Gå til innhold

Asylleier ikke egnet for mennesker - Ikke engang økologisk mat!


FreeLife

Anbefalte innlegg

Reine torturen! Synes ikke dere "stolte" nordmenn som synes vi er så rike at det er litt pinlig at selv asylsøkere ler av standarden vi har her i Norge? 

 

 

 

Maten! Den var det største problemet. Den var verken økologisk eller naturlig. Vi hadde jo ikke nok grønnsaker, og ikke nok mat. Og kjøttet! Det var fullt av blod. I løpet av de to månedene jeg var der spiste jeg ikke kjøtt.

 

Vel tilbake i Dubai kunne hun endelig vende tilbake til det livet hun var vant med.

– Vi har en helt annen livsstil her i Gulfen. Vi lever et luksusliv her. Det viktigste jeg lært etter oppholdet i Norge var at dere ikke er noe rikere enn det vi er her.

 

http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren-var-ikke-egnet-for-mennesker-1.12673804

Endret av FreeLife
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det verste var at hun fikk 20 000 kroner med seg hjem fra den norske staten!!!!

Anonymkode: 5efee...bea

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syting og klaging. Og vedkommende må gå seint dersom det tar henne en time å gå fra asylmottaket og til butikken på Sjøvegan. 

Godt hun kom seg til Dubai. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrealistisk lesning. Det var som å lese en turists beklagelse over ferieturen. Etter klage til turistselskapet fikk vedkommende 20000 for tort å svie:laugh:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke dyrke sin en potethage så får de økologisk mat. Mener å ha lest at asylmottakere har lite å gjøre på mottaket. 

Anonymkode: a9195...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 0g det er faktisk NRK som kommer med denne historien.  :dry:

 De har tydeligvis begynt å få opp øynene de også...

Anonymkode: f51f8...634

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det må jo bare stoppes, regelen om å gi 20 000 kroner uansett? Herlighet, snakk om å sløse penger. Skal alle som har kommet hit nå uten behov for asyl returneres med 20 000 kroner alle sammen?

Anonymkode: 5efee...bea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det må jo bare stoppes, regelen om å gi 20 000 kroner uansett? Herlighet, snakk om å sløse penger. Skal alle som har kommet hit nå uten behov for asyl returneres med 20 000 kroner alle sammen?

Anonymkode: 5efee...bea

Billig lekse for "verdens rikeste" ..jeg mener..verdens mest naive folkeslag :)

Denne merkelig troen på at vi har så høy standard i Norge. Har alltid sagt at vi lever middelmådige liv her i sosialismens vugge. Men at vi var slum å regne for ei asylsøker fra Syria er jo bare hysterisk morsomt :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det må jo bare stoppes, regelen om å gi 20 000 kroner uansett? Herlighet, snakk om å sløse penger. Skal alle som har kommet hit nå uten behov for asyl returneres med 20 000 kroner alle sammen?

Anonymkode: 5efee...bea

Hva fanden er det der med returpenger for noe skit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fanden er det der med returpenger for noe skit?

Har lest at noen mennesker har fått 70000,- i forbindelse med hjemreise, også

Anonymkode: e4874...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at noen mennesker har fått 70000,- i forbindelse med hjemreise, også

Anonymkode: e4874...937

:daane::daane::daane:

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane::daane::daane:

Jeg fant ikke artikkelen der det sto om de 70000,-, men jeg fant noe annet som var skrevet i august: "Om 24 dager går kanskje verdens mest lukrative pengestøttetilbud til ulovlige innvandrere ut. De heldigste får tilbud om 330.000 kroner hvis de reiser hjem frivillig før 1. september.  

I sommer har regjeringen og Utlendingsdirektoratets returstøtte til folk som ikke får lov til å bosette seg i Norge, vakt oppmerksomhet. Kanskje ikke uten grunn? "

http://sissener.blogg.no/1438853665_gylden_fallskjerm_til.html

 

Anonymkode: e4874...937

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ikke artikkelen der det sto om de 70000,-, men jeg fant noe annet som var skrevet i august: "Om 24 dager går kanskje verdens mest lukrative pengestøttetilbud til ulovlige innvandrere ut. De heldigste får tilbud om 330.000 kroner hvis de reiser hjem frivillig før 1. september.  

I sommer har regjeringen og Utlendingsdirektoratets returstøtte til folk som ikke får lov til å bosette seg i Norge, vakt oppmerksomhet. Kanskje ikke uten grunn? "

http://sissener.blogg.no/1438853665_gylden_fallskjerm_til.html

 

Anonymkode: e4874...937

Er det rart folk er rasistiske lurer jeg på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vel tilbake i Dubai kunne hun endelig vende tilbake til det livet hun var vant med.

– Vi har en helt annen livsstil her i Gulfen. Vi lever et luksusliv her. Det viktigste jeg lært etter oppholdet i Norge var at dere ikke er noe rikere enn det vi er her.

http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren-var-ikke-egnet-for-mennesker-1.12673804

Nei, her i Norge er vi ikke rikere enn de er i Syria! Sørg for all del for å fortelle dette til andre syriske "flyktning-turister" som reiser rundt om i Europa for å se hvor de kan få en best mulig "deal". Fatter ikke at syrere gidder å sette liv og helse på spill for å komme hit, bare for å finne ut at vi er lutfattige. Hvorfor drar de ikke til land i Gulfen istedenfor? Kort reise, og de lever jo et luksusliv. 

:shoppe:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste var at hun fikk 20 000 kroner med seg hjem fra den norske staten!!!!

Anonymkode: 5efee...bea

Ja. Helt enig. :( Som om det ikke finnes fem tusen andre måter å bruke disse pengene på her i landet på en fornuftig måte.

 

Nå vil jeg veldig gjerne høre hva Hareide, Støre og Skei-Grande har å si. Sikkert noe oppgulp som ''enkelte tilfeller'' og ''ikke representative''.

 

Norge bør slutte å dele penger til de som reiser ut på egen hånd. Norge bør også mer enn halvere pengene de får per måned. Og heller erstatte dem med kuponger med en vis verdi som kan brukes til å kjøpe mat og klær.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Surrealistisk lesning. Det var som å lese en turists beklagelse over ferieturen. Etter klage til turistselskapet fikk vedkommende 20000 for tort å svie:laugh:

Mange av de som kommer hit oppfører seg mer som turister enn som flyktninger. Denne dama hadde jo sjekket "turistbrosjyrene" på nettet, og mente at Norge var rette sted for henne. Når ting ikke svarte til forventningene, så klaget hun. Jeg merket meg at hun klaget over størrelsen på sengene på mottaket, og mente at de var for barn. I leiligheten i Dubai hadde hun i det minste ei dobbelseng. Godt for henne!  :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Helt enig. :( Som om det ikke finnes fem tusen andre måter å bruke disse pengene på her i landet på en fornuftig måte.

 

Nå vil jeg veldig gjerne høre hva Hareide, Støre og Skei-Grande har å si. Sikkert noe oppgulp som ''enkelte tilfeller'' og ''ikke representative''.

 

Norge bør slutte å dele penger til de som reiser ut på egen hånd. Norge bør også mer enn halvere pengene de får per måned. Og heller erstatte dem med kuponger med en vis verdi som kan brukes til å kjøpe mat og klær.

Vel, et engangsbeløp som hjelp til å starte et nytt liv er langt billigere enn at de fortsetter å bo her og kanskje også får permanent rett til opphold etterhvert. 

Anonymkode: ecb8b...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, et engangsbeløp som hjelp til å starte et nytt liv er langt billigere enn at de fortsetter å bo her og kanskje også får permanent rett til opphold etterhvert. 

Anonymkode: ecb8b...569

I utgangspunktet, ja. Men ikke hvis de fleste får avslag og blir kastet ut uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...