Gå til innhold

Nybakt stemor har et spørsmål:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså de greier ikke gå ut uten at jeg eller faren er med.

de kommer etter oss når vi skal ha oss en rolig røykepause.

De buser inn på rommet om morgenen og maser i ett sett om at nå må vi stå opp snart, eller en eller annen sladring om vet du hva den andre nettop gjorde etc... Hvert 5. Minutt... 

De er lenge oppe om kveldene, 9-halv 10 tiden (barna er 8 og 7). 

De greier ikke leke alene oppe på rommene sine, men må henge på oss i stua døgnet rundt 24/7 omtrent.

 

Er dette normalt? Jeg bare lurer. 

 

Anonymkode: 7e12e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de virker co-dependent. Jeg ville dumpet mannen, er det noe galt med ungene er det enten noe galt med mannen din eller moren deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de virker co-dependent. Jeg ville dumpet mannen, er det noe galt med ungene er det enten noe galt med mannen din eller moren deres.

hva er co-dependent?

Anonymkode: 7e12e...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt.

Legg til at du er fersk stemor og de kanskje blir ekstra "klengete" på pappaen sin av den grunn. 

Anonymkode: cc366...105

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt.

Legg til at du er fersk stemor og de kanskje blir ekstra "klengete" på pappaen sin av den grunn. 

Anonymkode: cc366...105

okei. Men barnet mitt er ikke sånn... 

Faren sier også at de har vært sånn alltid. Og det ser ikke ut til å plage han. Men det hadde plaget meg om jeg hadde hatt et slikt barn...gurimalla. Holder på å bli gal av alt klengeriet. Allerede etter bare et halvt år...hjelpes. Kommer til å bli hårløs snart om det fortsetter sånn. 

 

Anonymkode: 7e12e...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette troll?

Altså, alt er galt med mannens barn, mens egne barn er rene englene. Men måten du skriver på sier meg at dette er oppspinn. Lite stemor-tråder for tiden, synes du?

Anonymkode: 280a7...7ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ganske normalt hos mange. "Normalt" er jo et veldig vidt begrep. Som skrevet over: dette er ikke unormalt.

Visste du ikke hvordan de var før du flyttet inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette troll?

Altså, alt er galt med mannens barn, mens egne barn er rene englene. Men måten du skriver på sier meg at dette er oppspinn. Lite stemor-tråder for tiden, synes du?

Anonymkode: 280a7...7ad

Gi deg. Vis meg hvor det står at mitt barn er rene engelen? 

Jeg nebnte at mitt barn er ikke klengete, selv om han har opplevd samlivsbrudd for to år siden, mens hans barn opplevde det for 7 år siden. Jeg synes bare det er litt rart om det er samlivsbruddet mellom foreldren deres som er grunnen til denne klengete oppførselen. For da skulle man vel tro at mitt barn skulle vært mindre selvstendig, da han har bruddet mye mer ferskere i minnet, om du skjønner hva jeg mener.  

Så jeg tror ikke det er grunnen egentlig nei.

 

Anonymkode: 7e12e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske normalt hos mange. "Normalt" er jo et veldig vidt begrep. Som skrevet over: dette er ikke unormalt.

Visste du ikke hvordan de var før du flyttet inn?

vel, egentlig kan jeg ikke huske at de var sånn nei. Men mulig jeg ikke så det på samme måte som nå. Da var jeg jo bare gjest, og var jo ikke på besøk lenge i gangen. 

Mens når man bor sammen med noen og er sammen 24/7 så vil man jo til slutt se bakdelene og de dårlige sidene hos person(ene). 

 

Anonymkode: 7e12e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, egentlig kan jeg ikke huske at de var sånn nei. Men mulig jeg ikke så det på samme måte som nå. Da var jeg jo bare gjest, og var jo ikke på besøk lenge i gangen. 

Mens når man bor sammen med noen og er sammen 24/7 så vil man jo til slutt se bakdelene og de dårlige sidene hos person(ene). 

 

Anonymkode: 7e12e...f05

Vi er så desperate etter å se likheter og løsninger og å vise vår mest tolerante og rause side den første tiden. Virkeligheten byr på en annen hverdag.

Det er jo nettopp derfor man sier vent, vent, vent til forelskede par med barn :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så desperate etter å se likheter og løsninger og å vise vår mest tolerante og rause side den første tiden. Virkeligheten byr på en annen hverdag.

Det er jo nettopp derfor man sier vent, vent, vent til forelskede par med barn :)

Ja.. Skjønner det nå i ettertid :-/ 

Det gikk litt for fort i svingene. Føler nå at jeg hadde det egentlig som plommen i egget da vi ikke bodde sammen. Jeg kunne besøke han og dra hjem når jeg ble lei av barn.

og jeg kunne bruke hele hans barnefrie uke hos han om jeg ville. Jeg fikk i pose og sekk. Men innså ikke det før etter vi ble samboere. 

Det var egentlig veldig godt før, når jeg tenker meg om nå. 

Anonymkode: 7e12e...f05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Skjønner det nå i ettertid :-/ 

Det gikk litt for fort i svingene. Føler nå at jeg hadde det egentlig som plommen i egget da vi ikke bodde sammen. Jeg kunne besøke han og dra hjem når jeg ble lei av barn.

og jeg kunne bruke hele hans barnefrie uke hos han om jeg ville. Jeg fikk i pose og sekk. Men innså ikke det før etter vi ble samboere. 

Det var egentlig veldig godt før, når jeg tenker meg om nå. 

Anonymkode: 7e12e...f05

Det er vel en av de erfaringene man ikke kan få fra andre, dessverre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en av de erfaringene man ikke kan få fra andre, dessverre..

nei det er nok ikke det. 

Er det tullete av meg å nevne dette for samboer tenker du? 

Aner ikke hvordan jeg skulle lagt det frem men...prøve å få sagt hva jeg tenker uten å "klage". For jeg vet han er litt hårsår på det punktet. Ingen får lov til å fortelle ham hvordan han skal oppdra hans barn skjønner du;) nytter ikke å gi han tips eller innspill om noe som helst da han ikke evner å ta ting til seg. 

Eller bør jeg bare holde ut til de vokser det av seg? Hva tenker du om det? 

Anonymkode: 7e12e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlivsbrudd kan for mange barn skape et traume, særlig når bruddet skjer når barna er små. Selv om bruddet skjedde for lenge siden kan det ha lagt noen sår og traumer som barna ikke har fått hjelp til å bearbeide. De kan også ha fått noen brister i tilknytningen som gjør at de er ambivalente i tilknytningen, det kan gi seg utslag i klengete oppførsel.

 

Anonymkode: cd70f...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så "nybakt" med deg? Du er ikke moren eller bestemoren deres. Strengt tatt er du ikke familie i det hele tatt og hvis ikke du tåler å se barna til kjæresten din prøve å tilpasse seg å skulle ha enda en voksen person i livet sitt; en unaturlig situasjon uten noen problemer i starten burde du pakke sakene og dra. Det er tydelig at du utelater en del informasjon i hovedinnlegget ditt, så jeg sjanser på at du ikke liker så godt å måtte dele typen din med barna hans og tror ungene ikke oppfatter dette. Da tar du feil, siden barn i slike situasjoner har det med å bli sutrete og klengete, som du kaller dem. De vil ha oppmerksomhet fordi de føler seg utrygge, på deg og om faren deres er like glad i dem som før. Det holder ikke med bare prat. Du kan hjelpe til ved å holde deg i bakgrunnen når ungene er sammen med faren deres og gi dem den tiden de trenger. Å ta dette opp med kjæresten din i stedet for vilt fremmede på internett er også en tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det som er så "nybakt" med deg? Du er ikke moren eller bestemoren deres. Strengt tatt er du ikke familie i det hele tatt og hvis ikke du tåler å se barna til kjæresten din prøve å tilpasse seg å skulle ha enda en voksen person i livet sitt; en unaturlig situasjon uten noen problemer i starten burde du pakke sakene og dra. Det er tydelig at du utelater en del informasjon i hovedinnlegget ditt, så jeg sjanser på at du ikke liker så godt å måtte dele typen din med barna hans og tror ungene ikke oppfatter dette. Da tar du feil, siden barn i slike situasjoner har det med å bli sutrete og klengete, som du kaller dem. De vil ha oppmerksomhet fordi de føler seg utrygge, på deg og om faren deres er like glad i dem som før. Det holder ikke med bare prat. Du kan hjelpe til ved å holde deg i bakgrunnen når ungene er sammen med faren deres og gi dem den tiden de trenger. Å ta dette opp med kjæresten din i stedet for vilt fremmede på internett er også en tanke.

jeg tror ikke du har lest hele tråden. Jeg skrev litt lengre opp het at faren sier at de hele tiden har vært sånn og at de ikke har endret oppførsel etter jeg flyttet inn. 

Så ro ned den ovenfra og ned holdningen din. Du snakker som om du eier verden.

og jo jeg er familie. Vi bor sammen. Jeg er like mye familie som mitt barn og min samboer er for dem. Jeg er like mye verdt som dem. 

Anonymkode: 7e12e...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt nytt er spennende! :) Etterhvert vil det roe seg ned igjen og du vil få disse rolige røykepausene dine igjen. 

Evt så får dere bare sette ned noen grenser og innimellom si at de får gå og ordne fighten på rommet. kjøp tegnebøker og farger til dem og si at de får gå på hvert sitt rom for å tegne litt. Vær konsekvente, men rettferdige!!

Det er dessverre slik at barn er små krevende mennesker som enda ikke er klar for å bli sluppet ut i verden alene ennå. Man må lære og guide dem så de vet hva de skal gjøre.

Anonymkode: 44314...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt nytt er spennende! :) Etterhvert vil det roe seg ned igjen og du vil få disse rolige røykepausene dine igjen. 

Evt så får dere bare sette ned noen grenser og innimellom si at de får gå og ordne fighten på rommet. kjøp tegnebøker og farger til dem og si at de får gå på hvert sitt rom for å tegne litt. Vær konsekvente, men rettferdige!!

Det er dessverre slik at barn er små krevende mennesker som enda ikke er klar for å bli sluppet ut i verden alene ennå. Man må lære og guide dem så de vet hva de skal gjøre.

Anonymkode: 44314...23d

men de er jo ikke sånn fordi ting er nytt og spennende. Faren sier de har vært sånn hele tiden. Men problemet er at det ikke plager han. Han kan godt ha store unger hengende over han mens han står og røyker for eksempel. Jeg for min del, holder på å klikke. Så det å få motgang der også hjelper ikke akkurat på. 

Bår man endelig får et lite 5 min for seg selv. Så kommer de jammen meg etter deg der også. 

Og hvis de ikke kommer etter, så står dem i vinduet og roper "kommet du snaaaaart"?? "Pappaaaaaaa!!" Osv... Jeg blir gal i hodet av dette her. 

Anonymkode: 7e12e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du har lest hele tråden. Jeg skrev litt lengre opp het at faren sier at de hele tiden har vært sånn og at de ikke har endret oppførsel etter jeg flyttet inn. 

Så ro ned den ovenfra og ned holdningen din. Du snakker som om du eier verden.

og jo jeg er familie. Vi bor sammen. Jeg er like mye familie som mitt barn og min samboer er for dem. Jeg er like mye verdt som dem. 

Anonymkode: 7e12e...f05

det kan jo ikke stemme om du kke har lov å være med å oppdra dem eller si noe på barneoppdragelsen i huset. 

Eneste jeg reagerer på er at de henger rundt dere på stuen hele dagene og ikke er ute sammen med venner. Prøv å sette de igang med noe på rommene sine, og oppmuntre dem og lek med de på rommene uten å presse dem. Noen må jo lære dem å bruke rommene sine....

ser ikke noe galt i at de vil dere skal vær sammen om morgenen og ikke at dere skal ligge å dra dere. Med mindre de står opp i 5-6 tiden.... 

Masing mens dere er ute å røyker kan vell heller være en oppmuntring til å slutte? ;) neida, fraspøk til alvor. Kanskje de ikke liker å være alene inne i huset? Eller du bruker veldig lang tid siden du tydligvis symes de er så masette 

Anonymkode: b0eb2...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...