Gå til innhold

Må bo fra hverandre på grunn av økonomi :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er merkelig at du synes at penger er verdt mer enn at far får bo sammen med barn, og dermed får en tett kontakt. 

Det å bo sammen er en luksus vi ikke har. Det handler om å prioritere mat på bordet vs. ett kjærlighetsliv.

 

TS

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har et kjæresteforhold, så har du faktisk ikke rett på trygd som alenemor. Det er kun hvis dere ikke er sammen. Noe annet er svindel og ulovlig. I tilfelle du ikke var klar over det. Spiller ingen rolle om dere bor sammen eller ei, så lenge dere har et forhold så har du heller ikke rett på stønadene som ei alenemor har rett på. 

Anonymkode: ab011...b89

Hvorfor i all verden skulle det være det. Man får denne støtten fordi man er eneforsørger. DET vil jeg vær. Støtten er ikke bassert på hvorvidt to parter har følelser for hverandre, men på hvorvidt det er mulig for en eneforsørger å livnære seg alene (som jeg kommer til å være).

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en utlending er gravid og har et barn fra før og vi bodde i Norge uten pappaen i 9 mnd, men vi hadde ikke rett på noe ekstra stønad. Ble dyrt med 2 husleier og for meg å betale for barnet alene, pluss pendlingen til mannen. Hadde kanskje vært litt feil å separere seg for å få mer penger da, selv om vi egentlig var mer separert fysisk enn de fleste som faktisk er separerte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom alle kommentarene her, skjønner jeg ikke hva du (ts) driver med.

Jeg har vært sammen med barnefar lenge, og har veldig lyst på barn. Men til tross for at jeg har tre deltidsjobber, synes jeg ikke det er stabilt nok til å sette er liv til verden. (Fordi jeg ikke har fast timeantall som tilsammen utgjør en 100% stilling)

Forstår at ting kan skje uten at det var meningen, men da finnes det andre alternativer.

Kunne dere for eksempel begge bodd hjemme hos barnefars mor? Ettersom han uansett tydeligvis skal flytte dit når dere skal gå fra hverandre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle det være det. Man får denne støtten fordi man er eneforsørger. DET vil jeg vær. Støtten er ikke bassert på hvorvidt to parter har følelser for hverandre, men på hvorvidt det er mulig for en eneforsørger å livnære seg alene (som jeg kommer til å være).

Anonymkode: 8d7db...f77

Det er rett og slett fordi det er det som står i retningslinjene. Staten har bestemt at det ikke er nok å flytte fra hverandre, forholdet må opphøre. Hvorfor? Antagelig for at stønaden er øremerket aleneforeldre som skal komme seg på beina økonomisk etter et brudd. Ikke for vordende foreldre som spekulerer i å flytte fra hverandre fordi det lønner seg økonomisk.

Anonymkode: 6c43e...a48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom alle kommentarene her, skjønner jeg ikke hva du (ts) driver med.

Jeg har vært sammen med barnefar lenge, og har veldig lyst på barn. Men til tross for at jeg har tre deltidsjobber, synes jeg ikke det er stabilt nok til å sette er liv til verden. (Fordi jeg ikke har fast timeantall som tilsammen utgjør en 100% stilling)

Forstår at ting kan skje uten at det var meningen, men da finnes det andre alternativer.

Kunne dere for eksempel begge bodd hjemme hos barnefars mor? Ettersom han uansett tydeligvis skal flytte dit når dere skal gå fra hverandre?

andre alternativer??? Jeg kan ikke bo hjemme, ikke hos 'svigermor' og ikke hos mine foreldre, og ikke i det kollektivet jeg bor i nå. Jeg ser ikke mange alternativer... Nei dere var ikke planlagt og ikke ønsket, men slik er livet noen ganger....

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett fordi det er det som står i retningslinjene. Staten har bestemt at det ikke er nok å flytte fra hverandre, forholdet må opphøre. Hvorfor? Antagelig for at stønaden er øremerket aleneforeldre som skal komme seg på beina økonomisk etter et brudd. Ikke for vordende foreldre som spekulerer i å flytte fra hverandre fordi det lønner seg økonomisk.

Anonymkode: 6c43e...a48

og da spør jeg igjen hva er definisjonen på at man 'er sammen', når vi ikke bor sammen og ikke tilbringer mye tid sammen så er vi for alt nav vet og bryr seg ikke sammen. 

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen,slik situasjonen er i dag, er at vi skal bo hver for oss, hvis situasjonen skulle endre seg så vil vi kunne endre planene... Vi kan ikke leve på hans permisjonspenger, og han får i alle fall ikke mer jobb om han er ute av bransjen i flere mnd...

 

jeg har søkt, sykehjem, bolig for utviklingshemmede. Dagsenter, hjemmehjelpen og  barnehager. 0 respons. 

 

Ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Det er vel fordi mange av disse stedene er det ønskelig med;
1. Relevant erfaring
2. Utdannelse, kurs eller fagbrev innenfor området.

Jeg vet med 100% sikkerhet at hvis du virkelig hadde søkt på ALT som er så hadde du funnet en jobb. Telefonselger og stand-selger som er skikkelig drittjobb, men har selv hatt desperate tider hvor jeg har takket ja med det første jeg kunne funne. I hvert fall midlertidig mens jeg søkte på noe annet.

Og sier som jeg sa i forrige innlegg her; Er leieprisene for høye og/eller du ikke finner jobb så FLYTTER dere. Om du må gi opp studieretningen din så gjør du det. Om du må gi opp nettverket ditt så gjør du det. Du må gi opp det som må gis opp for å gi barnet det beste utgangspunktet, var du ikke klar over dette? Var du ikke klar for det? Hvorfor i alle dager har du da valgt å bli foreldre?

Herlighet, 16 åringer klarer dette!

Og jeg må si at jeg blir lei meg når jeg leser tråden din. Jeg kan ikke forstå hvorfor du har valgt å beholde! Og jeg VET hvordan det er å være i situasjonen din, for jeg har vært der! Jeg kunne ønske jeg kunne bo i hovedstaden, studere det jeg alltid ønsket og kjøpe meg nye sko akkurat når jeg ville, men jeg ble gravid "ung" og måtte innse den harde realiteten at om du får barn før du er helt etablert - vel da er det mye du kan måtte ofre! Bosted, studier og ferier er vel det første som ryker, for man har ikke lenger bare seg selv å tenke på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bo sammen er en luksus vi ikke har. Det handler om å prioritere mat på bordet vs. ett kjærlighetsliv.

 

TS

Anonymkode: 8d7db...f77

luksus faktisk :fnise:

Anonymkode: 7890a...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...