på 5 vil ha alt med frost, og ikke noe annet.....

Og siden du har kjøpt dyre biletter allerede, ville jeg kjøpt litt "småtteri" med frost tema.

De har superfine sett med frost vanter og lue på Europris nå, kansje litt spenner/såpe/sminke med frost.

Nettbrett er jo supert, hvis derre har råd til det. Begge mine (3 og 5) har nettbrett, og det er nok den mest brukte "leken" her i huset.... Der tegnes, perles, pusles, bakes og spilles det, i tilegg til å se film. Urtolig hvor mye de har lært gjennom ipadbruk!

Anonymkode: d59b7...a51

Ja hun elsker Frost da, jeg tenkte uansett ikke noe dyrt nettbrett. Ser de har noen greie for rundt en tusenlapp med android oppsett. Men jeg vet ikke :P

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mange syns det er helt greit med en del nettbrett-bruk til barn, og jeg ser selvsagt at de kan lære av å bruke det. Men jeg ønsker å begrense bruk av nettbrett hos små barn, ikke oppfordre til, som man på en måte gjør når man gir barna eget nettbrett. Min gutt som snart blir 4 får bruke ipad i blant - jeg er ikke helt nazi - men jeg vil mye heller at han leker med ordentlige leker. Dvs. det er foreløpig en fjern tanke for meg å kjøpe eget nettbrett til ham, selv om det er aldri så billig.

Om hun ønsker seg bilbane, ville jeg gått for det. Det blir nok prinsessegreier osv, vil jeg tro. Jeg tenker sånn med guttene mine også - når de interesserer seg for andre ting enn gravemaskiner (også), gir jeg gjerne det, siden de egentlig har nok biler, gravemaskiner o.l. Dvs. jeg liker å gi barna mine gaver som ikke bare er mer av noe de allerede har eller er veldig opptatt av (men selvsagt noe jeg tror de liker også, da).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbane er jeg redd for å gi før de er 5-6 år, er ikke 4 år litt lav alder for slikt?

 

Nettbrett har vi, og vi ønsker å holde oss litt oppdatert i teknologialderen :) 4 åringen får lov å se barnetv og tegne på den endel, men det er enn så lenge det går ann å si at nå er det nok uten at det blir et problem.

 

 

Anonymkode: 6109c...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbane er jeg redd for å gi før de er 5-6 år, er ikke 4 år litt lav alder for slikt?

 

Nettbrett har vi, og vi ønsker å holde oss litt oppdatert i teknologialderen :) 4 åringen får lov å se barnetv og tegne på den endel, men det er enn så lenge det går ann å si at nå er det nok uten at det blir et problem.

 

 

Anonymkode: 6109c...96d

Hvorfor det? Det er min 4-årings høyeste ønske, og han skal få det også.

Anonymkode: 016be...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kjøper nettbrett, som egentlig ikke er så dumt å kjøpe, så MÅ du kunne sette grenser for jenta. Søsteren min på fire og et halvt år får ikke være på Ipad mer enn i 1 time i hverdager, og i 2-3 timer i helger (Ikke på strekk, men med en time feks. mellomrom). 

Annet i alle fall min søster liker er Frost. Hun er helt gal etter det, enten det er puslespill, dukke, bamse, lys, spenne, såpe, sminke, smykke etc. (nå fins jo nesten alt mulig i frost tema). Ellers så kan du jo spørre jenta di hva ho konkret ønsker seg, ved å vise henne et ''blad'' med leker fra en eller annen butikk hvor hun kan selv peke på hva ho ønsker?

Anonymkode: c495a...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår får ny seng, i tillegg får hun barbie-prinsessekjole eller koffert som hun ønsker seg.

Anonymkode: eddfb...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper nettbrett, som egentlig ikke er så dumt å kjøpe, så MÅ du kunne sette grenser for jenta. Søsteren min på fire og et halvt år får ikke være på Ipad mer enn i 1 time i hverdager, og i 2-3 timer i helger (Ikke på strekk, men med en time feks. mellomrom). 

Annet i alle fall min søster liker er Frost. Hun er helt gal etter det, enten det er puslespill, dukke, bamse, lys, spenne, såpe, sminke, smykke etc. (nå fins jo nesten alt mulig i frost tema). Ellers så kan du jo spørre jenta di hva ho konkret ønsker seg, ved å vise henne et ''blad'' med leker fra en eller annen butikk hvor hun kan selv peke på hva ho ønsker?

Anonymkode: c495a...30c

vi har sett i lekeblader osv. Hun ønsker seg alt som er. Hun ønsket seg spesielt en sånn interaktiv hest med vinger som lager lyd osv fra toys r us, men den koster 1200kr!! Helt syk pris  spør du meg! Hun fyller 5 år til våren, så jeg har lekt litt med tanken på å kanskje se på nettbrett til da. Jeg synes det er litt drøyt at barn på 3/4 år skal ha nettbrett om det er aldri så mye teknologi ute å går. Men ja hun elsker frost, og hun har snakka om denne bilbanen. Hun får jo Disney On ice billetter og tur med tog dit.

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbane er jeg redd for å gi før de er 5-6 år, er ikke 4 år litt lav alder for slikt?

 

Nettbrett har vi, og vi ønsker å holde oss litt oppdatert i teknologialderen :) 4 åringen får lov å se barnetv og tegne på den endel, men det er enn så lenge det går ann å si at nå er det nok uten at det blir et problem.

 

 

Anonymkode: 6109c...96d

Tviler sterkt på at vi blir så mye mindre oppdaterte om vi ikke kjøper nettbrett til en 4 åring... 

Anonymkode: a7f57...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for bilbane. Ser jeg én fireåring til kledd i frost-dilldall så tror jeg jeg spyr. :P

Jeg er helt for at barn kan bruke iPad innimellom, men ville ikke gitt det i gave. Rett og slett fordi foreldrene bør bestemme bruken fullt og helt. Selv om mine barn har "egne" nettbrett (våre gamle) så har de ikke fått dem som en gave de kan bruke fritt. Det er et fint verktøy hvis man evner å sette grenser.

Andre forslag: ski (eller nye skisko hvis hun trenger det), skøyter, ullklær. Synes godt man kan gi praktiske ting som foreldre, barna får som regel nok dilldall uansett. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for bilbane. Ser jeg én fireåring til kledd i frost-dilldall så tror jeg jeg spyr. :P

Jeg er helt for at barn kan bruke iPad innimellom, men ville ikke gitt det i gave. Rett og slett fordi foreldrene bør bestemme bruken fullt og helt. Selv om mine barn har "egne" nettbrett (våre gamle) så har de ikke fått dem som en gave de kan bruke fritt. Det er et fint verktøy hvis man evner å sette grenser.

Andre forslag: ski (eller nye skisko hvis hun trenger det), skøyter, ullklær. Synes godt man kan gi praktiske ting som foreldre, barna får som regel nok dilldall uansett. ;) 

Ja hun har veldig mye frost greier, klær, kjoler, jakke, og en del leker med det. Hun ønsker seg dette frost dukkehuset som har kommet, men de tar seg jo helt sykt betalt for det. Hun ønsker seg veldig den her: http://www.toysrus.no/serier/furreal/furreal-friends-starlily-my-magical-unicorn-interaktivt-kjaeledyr?id=904608&vid=093928#.Vli4tHu47oI

Hun snakker mye om den, men jeg synes det er galskap å betale så mye for en leke, spesielt når hun får billetter til disney on ice med togtur og det hele. Også får hun en frost balletkjole (ja hun danse ballet), og noe puslespill.... Bilbane er jo ikke så mye billigere enn denne starlily saken, aner liksom ikke hva som er bra eller ikke der.

Funker dårlig å kjøpe ski her ettersom det er ski ei uke i året :P Om vi er heldige :P Så det er sånt man må kjøpe/låne når det evt kommer noe. Kjipt å kjøpe noe hun ikke får brukt. Hun fikk akebrett for to år siden, det er ikke mye det har blitt brukt når det regner hele vinteren. Har tenkt skøyter, men da er vi like langt. :P

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun har veldig mye frost greier, klær, kjoler, jakke, og en del leker med det. Hun ønsker seg dette frost dukkehuset som har kommet, men de tar seg jo helt sykt betalt for det. Hun ønsker seg veldig den her: http://www.toysrus.no/serier/furreal/furreal-friends-starlily-my-magical-unicorn-interaktivt-kjaeledyr?id=904608&vid=093928#.Vli4tHu47oI

Hun snakker mye om den, men jeg synes det er galskap å betale så mye for en leke, spesielt når hun får billetter til disney on ice med togtur og det hele. Også får hun en frost balletkjole (ja hun danse ballet), og noe puslespill.... Bilbane er jo ikke så mye billigere enn denne starlily saken, aner liksom ikke hva som er bra eller ikke der.

Funker dårlig å kjøpe ski her ettersom det er ski ei uke i året :P Om vi er heldige :P Så det er sånt man må kjøpe/låne når det evt kommer noe. Kjipt å kjøpe noe hun ikke får brukt. Hun fikk akebrett for to år siden, det er ikke mye det har blitt brukt når det regner hele vinteren. Har tenkt skøyter, men da er vi like langt. :P

Anonymkode: a7f57...649

Herregud, nei ikke kjøp sånt tull! Holder det ikke med billettene, kjolen og puslespillet??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, nei ikke kjøp sånt tull! Holder det ikke med billettene, kjolen og puslespillet??

Hadde den ikke vært så sava dyr så hadde det gått an. Ifjor fikk hun en hund som går etter henne, logrer med halen osv, men det var halve prisen av den der. Jeg har vært å sett på den, og den er absolutt veldig kul. Men det er helt utrolig at de kan ta en slik pris for det :P

Vi har ikke så mye familie, så det blir liksom ikke så mye gaver derfra, og når den ene gaven i år er billetter, så er jeg redd det skal bli stusselig under treet der :P

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun elsker Frost da, jeg tenkte uansett ikke noe dyrt nettbrett. Ser de har noen greie for rundt en tusenlapp med android oppsett. Men jeg vet ikke :P

Anonymkode: a7f57...649

Vi har ei jente på 3 år som også elsker Frost!! :-) Men i år så lurer jeg på om vi skal kjøpe Cayla-dukken. Noen som har denne? http://kiddly.no/article/79/de-beste-gaveideene-til-barn-paa-6-aar/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente på 3 år som også elsker Frost!! :-) Men i år så lurer jeg på om vi skal kjøpe Cayla-dukken. Noen som har denne? http://kiddly.no/article/79/de-beste-gaveideene-til-barn-paa-6-aar/

Så video som lå ute på youtube, og den er beregnet for mye større barn. Så tror jeg ville gått for noe annet. :)

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja nå har jeg kverna hodet rundt og rundt her, og det endte da opp med at en bekjent av meg har en veldig flott bilbane, den har ikke blitt brukt mer enn en gang, så jeg skulle få kjøpe den veldig billig ;) I tillegg har jeg også handla et par frost puslespill, en sånn evighetsegnesak i frost og en stor koffert full av male og tegnesaker med frost hos en av disse lekebutikkene på nett nå som det er black friday :) Fikk det da veldig billig :) Så da blir det masse gaver under treet :)

Anonymkode: a7f57...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske trist om den mest brukte leken i huset til barn under skolealder er nettbrett!

jenta vår ble nettopp 5 år. Hun fikk kurio nettbrett i sommer. Det er en del brukt, men ikke hver dag. Hun leker mest med togbane. Så elsker hun alt hun kan lage noe med. Perler, magisk sand, tegne, klippe og lime, male osv

 

uun er veldig opptatt av verden og land for tiden. Så hun får en barneglobus til jul, og den nye illustrerte harry potter boken. Hun elsker de to første filmene, og er veldig glad i bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske trist om den mest brukte leken i huset til barn under skolealder er nettbrett!

jenta vår ble nettopp 5 år. Hun fikk kurio nettbrett i sommer. Det er en del brukt, men ikke hver dag. Hun leker mest med togbane. Så elsker hun alt hun kan lage noe med. Perler, magisk sand, tegne, klippe og lime, male osv

 

uun er veldig opptatt av verden og land for tiden. Så hun får en barneglobus til jul, og den nye illustrerte harry potter boken. Hun elsker de to første filmene, og er veldig glad i bøker

Hvorfor er det automatisk trist? Det sier egentlig ingenting om hvor mye nettbrettet blir brukt. Dersom min 4-åring hadde brukt nettbrettet 10 minutter om dagen, hadde det fortsatt vært den mest brukte "leken" hans, fordi det er ingenting annet han leker med hver eneste dag.

Anonymkode: 016be...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...