Gå til innhold

Menn bryr seg UTELUKKENDE om utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du påstår faktisk at kvinner skaffer seg utdannelse, makt og penger for andre enn seg selv. 

Nei? Dette er første gang jeg skriver i denne tråden, så jeg har ikke påstått noe som helst. ambivalentReaction kom med en generalisering av kvinner, og så svarte du med en annen generalisering om kvinner. 

Anonymkode: e0707...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei? Dette er første gang jeg skriver i denne tråden, så jeg har ikke påstått noe som helst. ambivalentReaction kom med en generalisering av kvinner, og så svarte du med en annen generalisering om kvinner. 

Anonymkode: e0707...2a7

Argumenter for påstanden om at kvinner skaffer seg utdannelse, makt og penger for seg selv og ikke andre, er en generalisering av kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...påstår en jeg kjenner godt. Han er knallhard i sin sak, og sier at dama ikke trenger å ha noe som helst interesser for å være interessant. Det eneste kravet er at hun er fin. (Slank, fin rumpe, pen, langt hår.) Også når det gjelder forhold visstnok. (Men han presiser at interesser er en grei ting, men at han er ganske likegyldig til det.)

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. Dette avviser han blankt, og sier at dette gjelder ALLE menn. Han påstår også at alle menn liker det samme i utgangspunktet, og at de som sier noe annet "lurer meg eller seg selv". Jeg har prøvd å si at jeg er enig i at menn vil ha en fin dame, men at det kan variere hva menn synes er pent. (Som han avviser - det er bare en fasit.)

 Det skal nevnes at dette er en fyr med litt "sjåvinistiske" tendenser - han mener f.eks. at damer skal stå for vasking, barneoppdragelse og matlaging. (Han har for eksempel også uttalt at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for.)

Det skal nevnes at dette er en utrolig kjekk fyr, som dessuten er veldig smart på mange måter (!!). (Men han har noen i mine øyne ekstreme holdninger.)

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Er det virkelig sånn at dere menn kunne hatt et forhold med en hvilket som helst dame bare hun ser bra ut? 

Anonymkode: 8f9c9...232

Du må da skjønne selv at et såpass ekstremt syn på ting umulig kan gjelde for ALLE menn..? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter for påstanden om at kvinner skaffer seg utdannelse, makt og penger for seg selv og ikke andre, er en generalisering av kvinner. 

Og argumentet om at de gjør det for sin egen del og ikke for andre, er også en generalisering av kvinner.

Anonymkode: e0707...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. 

 

Javisst er vi det. Menn som han du beskriver er i klart mindretall. Kvinner er vel egentlig ikke noe mindre opptatt av utseende enn menn heller. Men mens menn er opptatt av at dama er slank og har fin rumpe så er kvinner opptatt av at han er høy, har markerte kinnben osv. 

Han kameraten din virker ikke å ha helt sunne verdier, og jeg ville begrenset kontakten med han eller aller helst kuttet ut all kontakt dersom han får det til å bli deprimert. 

Anonymkode: 70cfe...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men står det mellom en middels utseende kvinne med omgjengelig personlighet, og en fysisk deilig kvinne med slitsom personlighet, går menn igjen for det siste. Så jeg vil påstå at kompisen din har rett, bare at han sier det på en måte som er ment å "noie" deg litt. Men han har så klart helt rett.

Dårlig eksempel. Å være slitsom er kanskje den eneste delen av personligheten som teller. Så lenge jenta ikke er slitsom så tar jeg en pen jente over en mindre pen jente.  Så beste tipset til kvinner utenom å bry seg om utseende er å gi mannen fred.

Anonymkode: e7b7c...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argumenter for påstanden om at kvinner skaffer seg utdannelse, makt og penger for andre, er en generalisering av kvinner. 

Det er det ikke nei, det er et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men står det mellom en middels utseende kvinne med omgjengelig personlighet, og en fysisk deilig kvinne med slitsom personlighet, går menn igjen for det siste." 

I så fall er de idioter. Jeg velger en kvinne med grei ytre skjønnhet og fantastisk indre skjønnhet 10 av 10 ganger fremfor en modellpen kvinne uten sjel. 

Anonymkode: 70cfe...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som vil snakke på vegne av alle andre, det er slik du vet at de er på bærtur. 

Eventuelt på trolltur. 

Anonymkode: 70cfe...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig)!

 

for tre års tid siden etter et langvarig og bedritent forhold tok der kiloene rullet på i takt med depresjonen tok jeg skrittet helt ut. Jeg fjernet all overvekt. Soiste bare sunt og trente fem-seks dager i uken. På kort tid ble jeg en ny person. Jeg ble spurt om legitimasjon overalt selv om jeg var over tredve. Fikk komplimenter av alt og alle overalt. Ofte på høylys hverdag av fremmede og. Fikk høre at jeg lignet på Brad Pit og masse kjendiskjekkaser. Interesse fra jenter var på høydare.

 

Siste året har det skjedd en del kjipe ting. Jeg har slitt en del og 10-12 kilo har skeket seg på. Nå er jeg bare luft for dem. Ikke bare de peneste jentene...alle andre og. Jeg synes virkelig ikke jeg ser så mye verre ut nå...

 

så dette er ikke bare oss menn i så fall...

 

nå er jeg i gang med å få livet og kropp/helse på rett spor igjen.  Håper jeg treffer ei som verdsetter meg for andre ting og da....

Anonymkode: a64b1...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ikke nei, det er et faktum.

Samme vil nok ambivalentReaction si.

Anonymkode: e0707...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner innbiller seg at menn er tiltrukket det samme som dem selv. Derfor får de seg lang utdanning, makt og penger, og så klager de på at de er 34 og ikke finner seg kjæreste. Som forsvarsministeren en gang sa: "Kvinner og jagerfly er det samme, de funker bra til de er 30, etter det kan man slenge på noe sparkel og lim, men når de blir 40 er det over og ut." 

Selvsagt har personlighet noe å si, men det er mer sånn at noen med en grell personlighet trekker ned enn at en god trekker opp. Man blir ikke i lag med noen som er stygg fordi de har andre egenskaper. Spesielt ikke dersom de er gammel.

Ja, derfor...!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig)!

 

for tre års tid siden etter et langvarig og bedritent forhold tok der kiloene rullet på i takt med depresjonen tok jeg skrittet helt ut. Jeg fjernet all overvekt. Soiste bare sunt og trente fem-seks dager i uken. På kort tid ble jeg en ny person. Jeg ble spurt om legitimasjon overalt selv om jeg var over tredve. Fikk komplimenter av alt og alle overalt. Ofte på høylys hverdag av fremmede og. Fikk høre at jeg lignet på Brad Pit og masse kjendiskjekkaser. Interesse fra jenter var på høydare.

 

Siste året har det skjedd en del kjipe ting. Jeg har slitt en del og 10-12 kilo har skeket seg på. Nå er jeg bare luft for dem. Ikke bare de peneste jentene...alle andre og. Jeg synes virkelig ikke jeg ser så mye verre ut nå...

 

så dette er ikke bare oss menn i så fall...

 

nå er jeg i gang med å få livet og kropp/helse på rett spor igjen.  Håper jeg treffer ei som verdsetter meg for andre ting og da....

Anonymkode: a64b1...aad

Enig med deg. De fleste har sett på for mange dumme amerikanske serier hvor konen er pen og mannen er stygg.

Han som skrev "menn og kvinner lurer seg til å tro at de leter etter det samme.." - etter en vis grad, og angående visse mennesker, så er jo dette helt sant. Jeg liker å se på menn som ..tja..mennesker? og kvinner er jo også mennesker. (Dagens oppdagelse for noen her??) og mennesker - har ofte grunnlegende behov og ønsker. Verre er det ikke.

 

Selvfølgelig er det også største myten i "anti kvinneland" at kvinner kun ser etter menn med universitet / høgskole og helst da master utdannelse.. Mange kvinner bryr seg ikke. Akkurat som mange menn. Alle kjønn, våger jeg å si, ønsker stabilitet i en vis grad. Ingen inntekt = ingen stabilitet. Der går det jo også en naturlig grense. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge, overflatiske og ureflekterte mennesker tenker sånn som kameraten din. De vokser som regel opp de også. Klart det finnes kvinner som er i samme kategori. 

Jeg tar intelligens, refleksjon og humor ovenfor utseende ihvertfall. Klart man har preferanser, men et menneske blir mye penere med en gang det er et hyggelig menneske som man blir glad i.

Anonymkode: d17f0...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke orket å dele bosted med en med slike holdninger. Å si at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for er ganske ekstremt. Det er på linje med ekstrem rasisme. Når du lurer på om de fleste menn deler hans fastlåste synspunkter angående kvinners utseende, tyder det på at du lar deg påvirke av han.

Anonymkode: f5902...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sånn, og sikkert en del andre menn, men han har jo ikke grunnlag for å si at alle menn er som han, akkurat som du ikke kan si at alle kvinner er som deg. Dette er jo bare tåpelig, og du må ikke la han gjøre deg usikker. Han er en kødd, ferdig med det. Jeg hadde ikke giddet å bo med en som uttrykte sånne meninger hele tida, og hadde nok bedt han klappe igjen, og så forlatt rommet hver gang han setter i gang. 

Anonymkode: bf1d5...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar feil. Selvsagt teller det indre! Hun må være både våt og trang! :ironi:

 

Den karen der låter rett og slett uerfaren. Enten kødder han med folka han snakker med, uten at du plukker opp humoren. Eller så har han rett og slett ingen erfaring med å være i et forhold. Han skal ikke være lenge i samme rom som et smellvakkert monster, før han får et litt mer nyansert syn på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...