Gå til innhold

Brudd.. Hund, omsorg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk oss hund for en stund siden. Hvordan fordele omsorgen? Begge vil ha han. Hva er best for hunden? Han er like glad i begge, og vi har barn på begge fronter. Hjelp? 

Anonymkode: 8eeee...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lenge etter kommer det to kvinner til Salomo som vil at han skal avgjøre en vanskelig sak for dem. Den ene av dem forklarer: «Denne kvinnen og jeg bor i samme hus. Jeg fødte en gutt, og to dager senere fødte hun også en gutt. Så en natt døde gutten hennes. Men mens jeg lå og sov, la hun det døde barnet ved siden av meg og tok barnet mitt. Da jeg våknet og så på det døde barnet, så jeg at det ikke var mitt.»

Nå sier den andre kvinnen: «Nei, den gutten som lever, er min, og den som er død, er hennes!» Den første kvinnen svarer: «Nei, det er gutten din som er død, og min som lever!» Slik fortsetter de å krangle. Hva skal Salomo gjøre?

Han ber noen hente et sverd, og da de kommer med det, sier han: «Hogg det levende barnet i to og la dem få hver sin halvpart!»

«Nei!» roper hun som er den virkelige moren. «Ikke drep barnet! La heller henne få det!» Men den andre kvinnen sier: «Ingen av oss skal ha det, bare hogg det i to!»

Gi det til den som er gladest i hunden, det ville Kong Salomo gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha han 50/50 hos deg og 50/50 hos h#N

Det er begges hund og dere er like glad i hunden OG hunden er like glad i dere begge!

Det er flere tråder her med folk om gjort det slik uten problemer :) 

Anonymkode: e5428...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner to som har 50/50 deling på hunden jeg :) ikke noe problem så lenge hunden kjenner begge :)

Anonymkode: e3742...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt delt femti/femti. Hunden har det best om han/hun slipper å miste en av dere, selv om det selvsagt kan bli stress å bytte hjem frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er best for hunden å bo et sted. Så kan den andre parten være fast hundepasser og gå turer når det trengs. Ville latt hunden være hos den som har mest å tilby hunden. Hvor er det mest sannsynlig at den får godt med mosjon og stimuli?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har delt omsorg for hunden vår vi. Noen synes jo vi er teite men det funker veldig bra for oss i en travel hverdag. 

Har den omtrent en uke hver. Hunden er glad og fornøyd uansett hvor den er og vi koser oss med den begge to. 

Mulig vi ikke kan ha det sånn for alltid men da har vi en klar avtale på hvem av oss som skal ha den så det kan være lurt å bli enige om. 

Anonymkode: b6698...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det ble slutt mellom meg og typen, sloss også vi om hunden. Hunden min trenger stabilitet fordi han er litt engstelig, men jeg tror mange hunder takler delt omsorg. kan jo være greit for begge parter iblant.

Jeg eide mesteparten av inventaret vårt, men det var hans leilighet og han hadde dårlig råd, så jeg sa "Du kan få hva faen som helst du vil av inventaret, men hunden er min". Han hadde ikke så mye valg :sjenert:

MIN hund! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...