Gå til innhold

Hva er dette på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er på facebook på nettleseren på mobilen (ikke facebook appen, men fra nettleseren) så kan jeg se en "Sist aktiv" funksjon i innboksen, og den ser ut til å oppdatere seg uavhengig om han har skrevet til meg eller ikke. Jeg bryr meg ikke så mye om når han var sist aktiv, men lurer veldig på hva det betyr? Kan han også se når jeg har vært sist aktiv på facebook?
Flaut men jeg sitter på facebook hele dagen og vil jo late som jeg har et liv (ikke at folk skal se det alltid står "active 5 minutes ago" for eksempel)
Er ofte offline og orker ikke svare med en gang, og da er det jo litt synd å bli "busted" i at jeg er aktiv i f.eks grupper eller scroller på newsfeeden?

Noen som vet hva denne "active" betyr? At man er inne på facebook bare, eller sist man skrev melding til noen, eller sist man gjorde aktivitet som liking/posting osv?

Legger ved screenshot og legg merke til at "sist aktiv" ikke har sammenheng med når han var sist aktiv i chatten med meg.

http://i66.tinypic.com/qxs677.jpg

Anonymkode: 42653...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det på messenger appen også, og på facebook i nettleseren. Den forteller når du sist gang åpnet appen, brukte nettleseren eller skrev/leste noe på chatten. Sjekket det gjennom samboeren sin telefon for å sjekke hva som skulle til for at jeg sto som aktiv.

Og forresten; Ingen bryr seg om sist aktiv for i dag er det så vanlig med smarttelefon at man fortsatt gjør andre ting selv om man står som "sist aktiv for 2 minutter siden", og sånn tror jeg det er hos de fleste. Eneste jeg har reagert på er vel om jeg har skrevet noe ganske viktig og/eller haster til noen og de står som "aktiv nå" i flere timer, så blir jeg litt oppgitt over at de tydeligvis er på mobilen, men ikke svarer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så basically så står det når jeg sist brukte facebook selvom jeg ikke har vært online på chatten eller gjort noe der inne?
Hvis jeg bare har nettleseren oppe liksom ?
 

Anonymkode: 42653...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så basically så står det når jeg sist brukte facebook selvom jeg ikke har vært online på chatten eller gjort noe der inne?
Hvis jeg bare har nettleseren oppe liksom ?
 

Anonymkode: 42653...55f

Yep, du trenger ikke være på chatten for å stå som "aktiv nå", det holder å ha messenger eller facebook oppe. 

Anonymkode: 02e94...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...