Gå til innhold

Samvær og skuddår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, mulig et dumt spm..but here we go..
 
Har 50/50 samvær- faste uker… 
 
For et par mnd siden var det en venninne som mente at det ville bli endringer i samværet fra neste år, pga skuddår..
Idag var det en kollega som også gjorde meg oppmerksom på det, etter å ha hørt om det på radioen…hva er greie med dette? Har prøvd å google litt osv..uten noe bra svar.
Tilsynelatende ser det jo ganske normalt ut i kalenderen min..

Anonymkode: 1fcc7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt oddetall vil du nå få partallsuker siden det er 53 uker i år. Altså ikke noe problem med mindre man har lagt opp til arbeidsturnus den uken man ikke har barn. 

Anonymkode: b16a6...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med skuddår å gjøre, men at 2015 får 53 uker. Dvs at du i overgangen 2015-2016 får to oddetallsuker etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner, inkl. meg selv, med 50/50 justerer ukene i løpet av ferien slik at de fortsatt har det samme. Ofte er jo hverdagen lagt opp etter ukenr., sjefen vet at man har barn i oddetallsuker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samkjørt turnus og samvær. Jeg jobber dag, kveld og helg i seks ukers fast turnus. Dermed bytter vi på nyåret fra par til odde og omvendt. I avtalen står det annenhver helg med utgangspunkt i mors turnus. Nettopp fordi jeg er klar over at enkelte år har 53 uker. 

Anonymkode: fc209...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...