Gå til innhold

Hjemmelaget tomatsaus (ala. Toro)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en oppskrift på hjemmelaget tomatsaus som er noenlunde lik Toro sin posesaus? Prøver å søke etter oppskrifter, men finner for det meste oppskrifter på slike sauser som brukes til bolognes og på pizza. 

Anonymkode: 6253e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, men er nok ikke helt det jeg leter etter. Den typen er nok mer en slags bolognesesaus uten kjøtt. Jeg tenker på en glatt, nokså tyntflytende saus (uten å være "vannete") 

Anonymkode: 6253e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men er nok ikke helt det jeg leter etter. Den typen er nok mer en slags bolognesesaus uten kjøtt. Jeg tenker på en glatt, nokså tyntflytende saus (uten å være "vannete") 

Anonymkode: 6253e...2e9

Hvis du vil den skal være glatt er det jo bare til å bruke blender eller stavmikser.

Anonymkode: 5d803...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil den skal være glatt er det jo bare til å bruke blender eller stavmikser.

Anonymkode: 5d803...5a5

Ja, det vet jeg, men det blir allikevel ikke en slik saus som jeg tenker på. 

Anonymkode: 6253e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en saus nærmest mulig toro sin, ville jeg nok gått for toro. Man kommer ikke i nærheten av posesaus med hjemmelaget :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mange ofte føler er at hjemmelaget tomatsaus kun smaker tomat. Tilsett kjøttkraft/fond/buljong. Da blir den mye bedre. Stek gjerne opp litt bacon og ha oppi også, sammen med kjøttdeigen (om du skal ha det).

Anonymkode: fe919...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg, men det blir allikevel ikke en slik saus som jeg tenker på. 

Anonymkode: 6253e...2e9

Har du prøvd å smaksette ketchup, det burde ligne en del smaksmessig. Du burde nok tilsette litt vann for konsistensen.

Anonymkode: 4b823...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...