Gå til innhold

Menn bryr seg UTELUKKENDE om utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...påstår en jeg kjenner godt. Han er knallhard i sin sak, og sier at dama ikke trenger å ha noe som helst interesser for å være interessant. Det eneste kravet er at hun er fin. (Slank, fin rumpe, pen, langt hår.) Også når det gjelder forhold visstnok. (Men han presiser at interesser er en grei ting, men at han er ganske likegyldig til det.)

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. Dette avviser han blankt, og sier at dette gjelder ALLE menn. Han påstår også at alle menn liker det samme i utgangspunktet, og at de som sier noe annet "lurer meg eller seg selv". Jeg har prøvd å si at jeg er enig i at menn vil ha en fin dame, men at det kan variere hva menn synes er pent. (Som han avviser - det er bare en fasit.)

 Det skal nevnes at dette er en fyr med litt "sjåvinistiske" tendenser - han mener f.eks. at damer skal stå for vasking, barneoppdragelse og matlaging. (Han har for eksempel også uttalt at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for.)

Det skal nevnes at dette er en utrolig kjekk fyr, som dessuten er veldig smart på mange måter (!!). (Men han har noen i mine øyne ekstreme holdninger.)

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Er det virkelig sånn at dere menn kunne hatt et forhold med en hvilket som helst dame bare hun ser bra ut? 

Anonymkode: 8f9c9...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 Kvinnfolk oppfører seg vel også på denne måten?
 Menn skal ha sixpack, en god del muskler, og se veldig flott / kjekke ut. Eller er ikke kvinnfolka interessert...

Anonymkode: 6a133...fc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar feil. Hun må kunne gjærbakst. Jeg er skikkelig dårlig på baking selv men digger nystekt brød, boller, kanelsnurr osv.

Noen krav må man da ha:opplyser:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...påstår en jeg kjenner godt. Han er knallhard i sin sak, og sier at dama ikke trenger å ha noe som helst interesser for å være interessant. Det eneste kravet er at hun er fin. (Slank, fin rumpe, pen, langt hår.) Også når det gjelder forhold visstnok. (Men han presiser at interesser er en grei ting, men at han er ganske likegyldig til det.)

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. Dette avviser han blankt, og sier at dette gjelder ALLE menn. Han påstår også at alle menn liker det samme i utgangspunktet, og at de som sier noe annet "lurer meg eller seg selv". Jeg har prøvd å si at jeg er enig i at menn vil ha en fin dame, men at det kan variere hva menn synes er pent. (Som han avviser - det er bare en fasit.)

 Det skal nevnes at dette er en fyr med litt "sjåvinistiske" tendenser - han mener f.eks. at damer skal stå for vasking, barneoppdragelse og matlaging. (Han har for eksempel også uttalt at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for.)

Det skal nevnes at dette er en utrolig kjekk fyr, som dessuten er veldig smart på mange måter (!!). (Men han har noen i mine øyne ekstreme holdninger.)

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Er det virkelig sånn at dere menn kunne hatt et forhold med en hvilket som helst dame bare hun ser bra ut? 

Anonymkode: 8f9c9...232

 

Selvfølgelig vil du få sånne svar, hvis du kun omgås og spør playere. 

Nå er det faktisk meningen å unngå playerne da.

Synes også det er rart at du tar hva han sier for god fisk, selvfølgelig kan man aldri generalisere. Dette blir like dumt som at jeg skal si at ALLE jenter liker menn med mørkt hår, ALLLE mennesker liker fotball. Det er tydelig at du har spurt noen som ikke har vet hva kjærlighet er.

 

Anonymkode: c5239...ecd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Anonymkode: 8f9c9...232

Du merker vel selv om du blir verdsatt for mer enn utseende ditt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selvfølgelig vil du få sånne svar, hvis du kun omgås og spør playere. 

Nå er det faktisk meningen å unngå playerne da.

Synes også det er rart at du tar hva han sier for god fisk, selvfølgelig kan man aldri generalisere. Dette blir like dumt som at jeg skal si at ALLE jenter liker menn med mørkt hår, ALLLE mennesker liker fotball. Det er tydelig at du har spurt noen som ikke har vet hva kjærlighet er.

 

Anonymkode: c5239...ecd

Dette er ikke en jeg har noe på gang med, men jeg bor i samme kollektiv som han. Han snakker mye om dette. (Så det er ikke jeg som har spurt!)

TS

Anonymkode: 8f9c9...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en "feit" kvinne, og kan fint påstå at jeg er og alltid har vært omsvermet:) Og nei, det er ikke bare "stygge" eller kjipe menn som er interessert i jenter som meg. 

Jeg vet ikke hvordan din venn bortforklarer slike ting, men han høres ærlig talt litt enkel ut i verdensbildet sitt. Godt mulig han er smart som du sier, men han høres ikke ut som om han er så smart på alle områder, hvis han ikke greier å ta inn at hans forestillinger ikke er global fasit.

Er selv veldig opptatt av å behandle mennesker jeg møter på en åpen og hyggelig måte, kroppsform, utseende etc. er i så måte helt irrelevant. Jeg synes det stemmer godt det man sier om at de menneskene som har en flott personlighet, også blir vakre for deg og vice versa. Min erfaring er definitivt at menn i mange tilfeller er mye mindre overfladiske enn jenter - spesielt jenter i tidlig 20-åra. Kravstore og med dårlig kompass for "håpløse" (playere, gutter som ikke behandler dem bra etc) menn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar feil. Hun må kunne gjærbakst. Jeg er skikkelig dårlig på baking selv men digger nystekt brød, boller, kanelsnurr osv.

Noen krav må man da ha:opplyser:

Check ✅💪🏽

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være fin og ikke prate for mye, er kriteriene kompisene mine har. Utdanning, interesser, personlighet osv driter de i. Trist. Stakkarslig. Ikke rart så få opplever ordentlig dype forhold når det er sånn de sikter.

Og nei, kvinner opererer ikke på samme måten. Vi kan lett bli forelsket i en stygg mann som er god og snill og har de kvalitetene vi ønsker at en barnefar og ektemann skal ha. Intelligens og lidenskap for et tema eller en hobby er også tiltrekkende.

Anonymkode: 06197...58c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være fin og ikke prate for mye, er kriteriene kompisene mine har. Utdanning, interesser, personlighet osv driter de i. Trist. Stakkarslig. Ikke rart så få opplever ordentlig dype forhold når det er sånn de sikter.

Og nei, kvinner opererer ikke på samme måten. Vi kan lett bli forelsket i en stygg mann som er god og snill og har de kvalitetene vi ønsker at en barnefar og ektemann skal ha. Intelligens og lidenskap for et tema eller en hobby er også tiltrekkende.

Anonymkode: 06197...58c

Det er vel derfor en stor andel av disse mennene ender opp med thai/fillipinske damer til slutt xD

Anonymkode: 8426c...caf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er viktig at man er fysisk tiltrukket så utseende er viktig, men det er ikke alt. Dessuten så har menn ulike preferanser. I min vennegjeng har vi så og si aldri likt samme dame. Vi har sjeldent måtte konkurrere med hverandre.

Jeg kjenner flere menn som ikke hadde sagt nei takk til å ha sex med en dum og deilig dame, men de fleste jeg kjenner ville ikke blitt sammen med en som ikke har noe mellom ørene. At damen er oppegående og har god personlighet er det som gjør at man vil bli sammen med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

...påstår en jeg kjenner godt. Han er knallhard i sin sak, og sier at dama ikke trenger å ha noe som helst interesser for å være interessant. Det eneste kravet er at hun er fin. (Slank, fin rumpe, pen, langt hår.) Også når det gjelder forhold visstnok. (Men han presiser at interesser er en grei ting, men at han er ganske likegyldig til det.)

Jeg er klar over at menn bryr seg om utseende, og at dette er viktig for de fleste menn. Men jeg trodde også at menn satte pris på en jente som er oppegående, kanskje har noen felles interesser og en personlighet også. Dette avviser han blankt, og sier at dette gjelder ALLE menn. Han påstår også at alle menn liker det samme i utgangspunktet, og at de som sier noe annet "lurer meg eller seg selv". Jeg har prøvd å si at jeg er enig i at menn vil ha en fin dame, men at det kan variere hva menn synes er pent. (Som han avviser - det er bare en fasit.)

 Det skal nevnes at dette er en fyr med litt "sjåvinistiske" tendenser - han mener f.eks. at damer skal stå for vasking, barneoppdragelse og matlaging. (Han har for eksempel også uttalt at han ikke skjønner hva feite kvinner lever for.)

Det skal nevnes at dette er en utrolig kjekk fyr, som dessuten er veldig smart på mange måter (!!). (Men han har noen i mine øyne ekstreme holdninger.)

Merker jeg blir litt deppresiv av å høre på han, da jeg gjerne vil bli satt pris på for andre ting også. Jeg har utseende med meg i stor grad, så det er ikke årsaken - det er bare det at jeg er MER enn utseende mitt.

Er det virkelig sånn at dere menn kunne hatt et forhold med en hvilket som helst dame bare hun ser bra ut? 

Anonymkode: 8f9c9...232

Hadde det vært slik, så hadde ikke jeg vært singel i 4,5 år. Det er når man er seriøs på å finne noen som passer for et langvarig forhold at det virkelig blir vanskelig. 

Det å finne ei fin dame er ikke så vanskelig. Det å få det til å vare ER vanskelig, akkurat fordi man må ha felles interesser, verdier, mål og holdninger. 

Kompisen din er et troll og en skrytepave :-p. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han motsier seg selv. Først sier han at bare utseende teller, og så sier han at kvinnen må være villig til å gjøre en hel masse ting. Typen høres litt kjent ut. Sannsynligvis over gjennomsnittet kjekk og intelligent, og så klar over det at han tror han er enda mer kjekk og intelligent enn han faktisk er. Har møtt noen sånne, og orker ikke bruke tid på dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte kan man si at jenter bare er opptatt av å bli betatt av playere som er så overfladiske at de faktisk til tider 
kan se sitt eget speilbilde i hverandre. 

Genuine tilnærminger fra vanlige menn som ikke har en ego agenda blir avvist fordi man ikke gir inntrykk av å være spennende nok.

Anonymkode: 390ff...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at enkelte menn tar på seg å være talsperson for alle menn i hele verden, og så definerer de virkeligheten ut fra sin personlige mening som den universielle sannhet..det er noe svake menn gjør, da de har behov for å lene seg på noe større enn seg selv, i dette tilfellet "majoriteten." Denne teknikken er en kjent logisk brist og manipulasjon.

Det sier seg selv at han har ikke peiling på hvordan alle menn tenker..og alle menn er ikke like. Ja, menn er kanskje litt mer visuelt fokusert, men menn er ikke 19 hele livet heller, de utvikler seg de også. Og mange menn har litt bredere spekter å spille på enn som så. 

Anonymkode: 2f714...cb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener vel sikkert også at Svarte er slaver og lavt utdannede er dumme da eller?

Spør han om han kan mekke bil,snekre og bygge hus...det kan han antageligvis ikke så da bør han ikke kreve så altfor mye heller...

Ja menn kan bli sammen med den verste bitches bare hun er pen nok men hva så?vil du virkelig ha en sånn mann da?er det noe å etterstrebe?heller singel enn med en fuck boy som bare vil ha deg som en bruksgjenstander som skal stå på pinne for han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han motsier seg selv. Først sier han at bare utseende teller, og så sier han at kvinnen må være villig til å gjøre en hel masse ting. Typen høres litt kjent ut. Sannsynligvis over gjennomsnittet kjekk og intelligent, og så klar over det at han tror han er enda mer kjekk og intelligent enn han faktisk er. Har møtt noen sånne, og orker ikke bruke tid på dem.

Sign.. 

Han høres ut som eksen min, legg på litt rasistiske holdninger og mommy issues så har du han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kompisen din overdriver. Selvsagt er utseende viktig, med tanke på tiltrekning - men hva som er attraktivt/ikke attraktivt har en tendens til å variere mellom befolkningen, også blant menn. Selv er jeg ikke mann, men har bodd i kollektiv med menn, alle mine tre søsken er menn, og har en del kompiser der praten flyter løst.  Det gjør meg ikke til talsperson på vegne av menn (jeg forstår meg fortsatt ikke på dem), men kan nevne noen eksempler jeg har opplevd: Når noen finner seg en dame de er forelsket i snakker de ikke bare om utseendet til dama de er liker, de snakker også om andre kvaliteter de liker ved henne. Sånne quirks som gjør henne litt mer sjarmerende enn alle de andre pene jentene. Samtidig prater de også om damer de har dumpet, som: "Hun var veldig pen, men vi passer ikke sammen," eller "Hun er veldig deilig, men veldig needy og oppmersomhetssyk".

Selvsagt finnes det noen som bare vil ha seg ei pen trofedame og så er de fornøyd (disse mennene vil man som regel ikke beholde), mens andre setter også pris på en fin blanding. Jeg har noen kompiser som har kommet til meg og fortalt at de falt for ei dame de i utgangspunktet ikke syntes var så veldig pen, men så var hun bare så kul at de måtte ha henne - og så ble hun penere og penere jo hardere de falt. Andre igjen har fått seg ei real bitch, men sier "det er greit fordi hun er digg". Riktignok varer ikke disse forholdene så lenge. Dette er bare anekdotiske bevis, men det er bare for å illustrere mangfoldet av meninger jeg har opplevd blant menn. Er det snakk om et knulleforhold, er man generelt mer tolerant overfor personlighet, enn dersom forholdet skal utvikle seg til noe seriøst. Da må man faktisk LIKE å tilbringe tid mye med dem, og det blir vanskelig om personlighetene krasjer. 

Anonymkode: ef970...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sign.. 

Han høres ut som eksen min, legg på litt rasistiske holdninger og mommy issues så har du han..

Kjente en fyr som var sånn og. Intelligent, kjekk (ny dame på byen hver helg), skikkelig nedlatende mot utlendinger, og så smart at han mente det ville vært meningsløst å studere, siden han kunne alt fra før. Ingen arbeidsgiver kjøpte den der da, så sist jeg hørte fra fyren hadde han flyttet hjem til mamma. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en jeg har noe på gang med, men jeg bor i samme kollektiv som han. Han snakker mye om dette. (Så det er ikke jeg som har spurt!)

TS

Anonymkode: 8f9c9...232

Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke fatter at du gidder å generalisere menn pga det en overfladisk teit player sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...