Gå til innhold

Hva er verst - å bli dumpet eller utroskap?


fisk31

Anbefalte innlegg

Verste scenario? At kjæresten som du elsker og planlegger fremtiden med, gjør det slutt med deg og forsvinner ut av ditt liv?
Eller at den du elsker, går bak ryggen din og er utro?

Jeg opplevde skikkelig kjærlighetssorg for cirka 10 år siden. Gutten gjorde det slutt på en ærlig og redelig måte, men tror jeg hadde kjærlighetssorg i minst ett år etterpå. Var så vondt!
Nå nylig opplevde jeg at samboeren var utro (lagde en egen tråd om det). Han angrer og vil ikke forsvinne ut av livet mitt, så det blir tap på en annen måte. Man føler seg sveket, lurt, ikke bra nok, ikke attraktiv nok. Den trygge hverdagen og det man tror man har, er plutselig borte. Samtidig har man sjansen til å beholde personen, dersom man da bare klarer å tilgi... Noe som føles nærmest umulig.

Hva synes dere ville vært verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utroskap, uten tvil. Større svik det enn at han ikke har følelser og gjør det slutt. Det er fair, men utroskap er ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg kan ikke si bastant, siden jeg heldigvis ikke har opplevd utroskap. Men jeg tenker utroskap er verst, når jeg blir dumpet har han i det minste respekten for meg og det vi hadde nok til å forlate meg før han holdt på med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt utroskap. Man sitter igjen med følelsen av at man er mindre verdt, ikke pen/smart/tynn/sett inn whatever grunn nok, og at den du har valgt å være trofast mot ikke har samme respekten for deg. At kjæresten din måtte finne en annen person fordi du ikke er god nok selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det et spørsmål en gang? Utroskap er å stikke en kniv i ryggen på partneren. Du blir sveket og hele forholdet blir ødelagt på en måte som aldri kan bli 100% igjen. Å bli dumpet suger, men det er helt fair. Man skal ikke være i et forhold hvis man ikke elsker personen. Utroskap er som å være singel, men samtidig holde på partneren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, utroskap er for jævlig! Det som gjorde meg forvirret, er: Jeg hørte en utro person som sa at "men det er jo partneren jeg velger å være sammen med hver dag, jeg gjorde en tabbe og det er jo  kjæresten jeg vil ha".
Men den som har dumpet deg vil ikke leve med deg lenger... var det jeg tenkte på.

Du får sjansen til å beholde den utro personen - men forholdet blir jo basert på en løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, utroskap er for jævlig! Det som gjorde meg forvirret, er: Jeg hørte en utro person som sa at "men det er jo partneren jeg velger å være sammen med hver dag, jeg gjorde en tabbe og det er jo  kjæresten jeg vil ha".
Men den som har dumpet deg vil ikke leve med deg lenger... var det jeg tenkte på.

Du får sjansen til å beholde den utro personen - men forholdet blir jo basert på en løgn.

Prøver du fortsatt å overbevise deg selv om at samboeren din kan forandre seg? For mange er det nok mulig å gjøre en glipp, men som du vet fra den andre tråden din viser ikke din samboer noe skyld. Jeg syns det er bedre å bli dumpa enn å bli utsatt for utroskap. Det er lettere å komme seg fra et brudd enn et svik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er vondt, men utroskap er på en helt egen skala med smerte... Det kan ikke beskrives med ord hvor jævlig det føles.

Anonymkode: 5b3a2...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli dumpet, definitivt. Å være utro var bare morro, når hun dumpet meg tok hun jo med seg tingene sine. Nå kan jeg jo ikke veie maten min lengre eller... Faktisk, kjøkkenvekten er vel det eneste jeg savner. Det og at noen kjøper mat til meg, jeg har bare kahlua og syltetøy i kjøleskapet, ikke mye godt man kan lage av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap ødelegger tillitt , selvverdi og følelsesevne for resten av livet så definitivt utroskap.

 

Anonymkode: 3ce5f...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke blitt utsatt for utroskap, men tror nok det er verst. Nå hadde jeg ikke noe særlig kjærlighetssorg den ene gangen jeg ble dumpa, men tror aldri det kan bli leke ille. Ikke i lengden hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du fortsatt å overbevise deg selv om at samboeren din kan forandre seg? For mange er det nok mulig å gjøre en glipp, men som du vet fra den andre tråden din viser ikke din samboer noe skyld. Jeg syns det er bedre å bli dumpa enn å bli utsatt for utroskap. Det er lettere å komme seg fra et brudd enn et svik.

Nei. Jeg tenkte mer på generell basis, folks tanker rundt utroskap. Kjenner til folk som har vært utro, som ikke er onde mennesker, og som kunne ha forandret seg. (type: vært sammen i mange år, samboer gjorde null innsats for forholdet og viste ingen interesse, personen angrer veldig, osv.)

Må nok desverre gi opp min samboer... :( Men: det vi må huske i alle tråder, er: når jeg skriver så er jeg jo ikke subjektiv. Han har vist litt skyld, ved at han fra nå av holder seg hjemme i helgene, og har prøvd å skape hjemmehygge osv. Alt er ikke sort-hvitt, og jeg blir forvirret når venner og familie liker han såååå godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tenkte mer på generell basis, folks tanker rundt utroskap. Kjenner til folk som har vært utro, som ikke er onde mennesker, og som kunne ha forandret seg. (type: vært sammen i mange år, samboer gjorde null innsats for forholdet og viste ingen interesse, personen angrer veldig, osv.)
Må nok desverre gi opp min samboer... :( Men: det vi må huske i alle tråder, er: når jeg skriver så er jeg jo ikke subjektiv. Han har vist litt skyld, ved at han fra nå av holder seg hjemme i helgene, og har prøvd å skape hjemmehygge osv. Alt er ikke sort-hvitt, og jeg blir forvirret når venner og familie liker han såååå godt.

Min eks var også så sjarmerende. Alle vennene mine elsket han, for han skapte så mye liv og hygge i gjengen. Morsom var han også. Den eneste som ikke likte han var faren min. Pappa så igjennom alt sammen. Etter det har jeg lært, til tross for voksen alder, at pappa har alltid rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begge deler er vondt, men utroskap er på en helt egen skala med smerte... Det kan ikke beskrives med ord hvor jævlig det føles.

Anonymkode: 5b3a2...7e9

Enig!!! Jeg som opplevde det nylig, har det helt forferdelig! Virker som om andre ikke helt forstår hvor vanskelig det er jeg har det (man må nok ha vært gjennom det selv for å forstå). Man føler seg helt verdiløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli dumpet, definitivt. Å være utro var bare morro, når hun dumpet meg tok hun jo med seg tingene sine. Nå kan jeg jo ikke veie maten min lengre eller... Faktisk, kjøkkenvekten er vel det eneste jeg savner. Det og at noen kjøper mat til meg, jeg har bare kahlua og syltetøy i kjøleskapet, ikke mye godt man kan lage av det.

Ha ha, du syns det var verre at dama di dumpet deg, enn at du var utro mot henne? Har det slått deg at du muligens ikke ville blitt dumpet om du ikke var utro?

 

For å svare TS også: Det er mye verre å oppleve utroskap enn å bli dumpet. Blir det gjort slutt på en ok måte, kan vennskap og felles vennegjeng bevares. Ved utroskap går alt i stykker. Bitterhet etter utroskap kan ødelegge vennskapet i en hel vennegjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Blir man dumpet, så er man bare trist innvendig og føler et savn.

Blir man utsatt for utroskap, føler man kanskje i tillegg hat og sinne ovenfor partneren og alle av samme kjønn, samt man blir misstroisk til alle som h*n kunne ha ligget med.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro utroskap er verst. Har aldri blitt utsatt for det selv, men kan tenke meg at det er sviket som svir. Et ærlig og rent brudd er å foretrekke da. Jeg gjør det alltid heller slutt når jeg merker følelsene mine blir borte og jeg tenker på andre, kunne aldri vært utro. Kun opplevd å bli slått opp med en gang, det var et av mine første forhold, ble så klart lei meg men kom over det helt fint :)

Har den holdningen selv at ærlighet varer lengst, det føles jo best for en selv også. Er jo grusomt å gjøre det slutt med folk som er glad i deg, men utroskap hadde vært mye værre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...