Gå til innhold

Svigerinna mi er ei tøs


Gjest Hindenburg

Anbefalte innlegg

Hvordan ble denne unnfangelsesdatoen dokumentert? Normalt tar men en innvendig ultralyd så tidlig, men denne metoden er ikke så sikker. Legen tar noe mål for å avgjøre alder på fosteret, men resultatet kan være over en uke feil i forhold til faktisk unnfangelsesdato. 

Anonymkode: 264c4...482

Nettopp. Det er ganske vanskelig å beregne eeksakt unnfangelsesdato. Med mindre hun var på reise ganske lenge, ville jeg holdt kjeft om noe man ikke vet sikkert. 

Anonymkode: a67c9...295

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at så mange her inne vil at du holder munn om dette. Om min mann hadde vært utro ville jeg visst det! Og hadde blitt umåtelig skuffet i sur om jeg fikk vite i ettertid at dette ble holdt skjult av både svoger og svigerinne. Fysj! 

Bare å si det til han, TS.

Anonymkode: c8088...98b

En dag ringer det på døren. Det er nabokona som vil fortelle at hun har sett mannen din være utro, hun så han gå ut av bilen sin sammen med en annen kvinne og kysse henne på kinnet, gi henne en klem, før de forlot hverandre.

Du blir rasende. Lang historie kort, forholdet er over, dere flytter hver dere til sitt. Hans påstander om at, "det var bare søsteren min", tror du ikke det grann på. Utro folk lyver gjerne.

Helt til et halvt år senere. Da du får en DVD i posten. På den er det film fra en overvåkingsvideo. Der ser du eksen sammen med... sin søster. Han gir henne en klem og et kyss på kinnet før de forlater hverandre og han drar innom en butikk for å kjøpe te som han kom hjem med den dagen.

En skal ikke gå med alt mulig av mistanker til andre. Med mindre en faktisk vet med 100% sikkerhet er det bare dumt å anklage noen for å ha vært utro. TS vet ikke. Han og kona hans tror. Da får det ligge, synes nå jeg.

Anonymkode: 60a38...52d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare spekulasjoner.  Ikke uvanlig at det blir regnet uker feil på tidlige ultralyden. Har to barn så det har skjedd begge gangene.

Anonymkode: dc011...31f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men de vet jo ikke om hun faktisk har vært utro!

Anonymkode: 42a9e...ba0 

Det vet de ikke 100℅. Men hvis hun har vært utro og historien stemmer så er det tragisk... For å unngå gjøkunge situasjon burde  dna testinging nesten være obligatorisk ved fødselen. Selv om mann stoler på partneren sin er det surt å få vite etter 20 år for eksempel at man ikke er barnefar. Hvis partner er mye på jobbreiser, venninne ferier osv. Kvinnen kan vite100% hvem barnefaren er, mens fedre kan aldri være 100% sikre.

 

2 dager slingrinnsmonn  +- vil jeg si er temmelig eksakt i og med at svangerskap varer 90 dager. Tror nok konen her kommer i et forklaringsproblem hvis mannen får alle fakta på bordet.

Er man gift så får man bare holde seg til sølibat mhp andre..å la seg sjarmere er en ting, men å la seg sjarmeresjarmere og ha sex viser lite selvkontroll..

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hadde det vært mitt søsken ville jeg uten tvil fortalt om det. Jeg tror vel enhver person hadde satt pris på å få vite, men samtidig er det som du sier en litt mer kompleks situasjon enn som så. Min kone har regien, og det er også sånn det skal være. De fremtidige familieselskapene er uansett ødelagt for min del, enkelte ganger fatter jeg ikke hva folk får seg til å gjøre.

Uff ja, stakkars deg, du får sykmelde deg, og bli henvist til psykolog. Du har det nok så forferdelig at du er skada for livet... Stakkars, stakkars deg!

Anonymkode: 22433...b43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at mannen hennes er uvitende til opplysningene angående antall uker osv?

Hvis du absolutt skal si noe, ikke si noe direkte, men noe lignende "ja, hun var vel ganske nøyaktig x uker da hun tok abort. Eller nei, kanskje jeg regnet feil, for da var hun vel på ferie....". Så får han evt. tenke seg til det selv. 

Men det kan jo bli vanskelig å finne en passende samtale å skyte det inn i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at det ikke er kvantefysikk å regne ut hvor langt noen er på vei? det kan godt variere med noen dager den ene eller den andre veien. Termindatoer blir jo stadig flyttet frem og tilbake. Så det her tror jeg INGENTING på.

Anonymkode: f779f...b8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

 

Ja, helt forferdelig.

 

Min kone, altså hennes søster, var med på aborten og fikk informasjonen derfra. Jeg fikk naturligvis igjen vite det av min kone. Som medlem av familien og god venn av min svoger har dette satt meg i en veldig kjip situasjon. Det eneste rette innfallsvinkelen slik jeg ser det er å sette seg i min svogers situasjon, og her er jeg ikke i tvil; dette er informasjon jeg ville satt umåtelig stor pris på om min svoger videreformidlet.  

Ja,menn har tendens til drama dere også!

Hvorfor bry dere? Dette er aldri noe som vil bli bevist om det er som dere ynder å spekulere i.Plant en mistanke,og lag uro i familien.Hva oppnår du?

Tror dere må få mer spenning i deres eget forhold jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Vel jeg har i begge mine svangerskap fått opplyst feil om hvor langt jeg er på vei. Med begge viste vi eksakt dato for når barnet ble unnfanget, og det har ikke på noen av barna stemt med det vi fikk vite på ultralyden. Den ene var 2 uker feil, den andre rundt 1 uke. Så hvordan noen kan fastslå nøyaktig antall uker før man er 12 uker på vei skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

La folk få ha sitt privatliv i fred. Uansett hva du vet eller ikke vet - du kan faktisk ikke vite - så kommer det ingenting godt ut av å blande seg i noe du absolutt ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dette skal finansieres av våre skattepenger ? 

De aller fleste barn har vel den faren som står på fødselsattesten, og enhver mann har anledning til å kreve DNA test. Hvorfor ikke bare benytte seg av denne sjansen dersom du er i tvil? 

Anonymkode: 35f1c...178

ville definitivt benyttet meg av det hvis jeg var i tvil. Mrn siden ting ikke er pålagt kan det jo skape dårlig kjrmi å ta opp slikt. Hbis slikt er obligatorisk eller et alternativ unngår man slikt. O. Du er utro eller ikke, så er det jo ikke akkurat bra for kjærligheten å bringe opp noe slikt?

Om noen år vil nok alle barn dna testes mhp arvelige sykdommer. Oog kanskje foreldre. En slik tester vil også etterhvert bli rimeligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet jeg nøyaktig hvilken dag baby ble unnfanget (klokkeklar syklus og eggløsningstest), og UL-termin var 8 dager feil. Så det skjer.

Anonymkode: 0c39e...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Det er den som er utro sitt ansvar å sørge for at ingen andre finner ut av det. Full diskresjon er det absolutt minimale av respekt man bør kunne forvente av noen i en sånn situasjon. Din svigerinne har ikke vist din kone og deg denne respekten. I stedet har hun - ved å la dere få vite om det - gjort sitt eget tøsgjengeri til deres moralske problem overfor mannen hennes (som deres sikkert også kjenner). Dermed kan hun bare takke seg selv hvis dere nå gjør det deres samvittighet tilsier at dere bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer.

Hun og ektemannen sover ikke i samme seng, men de har åpenbart sex innimellom siden han ikke har luktet lunta. Han vet om aborten.

Min kone forteller meg det hennes søster forteller henne.

Korrekt. Det er søsterens feil, ene og alene. Kunne gjort det, men jeg tror helt ærlig ikke kona tør. Min svigerinne er rimelig uberegnelig, for å si det mildt.

Jeg også. Dessverre er ikke alt alltid så enkelt.

Han vet om det, og tror selvfølgelig det er hans barn. En liten forsnakkelse hadde gjort seg, skal ikke se bort fra at kona gjør det etter et par glass vin, da er hun like uberegnelig som søsteren.

Enig. Hun fortjener å bli satt på plass.

Bare ikke send henne alene på tur, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så dum du er TS. Det er direkte flaut.

ALLE vet at man ikke kan si nøyaktig alder på fosteret på en UL. Håper virkelig du slenger med leppa så resten av familien får seg en god latter. Skulle virkelig ikke vært lov å være så uopplyst i slutten av 2015.

Anonymkode: f779f...b8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hindenburg

Jeg ville passet meg litt før jeg konkluderte med noe her. Helt nøyaktig termindato, og ergo unnfangelsesdato, vet man vel ikke på et så tidlig tidspunkt som man må ta abort. Dessuten kan jo sædceller overleve i livmoren en stund. Selv ble min termindato mest sannsynligvis feilberegnet med 2 dager både på tidlig og ordinær UL, da babyen var lang og de ikke kunne bruke hodeomkretsen for å beregne termin siden hodet lå litt i klem. De brukte da lengden på lårbeinet for å beregne termin, noe som ikke ble helt nøyaktig. 

Summa summarum kan det godt hende TS har rett i sine mistanker, men uten konkret bevis ville jeg ikke risikert å ødelegge familieforholdet ved å legge meg opp i dette. 

Anonymkode: 35f1c...178

Som du sier er det to dagers slingringsmonn, dette er tatt med i våre beregninger. 

Skjønner ikke at så mange her inne vil at du holder munn om dette. Om min mann hadde vært utro ville jeg visst det! Og hadde blitt umåtelig skuffet i sur om jeg fikk vite i ettertid at dette ble holdt skjult av både svoger og svigerinne. Fysj! 

Bare å si det til han, TS.

Anonymkode: c8088...98b

Enig. Noe sjokkert over enkelte holdninger her, men samtidig er det vel som forventet på KG.

En dag ringer det på døren. Det er nabokona som vil fortelle at hun har sett mannen din være utro, hun så han gå ut av bilen sin sammen med en annen kvinne og kysse henne på kinnet, gi henne en klem, før de forlot hverandre.

Du blir rasende. Lang historie kort, forholdet er over, dere flytter hver dere til sitt. Hans påstander om at, "det var bare søsteren min", tror du ikke det grann på. Utro folk lyver gjerne.

Helt til et halvt år senere. Da du får en DVD i posten. På den er det film fra en overvåkingsvideo. Der ser du eksen sammen med... sin søster. Han gir henne en klem og et kyss på kinnet før de forlater hverandre og han drar innom en butikk for å kjøpe te som han kom hjem med den dagen.

En skal ikke gå med alt mulig av mistanker til andre. Med mindre en faktisk vet med 100% sikkerhet er det bare dumt å anklage noen for å ha vært utro. TS vet ikke. Han og kona hans tror. Da får det ligge, synes nå jeg.

Anonymkode: 60a38...52d

Hehe, du skal ha for forsøket, men den der hadde nok ikke en gang gått viralt på facebook, og det sier sitt. 

 

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hindenburg

At du gidder å bry deg, og regne på det her, for et stakkarslig liv. Har du og din kone det så dårlig sammen at dere har tid til å bekymre dere for andres forhold? Patetiske mennesker, skaff dere en hobby eller ta en tur på kondomeriet.

Anonymkode: 22433...b43

Hehe, rolig nu.

Uff ja, stakkars deg, du får sykmelde deg, og bli henvist til psykolog. Du har det nok så forferdelig at du er skada for livet... Stakkars, stakkars deg!

Anonymkode: 22433...b43

Takk for omtanken. Har du virkelig ikke et snev av forståelse for at det er en noe kjip situasjon å bli satt i?

Hvordan vet du at mannen hennes er uvitende til opplysningene angående antall uker osv?

Hvis du absolutt skal si noe, ikke si noe direkte, men noe lignende "ja, hun var vel ganske nøyaktig x uker da hun tok abort. Eller nei, kanskje jeg regnet feil, for da var hun vel på ferie....". Så får han evt. tenke seg til det selv. 

Men det kan jo bli vanskelig å finne en passende samtale å skyte det inn i. 

Det hadde unektelig vært passende med litt småhinting neste gang vi treffes. Selv om jeg ikke sier hva som har skjedd, så kan jeg hvert fall få henne til å svette litt.

Det er den som er utro sitt ansvar å sørge for at ingen andre finner ut av det. Full diskresjon er det absolutt minimale av respekt man bør kunne forvente av noen i en sånn situasjon. Din svigerinne har ikke vist din kone og deg denne respekten. I stedet har hun - ved å la dere få vite om det - gjort sitt eget tøsgjengeri til deres moralske problem overfor mannen hennes (som deres sikkert også kjenner). Dermed kan hun bare takke seg selv hvis dere nå gjør det deres samvittighet tilsier at dere bør gjøre.

Enig. 

Bare ikke send henne alene på tur, da. ;)

Hehe, du sier noe. Det blir isåfall med alkoholnekt, fotlenke og hyppig meldeplikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var gravid så tok jeg abort så var jeg 4 uker og 1 dag på ultralyden. Det stemte jo ikke det hele tatt. Vi var i et avstandsforhold og det landet på en ukedag. Jeg skulle egentlig vært fem uker og tre dager siden vi hadde hatt sex. Samme skjedde når jeg fikk sønnen min. Første ultralyd hadde jeg termin 09 november, andre ultralyd 12 november, tredje ultralyd 06 november, fjerde ultralyd 15 november osv. Endelig termin ble 27 november.  Vi måtte ha mange tidlig ultralyder, dessverre. Hadde annenhver uke siden jeg ble gravid. Poenget mitt er ukene som hun var på vei ville jeg ikke brukt som normen for utroskap for det endrer seg ganske hyppig, det er jo kun spekulasjoner som dere ikke vet noe om men tja, hvis du har så negative tanker om din svigersøster så kjør på og si det 

Anonymkode: fb8f9...32d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å slenge diskriminerende kallenavn som "tøs" og "hore" etter kvinner hele tiden?? For alt du vet kan det hende at hun bare har hatt sex med to personer i hele sitt liv! Jeg blir så gærn av kvinner og menn som slenger sånne kommentarer rundt i hytt og pine. Ja, hun har kanskje vært utro, men ting er ikke så svart/hvitt! Voks opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de vet jo ikke om hun faktisk har vært utro!

Anonymkode: 42a9e...ba0 

Bevisene er ganske entydig mhp det de dokumenterte under aborten. Uansett bør dokumentasjonen og indisiene stemme overens, og det gjør de jo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...