Gå til innhold

Hva tenker dere om damer som løfter ganske tungt?


tøydokka

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ikke noe spesielt, folk har forskjellige ambisjoner og forutsetninger for å løfte som de gjør. Jeg tviler dog på at du ser så mange menn som ikke greier å løfte mer enn f. eks. 50-60 i benk. 

Anonymkode: 47eeb...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kikker fordi det er litt utenfor normalen å løfte så tungt som jente, men tenker ikke noe mer over det enn at du har jobbet og trent for det :) blir ikke mer imponert over 60 kg i benk enn en som løper godt på 20 km/t på mølla. Men blir imponert over jobben son ligger bak prestasjonene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, hva kompenserer du for?

Og da snakker jeg om de som har dette som en livsstil, ikke de som er innom gymmen to-tre ganger i uka.

Ja gud tenke seg til, å ha en hobby er virkelig trist! 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikker ofte bort på de som løfter såpass tungt fordi det er inspirerende. Har nettopp begynt å trene selv og løfter ikke akkurat imponerende vekter, men jobber meg jo sterkere, og å ha sterke kvinnfolk rundt meg er super motivasjon! 

 

Anonymkode: 6283e...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til sterke jenter ettersom det er mange av dem på treningssenteret der jeg trener, så for min del hadde det ikke vært spesielt uvanlig. Så lenge teknikken er bra, synes jeg det er bra at jenter har oppdaget frivektene.

Det eneste jeg muligens hadde reflektert over er at du løfter såpass mye mer i benken enn du gjør i knebøy og markløft, noe som er ikke er like vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker absolutt ingenting. Det er vel noe de fleste med ok helse og grei kropp kan utføre med trening og progresjon så. Regner jeg med hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da helt vanlig å se muskuløse jenter på trening nå for tiden. Vi har alle forskjellige preferanser og ønsker for hva vi vil få ut av treningen. For meg er det ikke noe ideal å bli "bulky", men tenker selvsagt ikke noe negativt om jenter som prioriterer annerledes. Titter jeg en gang ekstra på noen er det så og si alltid fordi personen ser bra ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker absolutt ingenting. Det er vel noe de fleste med ok helse og grei kropp kan utføre med trening og progresjon så. Regner jeg med hvertfall.

Tenker du like lite om imponerende prestasjoner innenfor andre idretter også? Snåle greier, jeg blir som regel imponert av tunge løft fra både jenter og gutter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig tenker jeg mer: "hva tenker hun om meg som er så svak som jeg er". Og så jobber jeg med meg selv og selvbildet mitt. Alle har vi begynt ett sted. Jeg er over 40 og har alltid vært utrolig svak i armene. Men jeg trener faktisk. Og blir sannsynligvis like sliten av mine økter som den som løfter 4 ganger så mye blir av sine økter. Samtidig som jeg drømmer om å bli like sterk (men ikke orker/vil/har muligheten til å legge ned nok treningstimer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de tynne jentene som løfter mye. Jeg bøyer 90 kg og løfter 115 kg i markløft. Min kroppsvekt er 53 kg. Har alltid fått komplimenter og respekt av gutter fordi jeg tør å trene hard styrketrening. Personlig syns jeg det står respekt og viljestyrke av jenter som løfter tungt. Det krever jobb! I tillegg er det godt å se at de stereotypiske holdningene om at jenter blir manndige av styrketrening faller bort!

Anonymkode: ac140...69c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du like lite om imponerende prestasjoner innenfor andre idretter også? Snåle greier, jeg blir som regel imponert av tunge løft fra både jenter og gutter:)

Ja, jeg blir sjeldent imponert over ting som man kan trene seg til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de tynne jentene som løfter mye. Jeg bøyer 90 kg og løfter 115 kg i markløft. Min kroppsvekt er 53 kg. Har alltid fått komplimenter og respekt av gutter fordi jeg tør å trene hard styrketrening. Personlig syns jeg det står respekt og viljestyrke av jenter som løfter tungt. Det krever jobb! I tillegg er det godt å se at de stereotypiske holdningene om at jenter blir manndige av styrketrening faller bort!

Anonymkode: ac140...69c

Om du ikke gjør det allerede, burde du vurdere å begynne med styrkeløft. Dersom persene dine er utstyrsfrie, ligger du ikke så fryktelig langt fra norgesrekordene for utstyrsfri løfting i -52-kilosklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke gjør det allerede, burde du vurdere å begynne med styrkeløft. Dersom persene dine er utstyrsfrie, ligger du ikke så fryktelig langt fra norgesrekordene for utstyrsfri løfting i -52-kilosklassen.

Jeg driver med styrkeløft, men ikke konkurrert enda :)

Anonymkode: ac140...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er sinnsykt kult! :jepp: Og jeg føler meg like beglodd der jeg tar mine puslete vekter og strever meg gjennom settene. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg tenker det samme om menn og kvinner som bruker 5-6 dager i uken på treningssenter: jeg lurer på hva som driver dem. Hvorfor er det viktig å ha så være muskler? Hva skal man med det? Hvorfor er folk så uendelig fascinert av sin egen kropp og sitt eget speilbilde? Hvilke verdier har de ellers i livet?

Når dét er sagt, har jeg full forståelse for at det går an å bli hekta på ting. Og det er motiverende å bli bedre på noe og se at man mestrer noe.

Siden jeg ikke kjenner deg TS, ville jeg ikke tenkt noe spesielt ettersom jeg ikke kjenner deg og dine verdier.

Jeg trener selv, akkurat nok til at jeg har god kondis og er sterk nok til å gjøre de tingene jeg trenger i hverdagen. Ser til og med ganske bra ut. Trening utover dette virker for meg unødvendig. Men det er jo også ganske unødvendig å henge på KG, så jeg skal ikke dømme noen for hva de bruker tiden sin på, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ikke er noe fint med muskuløse kropper på jenter. Men bra for dem om de holder seg i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg tenker det samme om menn og kvinner som bruker 5-6 dager i uken på treningssenter: jeg lurer på hva som driver dem. Hvorfor er det viktig å ha så være muskler? Hva skal man med det? Hvorfor er folk så uendelig fascinert av sin egen kropp og sitt eget speilbilde? Hvilke verdier har de ellers i livet?

Når dét er sagt, har jeg full forståelse for at det går an å bli hekta på ting. Og det er motiverende å bli bedre på noe og se at man mestrer noe.

Siden jeg ikke kjenner deg TS, ville jeg ikke tenkt noe spesielt ettersom jeg ikke kjenner deg og dine verdier.

Jeg trener selv, akkurat nok til at jeg har god kondis og er sterk nok til å gjøre de tingene jeg trenger i hverdagen. Ser til og med ganske bra ut. Trening utover dette virker for meg unødvendig. Men det er jo også ganske unødvendig å henge på KG, så jeg skal ikke dømme noen for hva de bruker tiden sin på, haha.

Mange av oss har trening som hobby. Betyr ikke at man er overfladisk. Man kan trene mer enn at man akkurat har god nok kondis til å klare kun det dagligdagse. Noen av oss liker å bruke kroppen skikkelig :) 

Anonymkode: df17f...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...