Gå til innhold

Blir GAL av å gå hjemme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært arbeidsledig i flere måneder. Får ikke noe økonomisk støtte fra NAV pga jeg var dum å sparte alle penger helt fra konfirmasjon..  Jeg har søkt utallige jobber og mister mer og mer selvtillit for hver gang. Jeg vil at NAV skal utplassere meg i en jobb. Jeg er så frustrert at jeg går på veggen. Jeg blir syk av å gå hjemme. Jeg har sterk sosial angst som bare blir verre. Føles som hjerte skal stoppe og jeg skal spy. Så jeg er ikke den mest attraktive på jobbmarkedet.

Nav har så lang ventetid. Må vente over en måned mellom hvert møte, og i mens bare sitter jeg hjemme, manner meg opp til å søke jobber, føler meg dum som ikke får napp. Har fått hjelp til CV'en og bilde så den er bra.

Det går ann å trekke kølapp hos NAV, så jeg lurte på om jeg bare kan trappe opp imåren, trekke kølapp, og spør om å bli utplassert. Jeg orker ikke vente en hel måned til neste meningsløse møte. Har sovet 3 timer om natten i det siste, får panikk, angst, og sterk depresjon, er helt utmattet og kvalme, ingen matlyst. Alt fordi jeg ikke får til noe som helst. Har lite venner, bor alene, de få vennene er opptatt med jobb og er sliten etter jobb og har kjærester. Det er ikke lov med dyr her jeg bor. Har sett tusen filmer, serier, ryddet, lagd mat, gått tur. 

 

Eneste sosial kontakt jeg får er på KG. Har ikke snakket med et menneske untatt på NAV hele denne måneden. :icon_frown: Jeg blir GAL!!!!!!! 

Anonymkode: 55146...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav gjør sjeldent noe sånt for deg, gå heller rundt til bedrifter med åpen søknad.

Anonymkode: 2e32e...bfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKaff deg en praksisplass og få NAV til å godkjenne den. Da får du erfaring og referanse.

Anonymkode: d6f14...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at NAV ikke har praksisplasser å plassere deg i, de må du finne selv. Dermed kan du like gjerne finne deg en ordinær jobb

Anonymkode: 4cc4a...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du at nav skal utplassere deg? Har du snudd hver eneste stein? Gått innom alle butikker? Barnehager? Sykehjem hvor de kanskje trenger assistenter? Renhold på ulike steder?

 

Det kan hjelpe mye å ta direkte kontakt med aktuelle arbeidssteder ved å enten troppe opp og spørre etter daglig leder eller ved å ringe dem.

Anonymkode: 15fa3...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som du trenger å være et sted der du ikke er alene akkurat nå. Kontakte legen? 

Anonymkode: 3c38d...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor melder du deg ikke bare opp på et studie? En kompis var på AAP og hadde samme problemet, jeg overbeviste han om å  begynne på trafikklærerstudiet og så forklarte jeg han hva han måtte si for å få innvilget utdanning som tiltak. NAV sa selvsagt nei hele veien, men til slutt når han ba om hjemlet begrunnelse fikk han en melding om at utdanning var "hensiktsmessig og nødvendig". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært arbeidsledig i flere måneder. Får ikke noe økonomisk støtte fra NAV pga jeg var dum å sparte alle penger helt fra konfirmasjon..  Jeg har søkt utallige jobber og mister mer og mer selvtillit for hver gang. Jeg vil at NAV skal utplassere meg i en jobb. Jeg er så frustrert at jeg går på veggen. Jeg blir syk av å gå hjemme. Jeg har sterk sosial angst som bare blir verre. Føles som hjerte skal stoppe og jeg skal spy. Så jeg er ikke den mest attraktive på jobbmarkedet.

Nav har så lang ventetid. Må vente over en måned mellom hvert møte, og i mens bare sitter jeg hjemme, manner meg opp til å søke jobber, føler meg dum som ikke får napp. Har fått hjelp til CV'en og bilde så den er bra.

Det går ann å trekke kølapp hos NAV, så jeg lurte på om jeg bare kan trappe opp imåren, trekke kølapp, og spør om å bli utplassert. Jeg orker ikke vente en hel måned til neste meningsløse møte. Har sovet 3 timer om natten i det siste, får panikk, angst, og sterk depresjon, er helt utmattet og kvalme, ingen matlyst. Alt fordi jeg ikke får til noe som helst. Har lite venner, bor alene, de få vennene er opptatt med jobb og er sliten etter jobb og har kjærester. Det er ikke lov med dyr her jeg bor. Har sett tusen filmer, serier, ryddet, lagd mat, gått tur. 

 

Eneste sosial kontakt jeg får er på KG. Har ikke snakket med et menneske untatt på NAV hele denne måneden. :icon_frown: Jeg blir GAL!!!!!!! 

Anonymkode: 55146...f33

Hvor bor du? Det er ikke umulig å få jobb hvis man vet hvor man skal lete. 

Anonymkode: f8b77...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor melder du deg ikke bare opp på et studie? En kompis var på AAP og hadde samme problemet, jeg overbeviste han om å  begynne på trafikklærerstudiet og så forklarte jeg han hva han måtte si for å få innvilget utdanning som tiltak. NAV sa selvsagt nei hele veien, men til slutt når han ba om hjemlet begrunnelse fikk han en melding om at utdanning var "hensiktsmessig og nødvendig". 

Kan du slutte å bombandere alle trådene med det trafikkgreiene dine

Anonymkode: 55146...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Det er ikke umulig å få jobb hvis man vet hvor man skal lete. 

Anonymkode: f8b77...d11

Tinn i telemark

Anonymkode: 55146...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagpenger kan du få uansett hvor mye du har på konto. 

Anonymkode: 886b6...76d

problemet er at jeg aldri har hatt jobb. Ble ferdig med videregående (men strøyk 1 fag) i Juni. Så kan ikke studere før jeg får den karakteren. 

Anonymkode: 55146...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo en jobb å gjøre - bli ferdig med vgs? :) Heng på skolen, bli kjent med folk der. Så ordner det seg nok med jobb etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å studere? Årsstudium om så, bare for å ha noe å gjøre. Mange studier begynner i januar. 

Når er frist for årsstudium i januar? Kan man søke nå? Er det høye opptakskrav? Er det høyskole eller universitet du mener? Nettstudie?

Anonymkode: 1719d...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det varierer fra skole til skole. Hvis det er høgskole/universitet der du bor og du ikke vil flytte, så kan du jo sjekke ut tilbudene? Du kan også gå inn på samordna opptak og sjekke. Hvis søknadsfristen er gått ut for studier i januar, kan du være "på" og ringe skolen hver dag ved oppstart, så kanskje du er heldig å får en restplass. Hvis det er primært et sosialt miljø du vil inn i tror jeg nok nettstudie ikke er noe for deg. Kan tenke meg det er ganske ensomt studie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske korrekt. Har du over 9000 kroner i banken så får du ikke penger av NAV. Da regnes du som rik og kvalifiserer deg ikke til sosial støtte. Når du har 100 kroner i banken. Da får du penger av NAV.

Dette er grunnen til at utlendinger tar ut pengene i cash og legger det hjemme hos seg selv. Har du penger i kontanter så kan ikke banken rapportere pengene dine til skattemyndighetene.

Endret av Jetlag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...