Gå til innhold

Samboer som er uhygenisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi har vert kjærester nå i snart et år, og de siste to månedene har han dusjet kanskje 2ganger :S det lukter rett å slett ekkelt, å jeg har sagt til han at han må dusje oftere, virket ikke som om han tok det seriøst.

Er dette en mega dårlig måte å få meg til å gjøre det slutt? Føles vertfall ikke verre ut. 😔

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusj to ganger på to mnd er svært lite! Her ville jeg tenkt at ett eller annet var gale. Har han vært seg selv på andre måter? Skulle nesten trodd han var deprimert eller noe annet siden han ikke prioriterer hygiene. Jeg ville satt meg ned og tatt en ordentlig prat med ham. Spurt hvorfor han ikke dusjer oftere. Og sagt hva jeg synes om det. I et forhold er det jo sikkert en god del som droppes når den ene partneren ikke bryr seg om hygienen. Så det vil gå utover forholdet deres dersom han ikke gjør noe med det. Så jeg ville nok gitt et hint om at dersom han ikke dusjer oftere og bryr seg mer om hygienen så kommer ikke du til å holde ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjet 2 ganger på 2 måneder?! Nei men for fader, han må jo lide av en slags vegring. Usj, slike kan man jo ikke ta i. Tør ikke tenke på hvordan det er å være intim med slike. Hvis han ikke tar det til seg når du sier det, trenger han jo hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne snakket med helsesøster på skolen din om dette? 

Anonymkode: 59bbe...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å snakke med han om dette for ca 1 mnd siden og kom ikke frem til noe. Etter jobb om han lukter svette så vasker han seg under armene om jeg sier noe, men etter så lenge uten en dusj så lukter det jo ekkelt gjennom klærne :S sist han dusjet lokket jeg han inn i dusjen med meg. Men nå er det en måned siden og jeg blir kvalm. I skittentøyskorgen ligger det en hau med mine truser etter en uke også 2 boksere som er hans. Og da tenker jeg bare enda mer ekkelt.

Jeg og tenker at det må vær noe galt psykisk. Siden han ikke orker eller hva som er grunnen. Han spiser mye dritt mat som jeg og har sagt ifra om, lagt på seg en skikkelig kul på magen og sluttet helt å trene. Langt ifra som han var når vi ble sammen.

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne snakket med helsesøster på skolen din om dette? 

Anonymkode: 59bbe...4c4

jeg går ikke på skole. Men vurdert å ta d opp med fastlegen da vi har samme, så kanskje han kan hjelpe.

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten så jeg har vansker med å tro på at han kun har dusjet 2 ggr på 2 mnd. :P Det går da ikke an.

Anonymkode: 03119...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg har vansker med å tro på at han kun har dusjet 2 ggr på 2 mnd. :P Det går da ikke an.

Anonymkode: 03119...96a

å.. Det er helt mulig det...hadde en kompis som ble boende hos meg ei stund, mens han var på leting etter jobb. Han bodde hos meg i 5mnd og tror han bare dusjet 3-4 ganger iløpet av den tida..tok det opp med ham...men svaret jeg fikk var "dusjen ser så gammel ut, er ekkelt å være der.." 

....det var ingen problem med dusjen, badet var nyoppusset, men dusjen hadde bare forheng og ikke kabinett >.>  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en skikkelig alvorsprat med han, og be han begynne å dusje hver dag.

Eventuelt; Ring mora hans.

Anonymkode: 2517d...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går ikke på skole. Men vurdert å ta d opp med fastlegen da vi har samme, så kanskje han kan hjelpe.

Anonymkode: f6e5f...4d7

mulig han kan være deprimert

Anonymkode: 59bbe...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å venta på at han forhåpentligvis tok seg en dusj etter jobb i går, men det skjedde ikke!! Jeg har så lyst å bare spørre om han kan være så snill å ta seg en dusj, men blir vell tatt som frekt. For sist eg ba han om å ta en dusj så vaska han seg under armene med en klut og har ikke dusjet siden :S 

Han dusjet 2-3 ganger i uken i begynnelsen og jeg syns det var sjeldent, han hadde fysisk arbeid pluss at han trente nesten hver dag. Men altså han er en mann som skrur og er svart dagen lang og når han dusje hårer er vanner grågrumsete av skit. Greit det at det sikkert er olje, diesel og grus/sand rester, men når man går med der gnidd inn i hue i opp til 4 uker å tillegg bruker min hårbørste 😷

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å venta på at han forhåpentligvis tok seg en dusj etter jobb i går, men det skjedde ikke!! Jeg har så lyst å bare spørre om han kan være så snill å ta seg en dusj, men blir vell tatt som frekt. For sist eg ba han om å ta en dusj så vaska han seg under armene med en klut og har ikke dusjet siden :S 

Han dusjet 2-3 ganger i uken i begynnelsen og jeg syns det var sjeldent, han hadde fysisk arbeid pluss at han trente nesten hver dag. Men altså han er en mann som skrur og er svart dagen lang og når han dusje hårer er vanner grågrumsete av skit. Greit det at det sikkert er olje, diesel og grus/sand rester, men når man går med der gnidd inn i hue i opp til 4 uker å tillegg bruker min hårbørste 😷

Anonymkode: f6e5f...4d7

Det er nesten ikke til å tro... Både at han ikke dusjer, men også at du orker å være sammen med han. Er det din første kjæreste? Har du veldig lav selvfølelse? Du vet det er lov å atille krav? Hva har du behov for av en partner?

Personlig hadde jeg ikke klart eller ønsket er forhold med en med så dårlig personlig hygiene og med så dårlige sosiale antenner. Han orker tydeligvis fint å gå på jobb, men å dusje er uoverkommelig. Uansett årsak er det disgusting. Han burde innse at han har et problem og ta tak. Men han virker jo totalt tiltaksløs og likegyldig, med null selvinnsikt. Det er et veldig dårlig utgangspunkt for endring, enten det skyldes depresjon, dumhet eller noe annet.

Anonymkode: c2247...9ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er nesten ikke til å tro... Både at han ikke dusjer, men også at du orker å være sammen med han. Er det din første kjæreste? Har du veldig lav selvfølelse? Du vet det er lov å atille krav? Hva har du behov for av en partner?

Personlig hadde jeg ikke klart eller ønsket er forhold med en med så dårlig personlig hygiene og med så dårlige sosiale antenner. Han orker tydeligvis fint å gå på jobb, men å dusje er uoverkommelig. Uansett årsak er det disgusting. Han burde innse at han har et problem og ta tak. Men han virker jo totalt tiltaksløs og likegyldig, med null selvinnsikt. Det er et veldig dårlig utgangspunkt for endring, enten det skyldes depresjon, dumhet eller noe annet.

Anonymkode: c2247...9ba

jeg vurderer jo om det er noe å gjør, jeg hater å "gi opp", så istede for å stikke så skal jeg finne årsak og hjelpe. Han er ikke min første nei, og ja jeg har lav selvfølelse og merker at det ikke akkurat bli bedre når jeg tenker at han rett å slett driter i hvordan han ser ut, lukter og hva han gjør på fritiden. 

Jeg sa til han for 6 dager siden at det hadde vert fint om han faktisk tok en dusj og stelte seg litt for meg av å til. Da fikk jeg til svar at det skulle han gjør. Men han har ikke tatt en dusj verken den dagen eg skreiv det, eller etterpå. Føler det er ganske håpløst. Jeg klarer snart ikke sove ved siden av han fordi det lukter så ille :S 

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vurderer jo om det er noe å gjør, jeg hater å "gi opp", så istede for å stikke så skal jeg finne årsak og hjelpe. Han er ikke min første nei, og ja jeg har lav selvfølelse og merker at det ikke akkurat bli bedre når jeg tenker at han rett å slett driter i hvordan han ser ut, lukter og hva han gjør på fritiden. 

Jeg sa til han for 6 dager siden at det hadde vert fint om han faktisk tok en dusj og stelte seg litt for meg av å til. Da fikk jeg til svar at det skulle han gjør. Men han har ikke tatt en dusj verken den dagen eg skreiv det, eller etterpå. Føler det er ganske håpløst. Jeg klarer snart ikke sove ved siden av han fordi det lukter så ille :S 

Anonymkode: f6e5f...4d7

Du skriver at du "hater å gi opp". Vet du, av og til er det helt greit å gi opp. Om han blir gjort oppmerksom på problemet, sier han skal endre atferden, men ikke gjør det - da er det ikke så mye du får gjort. Uansett årsak. Han må ta ansvar for eget liv og helse.

Anonymkode: c2247...9ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du "hater å gi opp". Vet du, av og til er det helt greit å gi opp. Om han blir gjort oppmerksom på problemet, sier han skal endre atferden, men ikke gjør det - da er det ikke så mye du får gjort. Uansett årsak. Han må ta ansvar for eget liv og helse.

Anonymkode: c2247...9ba

Du har nok rett i det, jeg får ta det opp igjen i dag om han ikke dusjer når han kommer hjem fra jobb. Syns det er ille st han ikke kan dusje men jeg som humper rundt på krykker finner meg noe jeg kan sitte på inni dusjen for å kunne dusje som normalt :P er nesten så jeg vil le og grine samtidig 😝

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forteller du han ikke det rett ut, at du nesten ikke får sove pga stanken, istedet for å bare be han stelle seg litt for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si det klart og tydelig. Spør om han sliter, er deprimert, etc. Isåfall kan du prøve å hjelpe ham i samarbeid med lege/psykolog. Hvis ikke, får han bare skjerpe seg. Det er individuelle forskjeller på hvor ofte man trenger og liker å dusje, og det er ikke nødvendig å dusje hver dag, men jeg tror én gang i uka er minimumsnivå for de fleste. Noen går seg bare inn i dårlige vaner og trenger å høre sannheten rett fra levra.

Anonymkode: c3dad...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre han om "når dusjet du sist?" 

Feks. For å få han til å tenke seg om og faktisk se det selv og om han ikke husker, svarer jeg at det er vertfall 2-3 uker siden han dusjet sist ? Eller bli det for frekt ? 

Eller kan jeg spørre rett ut om han prøver å få meg til å slå opp siden han ikke dusjer lenger? Jeg føler jo at han skyver meg ut døra med lukta :P 

Altså alle fremgangsmåtene jeg kommer på blir veldig kvasse, jeg orker ikke at jeg gjør det 10 ganger verre heller :S jeg har spurt hvordan han har det, og han sier han er sliten, mye jobb osv. Men det tar ikke så lang tid å dusje vell? 5-10min er vell ikke mye tid eller slitsomt å gjøre 2-3 ganger i uken ? 

Til og med lakenet på senga kan man se hvem som ligger hvor. Jeg har stort sett lyse laken på senga, så man ser ganske tydelig at det er skittent på hans side av sengen. Å med skittent så mener jeg brun/svart farge på lakenet og til og med på pute og dynetrekket. Jeg har aldri sett lignende :S

 

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke sunt, om det er psykisk eller ei. Spør han rett ut ja, "når dusjet du sist" og "har du det bra med deg selv". Hvis han sier at han ikke trenger å dusje eller ja han har det bra så får du sette hardt mot hardt. Han må begynne å dusje 4 ganger i uken (minst) hvis ikke så får han flytte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg der og håper han ser det selv, tusen takk for hjelp! :) 

Anonymkode: f6e5f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...