Gå til innhold

skal ut på date..


Onar

Anbefalte innlegg

Skal på date om 1,5 uke. Har tatt selvpålagt damepausedamepause (sølibat) i tre år etter at 12 års samboerforhold tok slutt. Desverre  hadde hun issues angående sex så var lite av dette før det tok slutt, hun gjordealt sexrelatert komplisert og bygde opp følelsen at alt var galt mhp det. Pga av det, så er jeg litt forsiktig med å ta det siste steget, vanskelig å vite hvor frempå man skal være. Hvis daten viser seg å like meg og vi bygger opp seksuel spenning, hvordan få frem at damen må ta det siste skrittet/ vise tydelig at hun vil mhp det final move? Kyssing etc vil nok skje, men det final move if you know what I mean. 

Please seriøse svar helst fra kvinner, og ikke noe patetisk svar som at man ikke er mann, stakkarslig, lurekuk osv...Så langt er det jeg som har blitt lurt de siste årene (ha ha).

Ps. Ikke sikkert det skjer noe seksuelt...

 

 

 

 

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jente, men har samme tankegang som deg (ikke bakgrunnen din for det), men det at jeg ønsker at mannen skal initiere til det. Det skal nok litt til at det er jenta som forfører deg og ikke motsatt. Sier ikke at det ikke kan skje, men for min del hadde jeg nok tenkt at fyren ikke var interessert nok dersom han ikke prøvde seg etter en del dates.

Det du imidlertid kan gjøre, som jeg selv liker, er å si at hun bare må si fra hvis du trår over noen grenser. Det gjør det så mye mer behagelig, for da understreker gutten at han kommer til å prøve seg, men at det er helt greit hvis jeg ikke er klar for det enda.

Eller du kan si noe før du faktisk gjør ting, f.eks; nå fikk jeg lyst til å kysse deg / nå fikk jeg lyst til noe helt annet - og så se hennes respons, f.eks at "det er litt tidlig enda", eller "vis meg/kjør på".

Ikke la det med eksen din ødelegge for deg i nåtid, det er jo det du egentlig gjør. Du fokuserer alt med henne over på nye jenter. Og det gjelder jo ikke lenger, de kan jo være satt sammen helt motsatt av henne. Du må komme deg videre, og gjøre det som er naturlig for deg og snakke sammen med den jenta du er sammen med. Du kan jo også spørre henne rett ut etter mange nok dates, altså når dere har blitt bedre kjent, om når hun ønsker å ha sex. F.eks bare si at du er klar for det, men ikke vil presse på.

Det var de tipsene jeg kom på i øyeblikket.

Anonymkode: 15d05...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, men har samme tankegang som deg (ikke bakgrunnen din for det), men det at jeg ønsker at mannen skal initiere til det. Det skal nok litt til at det er jenta som forfører deg og ikke motsatt. Sier ikke at det ikke kan skje, men for min del hadde jeg nok tenkt at fyren ikke var interessert nok dersom han ikke prøvde seg etter en del dates.

Det du imidlertid kan gjøre, som jeg selv liker, er å si at hun bare må si fra hvis du trår over noen grenser. Det gjør det så mye mer behagelig, for da understreker gutten at han kommer til å prøve seg, men at det er helt greit hvis jeg ikke er klar for det enda.

Eller du kan si noe før du faktisk gjør ting, f.eks; nå fikk jeg lyst til å kysse deg / nå fikk jeg lyst til noe helt annet - og så se hennes respons, f.eks at "det er litt tidlig enda", eller "vis meg/kjør på".

Ikke la det med eksen din ødelegge for deg i nåtid, det er jo det du egentlig gjør. Du fokuserer alt med henne over på nye jenter. Og det gjelder jo ikke lenger, de kan jo være satt sammen helt motsatt av henne. Du må komme deg videre, og gjøre det som er naturlig for deg og snakke sammen med den jenta du er sammen med. Du kan jo også spørre henne rett ut etter mange nok dates, altså når dere har blitt bedre kjent, om når hun ønsker å ha sex. F.eks bare si at du er klar for det, men ikke vil presse på.

Det var de tipsene jeg kom på i øyeblikket.

Anonymkode: 15d05...bf7

Forrige date jeg var på, så gjorde jeg dom du sa, jeg sa til henne at jeg ville kysse henne. Det funket veldig bra, men selv om jeg tar initiaivet og vi kysser pluss pluss så stopper jeg med å eskalere den siste " biten". Jeg har selv kanskje en overdreven respekt, som har blitt forsterket i mitt forrige forhold. Takker for rådene, og det sammenfaller med hvordan jeg ville agert.

I en annen tråd blir man kalt stakkar, lite mandig, lurekuk for å være respektfull...Jeg er mann, men mener sex er noe spesielt og ikke noe man bare må ha. Synes det er fint at jenta er med og at man ikke bruker de fysiske knappene å trykke på for å få det som man vil . Det flotteste er når begge ser hverandre dypt i øynene og sier samtidig det kroppene våre uttrykker: Jeg vil ha deg nå...i slike øyeblikk ljuger ikke øynene og alt er fantastisk.

 

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at sex er noe man må ha. Men å initiere sex er som å krysse en vei uten gangfelt, man må være bestemt å vise hvor man skal, hvis ikke blir man enten meiet ned eller til hinder for den andre. Det handler om samspill og ikke-verbal kommunikasjon. Hvis du virrer rundt uten mål og mening, hvordan skal bilene vite at du vil krysse veien? Dersom du går bestemt mot veien kan bilen tute eller noe dersom den ikke ønsker å stoppe. 

Det er akkurat det samme med jenter, hvis man ikke hvis hva man ønsker blir de usikre og frustrerte. Det blir som når en unge står ved veien og virrer fram og tilbake, man vet ikke hva man skal forvente, det er irriterende og skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg synes rådet til AB over her var veldig lurt, gi henne "lov til" (selv om hun selvsagt alltid allerede har lov til) å stoppe deg. "Gi beskjed hvis jeg går for fort frem", eller "Vi tar dette i ditt tempo". Samtidig som at du initierer. Du kan selvsagt vente til dama initierer, men mange kvinner liker at mannen tar det steget, og det kan lett bli slik at dere begge venter på hverandre. Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg liker jo at den jeg dater vil ha meg, jeg setter pris på tilnærmelser. Samtidig er det viktig at hvis hun prøver å si vent, eller stopper deg fysisk så respekterer du det uten å presse. Men du skal heller ikke bli for bakpå av at hun vil ha litt pusterom. Noen ganger blir det jo sånn at hvis jenta har sagt at "det er litt for tidlig", så blir det til at mannen venter og venter, fordi han tenker at HUN kommer til å initiere når hun er klar, dessverre venter jenta på at han endelig skal forsøke seg igjen. Uff, det er en fin balanse man skal finne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å få frem det på noe vis. En gentleman lar allid damen ta det siste steget.
Om en mann knepper opp mine bukser før jeg har begynt å fikle med beltet hans, mister han respekten min.
Tror ikke du skal overtenke. Om hun vil gå til de siste steget med deg, så gjør hun det, du trenger ikke å påpeke at det er hun som må gjøre det.

Anonymkode: cdf15...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes rådet til AB over her var veldig lurt, gi henne "lov til" (selv om hun selvsagt alltid allerede har lov til) å stoppe deg. "Gi beskjed hvis jeg går for fort frem", eller "Vi tar dette i ditt tempo". Samtidig som at du initierer. Du kan selvsagt vente til dama initierer, men mange kvinner liker at mannen tar det steget, og det kan lett bli slik at dere begge venter på hverandre. Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg liker jo at den jeg dater vil ha meg, jeg setter pris på tilnærmelser. Samtidig er det viktig at hvis hun prøver å si vent, eller stopper deg fysisk så respekterer du det uten å presse. Men du skal heller ikke bli for bakpå av at hun vil ha litt pusterom. Noen ganger blir det jo sånn at hvis jenta har sagt at "det er litt for tidlig", så blir det til at mannen venter og venter, fordi han tenker at HUN kommer til å initiere når hun er klar, dessverre venter jenta på at han endelig skal forsøke seg igjen. Uff, det er en fin balanse man skal finne!  

ja en hårfin balanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å få frem det på noe vis. En gentleman lar allid damen ta det siste steget.
Om en mann knepper opp mine bukser før jeg har begynt å fikle med beltet hans, mister han respekten min.
Tror ikke du skal overtenke. Om hun vil gå til de siste steget med deg, så gjør hun det, du trenger ikke å påpeke at det er hun som må gjøre det.

Anonymkode: cdf15ce.6ce

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin mann du høres ut. Men du vil fort oppdage om hun vil eller ikke om du forsøker. Dessverre er det sånn at jenter ofte venter på at mannen skal ta initiativ.

For å si det sånn så hadde min mann enda vært singel om ikke jeg tok initiativ til intim kontakt, og da hadde han vært singel i nesten 50 år. For sjenert og for lite initiativrik når det kommer til det intime kan gjøre at det aldri blir noe på menn som venter.

Anonymkode: f1234...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettest å drikke seg full. Har aldri tatt det siste steget før jeg har fått i meg alkohol.  Lykke til. 

Anonymkode: 2e99b...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin mann du høres ut. Men du vil fort oppdage om hun vil eller ikke om du forsøker. Dessverre er det sånn at jenter ofte venter på at mannen skal ta initiativ.

For å si det sånn så hadde min mann enda vært singel om ikke jeg tok initiativ til intim kontakt, og da hadde han vært singel i nesten 50 år. For sjenert og for lite initiativrik når det kommer til det intime kan gjøre at det aldri blir noe på menn som venter.

Anonymkode: f1234...81c

For en fin mann du høres ut. Men du vil fort oppdage om hun vil eller ikke om du forsøker. Dessverre er det sånn at jenter ofte venter på at mannen skal ta initiativ.

For å si det sånn så hadde min mann enda vært singel om ikke jeg tok initiativ til intim kontakt, og da hadde han vært singel i nesten 50 år. For sjenert og for lite initiativrik når det kommer til det intime kan gjøre at det aldri blir noe på menn som venter.

Anonymkode: f1234...81c 

Takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...