Gå til innhold

"Hore"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

80% av alle jenter som blir kalt hore, blir kalla det av ei anna jente, så kanskje det ikkje er gutta som er det store problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter får også skit siden de er en neve stor. Tror du det bare er jenter som blir utsatt for spydige eller hånlige kommentarer? 

Gutter får også skit siden de er en neve stor. Tror du det bare er jenter som blir utsatt for spydige eller hånlige kommentarer? 

Du får lage en tråd om alt det her fæle som gutter må gå igjennom, her snakker vi om seksualiseringen av kvinner fra de er små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette strider mot det bildet prøver å skape og tildels har lyktes med. At mannen er overgriper og kvinnen er offer. Det gir mer mening å snakke om vold i nære relasjoner. At man ikke kjønner volden. Vold er uakseptabelt uansett hvem den rammer. I det store bildet er nok kvinner mer utsatt, men det betyr ikke at vold mot menn ikke må tas på alvor. Den dagen feminister begynner å si at vold er problemet og ikke "bare" vold mot kvinner så vil nok mange menn også bli mer positivt innstilt til feminismen. Pekefinger-oppdragelsen fungerer sjeldent godt.

Anonymkode: 24677...58d

Det er sånn det blir når vold mot menn ses på som humor, og mannfolka tar oftest ikke igjen fordi vi er lært opp til å ikke slå kvinner. ei heller tør menn si ifra til noen fordi de er redd for å bli latterliggjort eller ledd av, for vold mot menn av kvinner vekker ofte latter. derfor lider menn med dette alene for de vet folk ikke vil ta de på alvor om kona regelmessig slår han.

vi ser dette gå igjen mye i humor også. f.eks jeg pleier titte på endel humor/skjult kamera snutter på youtube og når det er kvinner som er spøkefuglen så er det nesten alltid vold inne i bildet. For det å skade en menn å påføre han store smerter er vist rasende festlig.. 

Det er leit at det er slik at vold mot kvinner er tragedie mens vold mot menn er humor, for hvor mange situasjoner har man ikke sett hvor kvinner sparker eller slår en fyr i ballene på spøk så han vrir seg i smerte mens alle jubler å hyl ler, vis han har så vondt at han spyr så er det bare enda artigere ! Det er ikke så farlig om han blir steril av volden han ble utsatt for...

To eksempler på hva mange kvinner ser på som humor (vold og sadisme mot menn) :

http://www.break.com/video/girlfriend-pays-back-for-pie-prank-684760

https://www.youtube.com/watch?v=mrq0uZFsT-w 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Hva!? Feministisk propagande hvor kvinner blir fremstilt som uskyldige og stakkarslige skapninger, som lever bare under menns onde voldstyranni?

Flere nyheter klokken 14:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig her.. 

Som guttemamma og svært opptatt over å lære han hvordan man skal behandle jenter begynner jeg å bli mektig irritert på synet mange har på gutter..

Snakk om å bli dømt før man har åpnet kjeften ass...

Særdeles arrogant kommentar. Les dette du:

http://www.nrk.no/trondelag/kvinner-begar-vold-mot-barn-1.11180726

Anonymkode: 24677...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særdeles arrogant kommentar. Les dette du:

http://www.nrk.no/trondelag/kvinner-begar-vold-mot-barn-1.11180726

Anonymkode: 24677...58d

Det er noe tull med sitatfunksjonen. Feil innlegg ble sitert. Skulle sitere innlegget til O.G:

"Du får lage en tråd om alt det her fæle som gutter må gå igjennom, her snakker vi om seksualiseringen av kvinner fra de er små. "

 

Anonymkode: 24677...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrogant kommentar..?

Jaja.. deg om det.. Jeg tør vertfall stå for mine meninger, ikke bak anonymknappen !

Det var ikke deg det var rettet til. Er helt enig med deg:) Det gikk noe feil i siteringen.

Anonymkode: 24677...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper de to eneste som har snakket positivt om dette diskriminerende og generaliserende makkverket i tråden her er de samme som lagde videoen

Anonymkode: edd0a...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe tull med sitatfunksjonen. Feil innlegg ble sitert. Skulle sitere innlegget til O.G:

"Du får lage en tråd om alt det her fæle som gutter må gå igjennom, her snakker vi om seksualiseringen av kvinner fra de er små. "

 

Anonymkode: 24677...58d

Var nok skjebnen som spilte inn sånn at du ikke kunne spy ut av deg mer tull og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Det er akkurat det her som er problemet. Du blir provosert over det du mener er en generalisering, istedet for å tenke deg om og faktisk innrømme at det er et problem at kvinner får skit ifra de er en neve stor. 

Ja, det blir jeg. Og det har ingenting med at jeg ikke tenker meg om å gjøre.

At dette skjer er ikke fordi alle gutter er noen kriminelle og kvinnefiendtlige voldsutøvere fra sin fødsel av. Det har like mye med andre faktorer å gjøre. Hvis de skal adressere et problem som krever en løsning, så får de værsågod å gjøre det, bare ikke legg føringer for en løsning som overhodet ikke er holdbar ved å legge hele han-kjønnet til pers.

Jeg kan ikke klage over at jeg synes det er sært med kvinnelige psykopater, og så hinte tydelig til at løsningen er å forandre alle kvinner til å bli bedre. (De fleste av dere er jo faktisk helt alrighte fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke aksepter "rare" vitser? 

 

Jeg synes også det var en veldig gripende og rørende film, men ærlig talt, det er faktisk snakk om å prøve å kontrollere hva slags vitser kompiser forteller i dusjen osv. Jeg tror man skal roe litt ned på "stapo"-taktene og faktisk akseptere at folk forteller vitser, så er jeg enig i at man samtidig ikke skal akseptere om noen mener voldtekt eller overgrep er greit eller bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...