Gå til innhold

Slem husvert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort....

Vi har levert oppsigelse og flyttet ut for over en måned siden pga diverse ubehageligheter fra husvert. Husleien går frem til 1.januar. Vi har ikke bodd der mer enn to måneder før det ble for mye. Jeg har leid 8 ulike steder, men aldri opplevd å ha det så ubehagelig i mitt "eget" hjem som under dette oppholdet. Mareritt om natten enda. Nå greide han å sette inn et nytt stikk og jeg føler meg uvel, selv om jeg ikke er der, er jeg tilknyttet stedet så lenge leieavtalen går.  


Vi har satt opp en varmeovn i stuen for at ikke noe skal fryse. Det fins ikke panelovn på veggene ellers. Sist strømregning var på 1200 fra han (han regner det ut), vi var ikke en gang hjemme den måneden. Vi lagde ikke noe nr ut av det, betaler og vil bare bli ferdig med alt. 


Kjæresten min var innom i kveld for å tømme vår del av garasjen. Han fant denne på kjøkkenbenken. 

Hva betyr det her? 

Screenshot_2015-11-26-21-16-56.png

Screenshot_2015-11-26-21-17-03.png

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var så kryptisk at jeg antakelig hadde ignorert det fullstendig. Eller skrevet en egen lapp ved siden av med teksten "Skriv hele setninger hvis det er noe du forsøker å kommunisere".

Anonymkode: 58aaa...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Ja, kanskje? Er du enig i at det er en spesiell måte å si fra på? 

Bør jeg kjøpe flere varmeovner og sette de opp så jeg skal slippe unna dette og? Jeg kvier meg sånn for å være der. Det er alltid noe rart. Han kommer så fort jeg har parkert bilen. Bilen står for nærme ett eller annet, han er redd den skal trille nedi skråningen og at jeg ikke har satt på håndbrekket.. og dørmatta er ikke rett...osv.. 
Han har fått prolaps etter vi flyttet inn og sier det er pga oss. Det er så innmari vondt å bli beskyldt for sånne usaklige greier, vet jo at det er helt på jordet, men det gjør likevel vondt. Dette med at det ikke skal være frost kan jeg forstå, men vi har ikke mer enn en ovn og har den på full guffe. For han. Vi bor jo ikke der. Jeg forstår da at ikke vannet må fryse.

 

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Ta temperaturmåleren og skriv ny lapp hvor det står f.eks:

"

Kjære Henning, tusen takk for den nye temperaturlmåleren vi fikk i gave!! Den er allerede på plass i den nye leiligheten vår!

PS. Vi slo forresten av varmeovnen siden vi ikke lenger bor her, unødvendig å fyre for kråka :)

Med vennlig hilsen

Dere to

"

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta temperaturmåleren og skriv ny lapp hvor det står f.eks:

"

Kjære Henning, tusen takk for den nye temperaturlmåleren vi fikk i gave!! Den er allerede på plass i den nye leiligheten vår!

PS. Vi slo forresten av varmeovnen siden vi ikke lenger bor her, unødvendig å fyre for kråka :)

Med vennlig hilsen

Dere to

"

Hehe, skulle ønske jeg turte det! 

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skulle ønske jeg turte det! 

Anonymkode: 388a7...53b

Det er fristende, men fullsendig hodeløst. Skrur dere av all varmen og vannrørene der dere leier fryser som en følge av det, blir det dere som er erstatningspiktige. Dere fyrer altså ikke for ham, for å være greie, men fordi det er deres plikt.

Anonymkode: b0bfb...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo 10 grader, rørene fryser jo ikke da. Be mennesket bruke ordene sine til å kommunisere hvis det er noe han vil.

Anonymkode: 58aaa...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deres ansvar å holde leiligheten med ovner. Er det ikke ovner i leiligheten og eier ønsker høyere varme, må han koste nye. Skriv en lapp tilbake at han gjerne må sette inn en ovn ekstra hvis han ønsker dette, men at det da må gå på hans egen strømregning. 10 grader skal være tilstrekkelig for å hindre frosne vannrør.

Edit: Du kan også skrive på en notis at det ikke er lov å låse seg inn i leiligheten uten at dette er meddelt dere på forhånd. 

Endret av Ulven
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig måte å kommunisere på ja, han kan jo si fra på en ordentlig måte.

Anonymkode: b0bfb...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er tydeligvis en tulling. Ikke bry deg om dette. Ignorer det.

Jeg ville tolket det som: vær så god, her er en temperaturmåler til dere.

 

Endret av Arca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deres ansvar å holde leiligheten med ovner. Er det ikke ovner i leiligheten og eier ønsker høyere varme, må han koste nye. Skriv en lapp tilbake at han gjerne må sette inn en ovn ekstra hvis han ønsker dette, men at det da må gå på hans egen strømregning. 10 grader skal være tilstrekkelig for å hindre frosne vannrør.

Edit: Du kan også skrive på en notis at det ikke er lov å låse seg inn i leiligheten uten at dette er meddelt dere på forhånd. 

Takk for dette svaret, det skal jeg gjøre. 

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær glad dere snart er ferdig med leiligheten og den ufyselige huseieren :hug:

Ja, gjett om. Selv om 4 uker går sent og jeg stadig går og lurer på om vi kommer til å få han på nakken selv etter leiforholdet er opphørt. Han skal nemlig selge huset snart og ser antakeligvis ethvert snitt til å beskylde oss for evt feil det måtte ha. Men, nå får det være nok. Vi har faktisk vært greie leieboere, hjulpet han med mangt og mye, leverte to madrasser for han senest i går på dynga og pusset opp hele kjøkkenet hans. På vår regning. Så, nå må jeg bare slutte å bry meg tror jeg..

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan mener han at dere har gitt han prolaps?

Anonymkode: 83e94...015

Han har så mye bekymringer for oss. Han er redd vi skal rive ned huset osv. At vi skal kaste kaffefilter med grut i do (drikker ikke kaffe en gang og er ikke blåst i hodet heller). Jeg skrev at vi hadde hund allerede i søknaden, men den vil han at vi skal avlive fordi han liker den ikke. Så alle disse bekymringene har gitt han prolaps. Vi skal male hele leiligheten før vi flytter ut pga hunden, det er greit, men jeg gruer meg jammen til å gå rundt der i flere dager med han fyren på slep. Lurer på å legge ut jobben på mittanbud ene og alene på grunn av det. Eller gjøre det på julaften, for da er han sikkert vekkreist med familien.

Anonymkode: 388a7...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere pusset opp hans kjøkken for deres regning? Altså, det kjøkkenet han bruker, og ikke kjøkkenet dere bruker? 

Hvorfor?

Anonymkode: b0bfb...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vasker dere ikke bare ut av leiligheten og overleverer den tilbake? Da er dere ferdige med hele leieforholdet og alle konflikter og ansvar for oppvarming mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...