Gå til innhold

Hvordan slippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er de beste(lovlige) måtene for å slippe å betale barnebidrag?Det finnes gode måter å plassere penger og inntekt slik at man slipper?

Anonymkode: 10a0b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er de beste(lovlige) måtene for å slippe å betale barnebidrag?Det finnes gode måter å plassere penger og inntekt slik at man slipper?

Anonymkode: 10a0b...18f

Det er veldig trist hvis du leter etter måter å slippe unna og betale barnebidrag. Det sier veldig mye om deg som person hvis du ikke ønsker å bidra til at barnet ditt skal ha en trygg og god oppvekst. Også økonomisk. Det er ikke gratis å oppforstre et barn.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du eier eget firma så sparer du bare opp EK i stedet for å ta ut lønn. Blir kanskje litt mye for deg å ikke ta ut noe lønn da.

Alle må jo betale bidrag for barna sine, det går til en fin ting...! :)

Nav driter i om du har mye lån, så lenge du tjener mye så er det det som gjelder. Jeg måtte hjelpe eksen min økonomisk når han fikk barn nr 3 etter en morsom tur på byen. Nav var veldig lite behjelpelige når han ikke hadde råd til å kjøpe mat til våre barn pga barnebidrag til nye. Som dama sa så fint "du må jo betale for barnet ditt". Jeg kunne latt være med å hjelpe han, men å vite at barna mine ikke får mat er... arg!
Han hadde igjen 3.000 kr når gjelda var betalt og nav mente på at han skulle betale 2500 kr i bidrag.. Trynefaktor! Nye mammaen dreit selvsagt i om han ikke hadde råd til å gi mat til allerede eksisterende barn, hun skulle ha sitt.

Anonymkode: 6c2e0...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr barnet ditt så lite for deg at du heller vil risikere fengsel enn å bidra økonomisk til en trygg oppvekst? Skam deg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkleste måten å slippe barnebidrag er å ta vare på forholdet slik at du og barnets mor fortsetter å holde sammen. 

Evt ikke få barn. 

 

Anonymkode: ee896...461

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr barnet ditt så lite for deg at du heller vil risikere fengsel enn å bidra økonomisk til en trygg oppvekst? Skam deg!

Nei!, jeg har ingen grunn til å skamme meg!

Anonymkode: 10a0b...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har laget et barn, så har du også det økonomiske ansvaret for barnet. Og staten vil vri pengene ut av deg, med renters rente om de må. 

Anonymkode: cf992...db4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg svarer deg noe mer vil jeg at du skal svare på følgende spørsmål: Hvem skal forsørge DITT barn? Hva om barnemoren heller ikke vil bruke en krone på dette barnet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja de kjente alternativene for å slippe å betale barnebidrag er enten å la være å få barn eller også å være uten inntekt ("nave" kalles visst dette). Nr 2 er risikabel dog, for NAV forskutterer bare barnebidraget for deg, så om du noen gang får inntekt igjen, så må du betale tilbake til NAV. Så det enkleste er nok å ikke lage barn :jepp:

Anonymkode: 4b3f8...a77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja de kjente alternativene for å slippe å betale barnebidrag er enten å la være å få barn eller også å være uten inntekt ("nave" kalles visst dette). Nr 2 er risikabel dog, for NAV forskutterer bare barnebidraget for deg, så om du noen gang får inntekt igjen, så må du betale tilbake til NAV. Så det enkleste er nok å ikke lage barn :jepp:

Anonymkode: 4b3f8...a77

Takk for seriøst svar. Blir denne gjelden noen gang slettet, eller kan de komme etter 30 år og kreve den?

Anonymkode: 10a0b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for seriøst svar. Blir denne gjelden noen gang slettet, eller kan de komme etter 30 år og kreve den?

Anonymkode: 10a0b...18f

Gjelda vil ligge der. En kan søke om ettergivelse av gjeld om man kan vise til varig nedsatt inntektsevne, men man må kunne sannsynlig gjøre at den aldri kommer til å bedre seg (ufør, minstepensjonist o.l.).

Jeg kan ikke finne noe om hvorvidt bidragsgjeld slettes ved gjeldsordning, men det virker som det er egne særregler for bidrag og at det ikke er noen automatikk i det i hvert fall.

Anonymkode: 4b3f8...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelda vil ligge der. En kan søke om ettergivelse av gjeld om man kan vise til varig nedsatt inntektsevne, men man må kunne sannsynlig gjøre at den aldri kommer til å bedre seg (ufør, minstepensjonist o.l.).

Jeg kan ikke finne noe om hvorvidt bidragsgjeld slettes ved gjeldsordning, men det virker som det er egne særregler for bidrag og at det ikke er noen automatikk i det i hvert fall.

Anonymkode: 4b3f8...a77

Skjønner, man må vel bare kjempe og aldri gi seg, men stå på.

Anonymkode: 10a0b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, man må vel bare kjempe og aldri gi seg, men stå på.

Anonymkode: 10a0b...18f

Spørsmålet er om offeret er verd det.

Det kan virke som om det eneste som er uunngåelig her i verden er døden og barnebidrag.

Anonymkode: 4b3f8...a77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner, man må vel bare kjempe og aldri gi seg, men stå på.

Anonymkode: 10a0b...18f

Ja, skal man først velge seg en viktig kampsak, så synes jeg du har truffet kjempegodt! Klart du må kjempe og stå på for å slippe å ta økonomisk ansvar for barnet ditt!

Stå på! Ikke gi deg!! Omsorg og ansvarfølelse er noe dritt, ass! 

Anonymkode: f3a6a...3ce

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal MYE til å få slettet bidragsgjeld, gudskjelov.

Den enkleste måten å slippe bidrag på er å ikke få barn. Sympati tror jeg du skal lete lenge etter på dette forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...