Gå til innhold

Grønnsåpe som sjampo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bruker å dusje med grønnsakssåpe

Ødeleger det ikke håret?

Anonymkode: a6fb5...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har aldri ødelagt mitt hår, og det ser ut til å fjerne kviser og slikt også. Jeg ville neppe brukt det hver gang da.

Dog er det litt kjipt å lukte grantre etterpå, men FirstPrice shampo tar vanligvis bort mesteparten av skogslukten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut til å fjerne kviser og slikt også.  

Nice! Kanskje jeg skal prøve det, hehe. Har noen kviser på kroppen. Skrubbe vekk med grønnsåpe?

Anonymkode: a6fb5...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Kanskje jeg skal prøve det, hehe. Har noen kviser på kroppen. Skrubbe vekk med grønnsåpe?

Anonymkode: a6fb5...b9e

Bruker det bare som vanlig shampo, smører inn og skyller av. Ville ikke gjort det på tør hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri ødelagt mitt hår, og det ser ut til å fjerne kviser og slikt også. Jeg ville neppe brukt det hver gang da.

Dog er det litt kjipt å lukte grantre etterpå, men FirstPrice shampo tar vanligvis bort mesteparten av skogslukten. 

Du får kjøpt grønnsåpe uten furunålsduft, også :)

Anonymkode: 8a962...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt grønnsåpe uten furunålsduft, også :)

Anonymkode: 8a962...d25

Samme merke som den med grønn kort? Liker ikke de andre merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme merke som den med grønn kort? Liker ikke de andre merkene.

Mener at jeg har sett det i samme merke, ja

Anonymkode: 8a962...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bedre å vaske håret med grønnsåpe enn å bruke det til å vaske på badet med ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urg, jeg ville ikke brukt grønnsåpe på hverken hår eller hud. Det har jo en pH på 11!! Det etser om du lar det sitter på lenge. Løser opp alt fett.

Anonymkode: 109c4...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urg, jeg ville ikke brukt grønnsåpe på hverken hår eller hud. Det har jo en pH på 11!! Det etser om du lar det sitter på lenge. Løser opp alt fett.

Anonymkode: 109c4...ed5

Sikkert derfor det fjerner kviser og sigarettlukt så bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urg, jeg ville ikke brukt grønnsåpe på hverken hår eller hud. Det har jo en pH på 11!! Det etser om du lar det sitter på lenge. Løser opp alt fett.

Anonymkode: 109c4...ed5

Mange anbefaler grønnsåpebad, både ved psoarasis og ved sår pg annet, så det kan vel ikke være skadelig?

Når grønnsåpen uttynnes med vann, endres jo Ph-verdien

Anonymkode: 8a962...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urg, jeg ville ikke brukt grønnsåpe på hverken hår eller hud. Det har jo en pH på 11!! Det etser om du lar det sitter på lenge. Løser opp alt fett.

Anonymkode: 109c4...ed5

se her:  Grønnsåpebad mot eksem

http://sosken.blogspot.no/2014/09/fotball-er-livet-og-eksem-far-ikke.html

 

Anonymkode: 8a962...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, min intuisjon ville gjettet at det var negativt for eksem, men da lærte jeg noe nytt i dag og. Takk!

Hei!

Takk for tilbakemeldingen! Se under fra bloggen jeg fant, der det ser ut til at grønnsåpebadet er en del av kuren som er anbefalt av lege :)

IMG_7083.JPG
 
"Onsdag var vi på oppfølgingstime hos legen vår.  Akuratt 4 uker etter at vi kom hjem fra Gran Canaria. Hun var ikke 100 % fornøyd.
 
Storesøster har fått tilbakefall av eksem i ansikt og hals/nakke + noe på hender.
Lillebror eksem på albuer.
 
..men det er det, sier jeg da.  Legen derimot mente  de begge hadde sekundærinfeksjoner som kunne spre seg.  Behandling med  grønnsåpe bad hver dag + kortison tilsatt antibiotika + karbamidkrem så mye som mulig."
 

Anonymkode: 8a962...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mtp grønnsåpe og sår... Så er det i alle fall i "dyrenes verden" nå blitt advart om å vaske sår i grønnsåpe.
Før sverget man nesten utelukkende til grønnsåpe ved sårvask. 
Hvorfor? Jo, det har høy pH-verdi, og det tørker ut huden rundt såret slik at såret ikke gror/lukker seg slik det skal. 

Ville neimen ikke hatt noe sånt i mitt hår. Har også sluttet å bruke det i vaskebøtta. Kun stuebordet, som er i ubehandlet tre får seg et grønnsåp gnikk i ny og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp grønnsåpe og sår... Så er det i alle fall i "dyrenes verden" nå blitt advart om å vaske sår i grønnsåpe.
Før sverget man nesten utelukkende til grønnsåpe ved sårvask. 
Hvorfor? Jo, det har høy pH-verdi, og det tørker ut huden rundt såret slik at såret ikke gror/lukker seg slik det skal. 

Ville neimen ikke hatt noe sånt i mitt hår. Har også sluttet å bruke det i vaskebøtta. Kun stuebordet, som er i ubehandlet tre får seg et grønnsåp gnikk i ny og ned.

De advarer jo også mot å gi hunder fett, sjokolade og cannabis, men når hunden  min spiste min spesialbrownies ble han bare rar et par dager før han ble normal igjen, og han spise en halv form. Han sjanglet og kunne ikke gå rett. Jeg ville ikke stolt på alle rådene fra hippiene som advarer mot alt mulig og vil du skal bruke stevia isteden for sukker. Hallo, stevia smaker dritt, og har ikke blitt bevist trygt av forskning!

Kan ikke se hvorfor det skulle vært dårlig for hår, folk sier jeg har mykt hår når de tar på det. Hvorfor har du sluttet å vaske gulvet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De advarer jo også mot å gi hunder fett, sjokolade og cannabis, men når hunden  min spiste min spesialbrownies ble han bare rar et par dager før han ble normal igjen, og han spise en halv form. Han sjanglet og kunne ikke gå rett. Jeg ville ikke stolt på alle rådene fra hippiene som advarer mot alt mulig og vil du skal bruke stevia isteden for sukker. Hallo, stevia smaker dritt, og har ikke blitt bevist trygt av forskning!
Kan ikke se hvorfor det skulle vært dårlig for hår, folk sier jeg har mykt hår når de tar på det. Hvorfor har du sluttet å vaske gulvet med det?

Altså, jeg var ikke ute etter å ta deg eller noe.
Vasker du håret ditt i grønnsåpe, vær så god for min del. Jeg vil ikke gjør det med mitt hår.
Hvorfor jeg ikke bruker det til gulvvask? Jeg oppdaget etter å ha sverget til grønnsåpe som vaskevann i mange år, at det aldri ble skikkelig reint. Grønnsåpa la seg som ei hinne, og ble liggende. Derfor.

Endret av Løkky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg var ikke ute etter å ta deg eller noe.Vasker du håret ditt i grønnsåpe, vær så god for min del. Jeg vil ikke gjør det med mitt hår.
Hvorfor jeg ikke bruker det til gulvvask? Jeg oppdaget etter å ha sverget til grønnsåpe som vaskevann i mange år, at det aldri ble skikkelig reint. Grønnsåpa la seg som ei hinne, og ble liggende. Derfor.

Det er jo meningen, en hinne som beskytter gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...