Gå til innhold

Må bo fra hverandre på grunn av økonomi :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hvorfor innbiller du deg at du får mindre penger dersom dere bor sammen? Hvilken ytelse får du fra staten? Hvis du går på AAP eller sosialstønad kan dere jo få en skikkelig fet leilighet dersom dere flytter sammen. Da kan dere jo leie for 16 000 (kompis får 8000 i husleie), dersom du får AAP får du bostøtte slik at du alltid får til livsopphold i tillegg. 

Det er opp til kommunen å bestemme hvis de under soaialen.  Kan bare glemme det i Skedsmo kommune å få støtte til husleie på 16000 på sosialstønad. 

Anonymkode: 0473e...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er opp til kommunen å bestemme hvis de under soaialen.  Kan bare glemme det i Skedsmo kommune å få støtte til husleie på 16000 på sosialstønad. 

Anonymkode: 0473e...f7f

Tull, dette er regulert i lover, forskrifter, rundskriv og andre rettskilder. Kommunen har ingenting de skulle ha sagt. Uansett vil de kunne velge en leilighet som koster det samme som de dem bor i nå, da vil de få mer plass. Sannsynligvis bor de ikke i de dyreste kommunen vil godta å betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere fortsatt er kjærester,  så svindler dere staten om du mottar overgangsstønad. 

Anonymkode: 02626...14d

nei, ikke når vi ikke bor sammen. Jeg vil fremdeles vær en eneforsørger i min egen husholdning.

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke når vi ikke bor sammen. Jeg vil fremdeles vær en eneforsørger i min egen husholdning.

Anonymkode: 8d7db...f77

Ja, ja, gravid for å få overgangsstønad altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, gravid for å få overgangsstønad altså....

Herregud! Som du svarer ass.og ikke bare her.

 Empati er en fin ting!

Anonymkode: 0df8b...45b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, gravid for å få overgangsstønad altså....

Selvsagt var ikke dette planlagt. Når vi først er i situasjonen så må vi jo gjøre det som er mest finurlig...

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Som du svarer ass.og ikke bare her.

 Empati er en fin ting!

Anonymkode: 0df8b...45b

Empati for folk som med vitende vilje setter seg i en situasjon som det du og kjæresten din har gjort??? 

Det er kvinner som deg som kan for at OS (som er en fin ting) fases ut nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber litt og jeg studerer. Jeg er snart 7 mnd. På vei. Det kjipe er at vi ikke har råd til å bo sammen når jeg har født. Jeg får mye mer utbetalt ved å være alene enn med å bo med han. Kjip situasjon, men jeg ser ingen annen råd. Noen som har hatt det sånn? Noen tips?

Anonymkode: 8d7db...f77

Ja, når man driver med svindel så risikerer man fengselsstraff. Hvor lenge tror du at du klarer deg uten ungen din? Et år? To år? Tre år? Håper det er verdt det, og ikke minst så ikke glem alle pengene man må betale tilbake :) 

Husk at du må få godkjent utdanningen gjennom NAV og vær forberedt på at du kanskje må bytte til å ta fagbrev (har du fagbrev fra før av så må du droppe alt av høyere utdanning og søke jobb i forbindelse med fagbrevet ditt) :)  

 

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du kommer nok ikke til råd her, kun dømmende utaleser, 

Lykke til og jeg håper det ordner seg for deg. 

Anonymkode: 0df8b...45b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt var ikke dette planlagt. Når vi først er i situasjonen så må vi jo gjøre det som er mest finurlig...

Anonymkode: 8d7db...f77

Nei, i en slik situasjon viser man seg voksen, men det er også i slike situasjoner man ser hvilke kvinner som har integritet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg droppe å lese den tråden , det kommer bare til å deg til føle deg dårlig.

Ordn opp i tingene som du føler er rett for deg, og prat heller med gode støttende venner :)

Anonymkode: 0df8b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt var ikke dette planlagt. Når vi først er i situasjonen så må vi jo gjøre det som er mest finurlig...

Anonymkode: 8d7db...f77

Så ta litt ansvar og ta vare på familien deres, eller klarer dere ikke såpass en gang? Hvis dere ikke klarer å ta ansvar for dere selv, hvordan i alle dager skal dere klare å ta vare på et barn?

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i en slik situasjon viser man seg voksen, men det er også i slike situasjoner man ser hvilke kvinner som har integritet eller ikke. 

Skulle ha plusset tusen ganger! 

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når man driver med svindel så risikerer man fengselsstraff. Hvor lenge tror du at du klarer deg uten ungen din? Et år? To år? Tre år? Håper det er verdt det, og ikke minst så ikke glem alle pengene man må betale tilbake :) 

Husk at du må få godkjent utdanningen gjennom NAV og vær forberedt på at du kanskje må bytte til å ta fagbrev (har du fagbrev fra før av så må du droppe alt av høyere utdanning og søke jobb i forbindelse med fagbrevet ditt) :)  

 

Anonymkode: 584fc...3c0

svindel hadde det vært hvis vi hadde latt som vi ikke bodde sammen, men likevel bodde sammen. Når vi ikke bor sammen er det ikke svindel!

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha plusset tusen ganger! 

Anonymkode: 584fc...3c0

Takk likens.

Folk som TS ødelegger for andre pga det er slike som henne våre folkevalgte fokuserte på da de valgte å begynne å fase ut OS, og det gjør meg så forbannet når folk med vitende og vilje ødelegger for andre som kommer etter seg og kanskje er i en enda verre situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svindel hadde det vært hvis vi hadde latt som vi ikke bodde sammen, men likevel bodde sammen. Når vi ikke bor sammen er det ikke svindel!

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Jo, det er det! Gode verdier du viderefører til ungen din.. :dry:

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk likens.

Folk som TS ødelegger for andre pga det er slike som henne våre folkevalgte fokuserte på da de valgte å begynne å fase ut OS, og det gjør meg så forbannet når folk med vitende og vilje ødelegger for andre som kommer etter seg og kanskje er i en enda verre situasjon. 

Jeg er enig med deg i det. Her ser vi hvor dårlige signaler overgangsstønaden sender. Pappa er ikke viktig, det er ikke så farlig med han så lenge man kan skvise mest mulig penger ut av staten. Dette kommer nok til å resultere til at det blir faset ut, ja, noe som er synd for dem som virkelig er alene. Men men, noen liker å ødelegge for andre og sånn er livet, for noen så er livet på trygd drømmen, for noen så er livet i fengsel drømmen. 

Anonymkode: 584fc...3c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det. Her ser vi hvor dårlige signaler overgangsstønaden sender. Pappa er ikke viktig, det er ikke så farlig med han så lenge man kan skvise mest mulig penger ut av staten. Dette kommer nok til å resultere til at det blir faset ut, ja, noe som er synd for dem som virkelig er alene. Men men, noen liker å ødelegge for andre og sånn er livet, for noen så er livet på trygd drømmen, for noen så er livet i fengsel drømmen. 

Anonymkode: 584fc...3c0

Hater å gi deg rett, men vet om for mange som ble gravide pga engangsstønaden og overgangsstønaden var så god å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...