Gå til innhold

Hva tenker dere om damer som løfter ganske tungt?


tøydokka

Anbefalte innlegg

Gjest Plastic Heart


Jeg tenker det samme om menn og kvinner som bruker 5-6 dager i uken på treningssenter: jeg lurer på hva som driver dem. Hvorfor er det viktig å ha så være muskler? Hva skal man med det? Hvorfor er folk så uendelig fascinert av sin egen kropp og sitt eget speilbilde? Hvilke verdier har de ellers i livet?

Når dét er sagt, har jeg full forståelse for at det går an å bli hekta på ting. Og det er motiverende å bli bedre på noe og se at man mestrer noe.

(...)

Først undres du over hvilke verdier man kan ha når man bruker 5-6 dager i uken på treningssenter, deretter påstår du at du har full forståelse for at det går an å bli hekta på ting samt mestringsfølelsen man får. Det går ikke helt opp, du. For det er for mange nettopp det det dreier seg om; nemlig at man har det som hobby, og ikke minst hvor synlig og håndfast fremgangen er når den kommer i form av tyngre vekter på stanga. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først undres du over hvilke verdier man kan ha når man bruker 5-6 dager i uken på treningssenter, deretter påstår du at du har full forståelse for at det går an å bli hekta på ting samt mestringsfølelsen man får. Det går ikke helt opp, du. For det er for mange nettopp det det dreier seg om; nemlig at man har det som hobby, og ikke minst hvor synlig og håndfast fremgangen er når den kommer i form av tyngre vekter på stanga. ^^

Ja, det var jo nettopp det som var poenget mitt: at for noen er det en hobby, mens for andre er det en usunn kroppsfiksering som ligger bak. Jeg prøvde å se saken fra flere sider. Og ikke skjære alle over én kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss har trening som hobby. Betyr ikke at man er overfladisk. Man kan trene mer enn at man akkurat har god nok kondis til å klare kun det dagligdagse. Noen av oss liker å bruke kroppen skikkelig :) 

Anonymkode: df17f...65b

Ja, selvfølgelig, det skjønner jeg. Jeg liker også å bruke kroppen skikkelig, og jeg er ikke mer overfladisk enn gjennomsnittsmennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Tenker ikke så mye over det. Liker damer uansett om de er svake eller sterke. Så lenge kvinnen ikke ser ut som en bodybuilder. Muskler er fint, men for mye muskler på kvinner blir for voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plastic Heart

Ja, det var jo nettopp det som var poenget mitt: at for noen er det en hobby, mens for andre er det en usunn kroppsfiksering som ligger bak. Jeg prøvde å se saken fra flere sider. Og ikke skjære alle over én kam.

Ja, det er sant. ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...