Gå til innhold

Hva er verst - å bli dumpet eller utroskap?


fisk31

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at utroskap er verre. Det som forvirrer er at : du er visst fortsatt "bra nok" til å være med på familiemiddager, være den offisielle kjæresten utad, osv. Og h*n vil ikke miste deg i livet sitt. Eller- de er for feige til å bare slå opp.

Også står du der, og det er DU som må ta avgjørelsen om å gjøre det slutt eller ikke. Partneren var tydeligvis ikke fornøyd nok, men vil likevel ikke slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha, du syns det var verre at dama di dumpet deg, enn at du var utro mot henne? Har det slått deg at du muligens ikke ville blitt dumpet om du ikke var utro?

Ja, det var mye verre. Tror ikke det var derfor det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre det slutt er jo en ærlig sak. Utroskap er bedritent, jeg ville ikke "sørget" i like stor grad som jeg ville gjort om en jeg virkelig forgudet gjorde det slutt. Utroskap er en anledning til å få fyren ut av systemet nokså fort.

Anonymkode: 11d53...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forvirrer er at : du er visst fortsatt "bra nok" til å være med på familiemiddager, være den offisielle kjæresten utad, osv.

Drit i om han synes du er bra nok eller ikke. En utro mann er ikke bra nok for meg, sånn tenker jeg...

Anonymkode: 11d53...073

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dumpet etter at dama hadde vært utro et halvt års tid og til slutt bestemte seg for at hun likte den nye fyren bedre. Det var ikke noe særlig.

Anonymkode: d6654...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dumpet etter at dama hadde vært utro et halvt års tid og til slutt bestemte seg for at hun likte den nye fyren bedre. Det var ikke noe særlig.

Anonymkode: d6654...95b

uff, for en kjip dame! Henne kan du være glad kvitt 👍🏼 En som har samvittighet til å gå bak noens rygg i et halvt år, hva er slike mennesker laget av..? Håper du ikke sørger over henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste scenario? At kjæresten som du elsker og planlegger fremtiden med, gjør det slutt med deg og forsvinner ut av ditt liv?
Eller at den du elsker, går bak ryggen din og er utro?

Jeg opplevde skikkelig kjærlighetssorg for cirka 10 år siden. Gutten gjorde det slutt på en ærlig og redelig måte, men tror jeg hadde kjærlighetssorg i minst ett år etterpå. Var så vondt!
Nå nylig opplevde jeg at samboeren var utro (lagde en egen tråd om det). Han angrer og vil ikke forsvinne ut av livet mitt, så det blir tap på en annen måte. Man føler seg sveket, lurt, ikke bra nok, ikke attraktiv nok. Den trygge hverdagen og det man tror man har, er plutselig borte. Samtidig har man sjansen til å beholde personen, dersom man da bare klarer å tilgi... Noe som føles nærmest umulig.

Hva synes dere ville vært verst?

å bli dumpet! Men utroskap er også kjedelig, men jeg synes å bli dumpet er verre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bli dumpet! Men utroskap er også kjedelig, men jeg synes å bli dumpet er verre...

Du er ikke alene om å synes det faktisk. Da er vi to.

Anonymkode: 1997e...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å synes det faktisk. Da er vi to.

Anonymkode: 1997e...138

Godt at jeg ikke er alene om den tanken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bli dumpet! Men utroskap er også kjedelig, men jeg synes å bli dumpet er verre...

jeg skjønner den! Utroskap er, i beste tilfelle, noe som kan skje i fylla eller noe, selv om personen er glad i deg, og ikke vil miste deg for alltid..

Anonymkode: 19487...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner den! Utroskap er, i beste tilfelle, noe som kan skje i fylla eller noe, selv om personen er glad i deg, og ikke vil miste deg for alltid..

Anonymkode: 19487...126

Ja, for det er veldig vondt når man har et forhold .. gir alt av seg selv... elsker personen... og så går han.... ut av livet fordi han for eksempel ikke er forelsket mer. Det har jeg opplevd. Da er utroskap bedre, for utroskap betyr ikke at fyren ikke bryr seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mye verre. Tror ikke det var derfor det ble slutt.

Jeg heller fortsatt mest til at du spøker. Men i tilfelle du ikke gjør det: Du kan selvsagt ikke sammenligne ditt utroskap med hennes dumping. Du må sammenligne at noen har vært utro mot deg med at noen har dumpet deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs litt på hvordan utroskapen arta seg for min del.

Dersom det var notorisk utroskap; han lå med mange bak min rygg, eller dersom han hadde et forhold på siden der det var følelser involvert, da tror jeg utroskap er verst. Men dersom det var et par fylleuhell, eller en angangshendelse, da er dumping verst. 

Den maktesløsheta man føler når man blir dumpa er en av de verste følelsene jeg kan tenke meg. Når noen tar fra deg makta til å bestemme over ditt eget liv og hvem du vil ha i det. Er de utro kan du i det minste ta valget sjøl om du vil fortsette å ha ham i livet ditt eller ikke. 

Men så har jeg et ganske annerledes syn på utroskap enn veldig mange også, for meg er det ikke nødvendigvis en dødssynd, så lenge det er bare sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har jeg et ganske annerledes syn på utroskap enn veldig mange også, for meg er det ikke nødvendigvis en dødssynd, så lenge det er bare sex.

Samme her. Mange tror sex=følelser. Men sex er en handling. Det kan skje med eller uten følelser. Noen ganger er det faktisk bedre uten følelser... Men uansett. Sex er bare sex for meg også.

Anonymkode: 1997e...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på hvordan utroskapen arta seg for min del.

Dersom det var notorisk utroskap; han lå med mange bak min rygg, eller dersom han hadde et forhold på siden der det var følelser involvert, da tror jeg utroskap er verst. Men dersom det var et par fylleuhell, eller en angangshendelse, da er dumping verst. 

Den maktesløsheta man føler når man blir dumpa er en av de verste følelsene jeg kan tenke meg. Når noen tar fra deg makta til å bestemme over ditt eget liv og hvem du vil ha i det. Er de utro kan du i det minste ta valget sjøl om du vil fortsette å ha ham i livet ditt eller ikke. 

Men så har jeg et ganske annerledes syn på utroskap enn veldig mange også, for meg er det ikke nødvendigvis en dødssynd, så lenge det er bare sex.

Det er jo ikke gitt. Hørt mange historier om folk som er utro og kaster ut, eller forlater sin gamle partner til fordel for den nye. Så da blir man både sviktet og dumpet. Eller at man bruker utroskapet som en måte å slå opp på. 

Anonymkode: 966cd...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke gitt. Hørt mange historier om folk som er utro og kaster ut, eller forlater sin gamle partner til fordel for den nye. Så da blir man både sviktet og dumpet. Eller at man bruker utroskapet som en måte å slå opp på. 

Anonymkode: 966cd...fc6

Ja, nå tok jeg jo utgangspukt i trådes tema: Bli dumpa ELLER oppeve utroskap. Det verste må definitivt være å bli forlatt til fordel for noen partneren var utro med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller fortsatt mest til at du spøker. Men i tilfelle du ikke gjør det: Du kan selvsagt ikke sammenligne ditt utroskap med hennes dumping. Du må sammenligne at noen har vært utro mot deg med at noen har dumpet deg.

Jeg tror ikke på monogami så jeg sier til partneren mine at de kan gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...