Gå til innhold

Må bo fra hverandre på grunn av økonomi :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tipper barnet deres setter pris på at dere bor sammen. Far må få mer jobb og du burde kanskje utsette studier, men du er jo litt for langt på vei til gjøre det nå.

Anonymkode: 52c98...32c

han får ikke mer jobb, og jeg må selvsagt utsette studiene med ett år, men det er jo selvsagt...

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står helt klart og tydelig i søknaden om overgangsstønad at du IKKE har rett på støtte hvis du er i et kjæresteforhold med barnefar. Uansett hvor dere bor! Så DU TAR FEIL Ts!

Anonymkode: 5fe7d...745

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha overgangsstønad i en kort periode for 6 mnd siden. Det blir krevd en erklæring på at du og kjæresten ikke har noe vennskapelig eller kjærlighetsforhold. Jeg fikk heller ikke lov til å møte far til barnet utenom det som var avtalt i samværsavtalen. Derfor min kjære venn, vil det være svindel å søke om stønad.

 

Det er ikke lett å lure nav lenger. De finner ut av det, og med deres signerte erklæring har de bevis på at dere har løyet.

Anonymkode: f4b70...050

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sjekk det opp. Jeg sier ikke at det er sant,men man vet aldri hva folk finner på å si for å få fram poenget sitt.

Anonymkode: 0df8b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha overgangsstønad i en kort periode for 6 mnd siden. Det blir krevd en erklæring på at du og kjæresten ikke har noe vennskapelig eller kjærlighetsforhold. Jeg fikk heller ikke lov til å møte far til barnet utenom det som var avtalt i samværsavtalen. Derfor min kjære venn, vil det være svindel å søke om stønad.

 

Det er ikke lett å lure nav lenger. De finner ut av det, og med deres signerte erklæring har de bevis på at dere har løyet.

Anonymkode: f4b70...050

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står helt klart og tydelig i søknaden om overgangsstønad at du IKKE har rett på støtte hvis du er i et kjæresteforhold med barnefar. Uansett hvor dere bor! Så DU TAR FEIL Ts!

Anonymkode: 5fe7d...745

hvordan defineres ett kjæresteforhold da? Vi bor ikke sammen og treffes for at vårt felles barn skal se begge foreldre. Våre følelser i våre hjerter får NAV ikke tilgang til...

 

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Ingen tvinger dere til det her. Ta ikke den.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Hærregud, har du problemer med å lese?! Dere må faktisk avslutte forholdet, på ordentlig, altså ikke ha følelser for hverandre- ikke ligge sammen- ikke kysse- ikke være sammen, for at dette ikke er en svindel! Du sier helt klart at det ikke er det du mener! 

Anonymkode: 5fe7d...745

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Hva mener du?

Er det noen som tvinger dere til dette???

Anonymkode: e9102...0fb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger dere til det her. Ta ikke den.

vår økonomi tvinger oss.

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper barnet deres setter pris på at dere bor sammen. Far må få mer jobb og du burde kanskje utsette studier, men du er jo litt for langt på vei til gjøre det nå.

Anonymkode: 52c98...32c

Nei, hvorfor skulle TS bry seg en døyt om sin egen unge og dens relasjon til andre enn henne selv? De dårlige holdningene hennes lyser lang vei igjennom.

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Hvem kan få overgangsstønad?

Du må fylle visse vilkår for å ha rett til stønad som enslig mor eller far.

Vilkårene er i hovedtrekk:

  • Du og barnet må ha vært medlem av folketrygden de tre siste årene.
  • Du og barnet må oppholde dere i Norge.
  • Du må være ugift, skilt eller separert.
  • Du må være alene om omsorgen for barnet.
  • Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far.

 

Oppsummert: Dere bryter loven om dere gjør det på denne måten. Om noen tipser nav om at dere fortsatt er kjærester vil dere bli tatt for svindel. Dere må da betale tilbake alt og kan risikere fengsel. 

Anonymkode: 0fd7e...923

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor hver for oss, og vil ikke treffes mer en. Det som er lov, så nei det er ikke svindel, men selvsagt synd vi blir tvunget til dette. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Du er ikke tvunget til det. Dere har valgt dette selv. Det er ikke luksus å få barn uten å ha kontroll på tingene, og de bør alle vite.  Vi alenemødre sliter, ja, MEN det er faktisk vårt ansvar å få det til å fungere! Du får ikke stønad hele ditt liv. Det er en midlertidig hjelp slik at du kan få lagt brikkene på plass. Man kan ikke basere seg på at alt fikser seg selv uten å gjøre noe innsats selv.

 

Om dere gjennomfører denne "superplanen" er dere ute på en farlig vei, og barnet blir med i dragsuget. 

Anonymkode: f4b70...050

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår økonomi tvinger oss.

Anonymkode: 8d7db...f77

Det er ingen som har tvunget deg til å få barn. Slutt å lyve. 

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, hvorfor skulle TS bry seg en døyt om sin egen unge og dens relasjon til andre enn henne selv? De dårlige holdningene hennes lyser lang vei igjennom.

Anonymkode: 584fc...3c0

eller dårlig økonomi som det også heter. Barn trenger mer enn luft og kjærlighet vet du... Jeg skulle gjerne bodd lykkelig sammen med barnefar, men vår økonomiske situasjon tillater ikke det...

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller dårlig økonomi som det også heter. Barn trenger mer enn luft og kjærlighet vet du... Jeg skulle gjerne bodd lykkelig sammen med barnefar, men vår økonomiske situasjon tillater ikke det...

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Så du innrømmer at du ikke klarer å ta vare på deg selv og driter i ditt barn sine behov? Høres ut som en sak for barnevernet dette ;)

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sjekk det opp. Jeg sier ikke at det er sant,men man vet aldri hva folk finner på å si for å få fram poenget sitt.

Anonymkode: 0df8b...45b

Er det mitt innlegg du sikter til?

I så fall,om dere vil kontrollere går dere inn på nav sine sider og finner skjema for overgangsstønad ( student eller samlivsbrudd som grunnlag) og ser på vedleggen som blir krevd.

Anonymkode: f4b70...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mitt innlegg du sikter til?

I så fall,om dere vil kontrollere går dere inn på nav sine sider og finner skjema for overgangsstønad ( student eller samlivsbrudd som grunnlag) og ser på vedleggen som blir krevd.

Anonymkode: f4b70...050

Bra da har du gitt ett konkret råd om å sjekke om det ulovlig :)

Anonymkode: 0df8b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...