Gå til innhold

Jobbtilbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mistet jobben p.g.a nedbemanning og har derfor søkt på diverse jobber. Har jobbet over 8 år i it bransjen både som konsulent og administrator. Har tidligere vært serifisert på cisco, asterisk,microsoft, i-net++++++. Skulle starte på bachlor neste år i tillegg til jobben, men når jobben røyk så må jeg ta det senere. Jobbet  i flere vikariat som prosjekt ingeniør og utvikler i tillegg til jobben som it administrator.

Har vært på jobb intervju hos et selskap, første gangen var intrykket ekstremt posetivt virket rydding og ordtlig. 2. gangs intervju helt utrolig rotete. De jeg fikk beskjed om å møte viste ikke hvem jeg var eller hva jeg skulle!? Etter litt fremogtilbake ble det som et ekstremt rotete førstegangsintervju. Prøvde å spørre om stillingen osv de hadde nada peiling annet enn at det var en fast konsulent jobb. Så skulle jeg få svar raskt, det gikk lang tid, så ville de ha flere referanser. Det fikk de. Og de var veldig fornøyd og likte meg veldig godt. Så får jeg tilbud om et 6 mnders vikariat på it support?!  Og de selger det som rekruttering? Jeg kunne muligens få jobb som konsulent etterpå? Trodde det var derfor man hadde prøvetid i en jobb jeg? Hva med når den personen kommer tilbake da? Plutselig ingen stilling til meg?! De skulle ringe direkte fra firmaet og ikke rekrutteringsbyrået det har de heller ikke gjort i dag. 

I min gamle jobb og tidligere jobber har jeg kun hatt dårlige erfaringer med sånne løsninger! Er med på den at alle må ta noen uker på support for å lære rutiner og systemer, men 6 mnder og enda mer usikkerhet. Det er 8 år siden jeg jobbet meg opp fra support. Den mnden som jeg var der ente jeg opp med å lære opp han som skulle lære opp meg! Jeg hater å sitte å ta telefoner hele dagen og alle spennede ting må man sende videre. Helt greit med brukerstøtte inni mellom, men hver dag 7-15 i 6 månder i telefonen😱. Jeg sliter med å sitte i ro i 2 timer. Og ja jeg må ned til 200.000 i lønn. Når jeg må pendle 2 timer hver dag med bil så blir det ekstemt lite igjen å leve for, mindre enn på arbeidsledighetstrygd. Vil heller jobbe, men får en dårlig følelse av dette?!  

Jeg har også søkt jobb som selger. Der har jeg et 2.gangs intervju neste uke. Hvis jeg får jobben så vil jeg få firmabil som jeg kan bruke fritt og fleksitid. Oppsøkende salg, men jeg liker å snakke med mennesker og trives med variasjon. Likte sjefen veldig godt og at de har mye konkurranser og utviklingsmuligheter. Vet det er tøft, men skal jeg begynne fra bunnen igjen kan det liksågodt være i noe helt nytt og med bedre lønn.

Må bare få det ut. Kjenner jeg er litt frustret akkurat nå. Aldri vært så skuffet over et jobbtilbud i hele mitt liv. Ikke utakknemelig altså, men. Vil jo ikke gå arbeidsledig heller? Men veldig lite lyst til å gå inn i enda en jobb med masse løfter om ting som kanskje blir i fremtiden. Jeg er et ordensmenneske og rot på jobb og uklarheter stresser meg noe helt sinnsykt. Noen råd? 

 

 

Anonymkode: 60bc3...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ansetter kontordame tar jeg søknadene, kaster halvparten (vil ikke ansette folk med uflaks) og så innkaller jeg de 10 mest interessante til intervju. Har du en veldig lang og kjedelig søknad? For de gidder jeg ikke å innkalle, jeg vil ikke gjenoppleve de kjedelige søknadene.

Du bør prøve å skille deg ut, og søke på flere typer jobber. 

Endret av ambivalentReaction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt den første jobben du fikk tilbud om. Virket forferdelig rotete og planløst. Når de ikke klarer å holde styr på stillinger, søkere og intervju engang, har ikke jeg så god tro på at de har kontroll på viktigere ting heller.

Anonymkode: 3b667...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rådet :)

Akkurat det som slo meg også. Nå ha jeg jobbet i et firma med bare rot i 6 år, det frister ikke til gjentakelse. Vet det er dårlige tider, men betyr vel ikke at man må ta det første som kommer? Er bare livredd for at jeg skal bli arbeidsledig lenge. Vil jo ikke bli sett på som vanskelig. Hadde aldri søkt på en telefonsupport jobb heller da jeg vet det ikke er noe for meg. Krysser fingrene for at jeg får noe annet kjapp sånn at jeg kan si nei.

TS

Anonymkode: 60bc3...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte ikke å ga beskjed om at jobb er min,  men sendte melding på face? Er det bare meg eller? Lenge siden jeg har skiftet jobb nå da. Men min face bruker jeg bare til private ting veldig bevist. Mulig jeg er en veldig privat og sær person 😂

Og de regnet med jeg har sagt ja? Jeg har jo ikke sett noe på papir ennå? Er det virkelig noen som takker ja sånn? Jeg vil vite hva stillingsbeskrivelse, lønn, arbeidstid, muligheter? Forventninger? Er jeg bare gammeldags? 

 

Anonymkode: 60bc3...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig spesielt ut.. Å bli kontaktet på facebook på den måten er no-go hos meg. Hva faen?? Tror ikke det er sted jeg ville jobbet, nei. For rotete og uprofesjonelt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...