Gå til innhold

Hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva er alle disse kjønnene du snakker om?

Anonymkode: 747da...80d

Det finnes tusenvis, kanskje millioner, jeg kan umulig liste alle kjønnsidentiteter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer man ikke holde åpen en dør om man er pyntet og stelt? 

Anstrengelsen kan føre til rynker i rynker i mascaraen, så man klarer det , men det har sin pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig

Nei, ikke utelukkende for at det er av motsatt kjønn. Fint at du vil gi sete til de som trenger det.

Kommer vel an på hvilken spesial behandling det er. Ingen blir sure fordi om noen åpner dører, smiler eller sier høflig f.eks at "du kan gå først". Men det er sant, det gjelder begge veier. 

Nei, det er ikke så vanskelig å ta hensyn til dagens politiske korrekte samfunn på dette plan. Det er bare å være hyggelig og gjøre så godt man selv føler man kan. Det krever bare litt velvilje.

 

Nei, heldigvis forsvinner ikke vanlig folkeskikk. Kan være noen blir forvirret over hva som er rett og galt, men de fleste klarer det fint.

Hvordan vet du at ingen blir sure for det?

Jeg har selv lest artikler forfattet av feminister hvor de sier at det gjør de rasende at menn gir kvinner setene deres, som om de er for svake til å stå pga kjønnet sitt. De kaller det "sexism".

Har også selv opplevd at ei har snerret til meg når jeg smilte, åpnet døren for henne, bukket å sa "kvinner og barn først". Det var selvfølgelig en hyggelig gest og ikke ment for å diskriminere noen men svaret jeg fikk var et surt "tror du ikke jeg klarer åpne døra selv? og hvorfor sidestiller du meg med barn?" så gikk hu. Etter det åpner jeg ikke døren for damer lenger i frykt for å undertrykke

Det finnes mange damer som tolker alt menn gjør i verste meninger, det er mange kvinner som har lest seg opp om for mye feministisk propaganda om hvor undertrykkende og fæl den hvite heterofile mannen er, enda mer grusom er han om han i tillegg er kristen.

Om du har lest litt på KG så burde du ha fått med deg dette. Og jo det politisk korrekte samfunnet er et kaos uten like.

F.eks er det lov å være imot kvinne diskriminering. Men det er ikke lov til å være imot kvinnediskriminering i islam for da er man rasist, fremmedfrykter, islamfobiker og xenofob. Så i mange tilfeller skal man tolerere intoleranse i toleransens navn, men da bare i noen tilfeller. Å tale imot kristne som undertrykker kvinner derimot , det er helt politisk korrekt. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at ingen blir sure for det?

Jeg har selv lest artikler forfattet av feminister hvor de sier at det gjør de rasende at menn gir kvinner setene deres, som om de er for svake til å stå pga kjønnet sitt. De kaller det "sexism".

Har også selv opplevd at ei har snerret til meg når jeg smilte, åpnet døren for henne, bukket å sa "kvinner og barn først". Det var selvfølgelig en hyggelig gest og ikke ment for å diskriminere noen men svaret jeg fikk var et surt "tror du ikke jeg klarer åpne døra selv? og hvorfor sidestiller du meg med barn?" så gikk hu. Etter det åpner jeg ikke døren for damer lenger i frykt for å undertrykke

Det var synd at du ikke fortsetter med å åpne dører for noen bare pga at det var en sur dame som tydeligvis hadde en dårlig dag og som sikkert slet med mange ting og full av komplekser og problemer i livet. Sånne mennesker er vel bare å heve seg over. Så lenge man er høflig og hjelpsom er man god nok i seg selv. Sikker på du hadde fått mange takknemlige svar og smil tilbake om du hadde gjort det mange ganger.

Du har rett i at det er mange slags mennesker der ute, og derfor møter man selvsagt noen som er sure også. Men det betyr jo ikke at man selv behøver å synke ned på deres nivå. Hvis alle skulle reagert med å være sure, så blir flere og flere sure. Trist. Pass på at en selv er blid og grei.

Det er andre ting man heller kan frykte enn å frykte å gjøre noe feil ved å være blid og grei.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at ingen blir sure for det?

Jeg har selv lest artikler forfattet av feminister hvor de sier at det gjør de rasende at menn gir kvinner setene deres, som om de er for svake til å stå pga kjønnet sitt. De kaller det "sexism".

Har også selv opplevd at ei har snerret til meg når jeg smilte, åpnet døren for henne, bukket å sa "kvinner og barn først". Det var selvfølgelig en hyggelig gest og ikke ment for å diskriminere noen men svaret jeg fikk var et surt "tror du ikke jeg klarer åpne døra selv? og hvorfor sidestiller du meg med barn?" så gikk hu. Etter det åpner jeg ikke døren for damer lenger i frykt for å undertrykke

Det finnes mange damer som tolker alt menn gjør i verste meninger, det er mange kvinner som har lest seg opp om for mye feministisk propaganda om hvor undertrykkende og fæl den hvite heterofile mannen er, enda mer grusom er han om han i tillegg er kristen.

Om du har lest litt på KG så burde du ha fått med deg dette. Og jo det politisk korrekte samfunnet er et kaos uten like.

F.eks er det lov å være imot kvinne diskriminering. Men det er ikke lov til å være imot kvinnediskriminering i islam for da er man rasist, fremmedfrykter, islamfobiker og xenofob. Så i mange tilfeller skal man tolerere intoleranse i toleransens navn, men da bare i noen tilfeller. Å tale imot kristne som undertrykker kvinner derimot , det er helt politisk korrekt. 

Hvordan vet du at hun var kvinne? Kanskje hun var dragekin eller ikke har kjønnsidentitet, eller var mann eller flytende kjønn? Det blir som om jeg åpner døren for deg og sier kvinnene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føde, lage mat, ha mensen, finne seg i å bli trakassert av samfunnet, være god og kjærlig, massere deg når du har vondt.
Man er gentleman fordi man vil gjøre noe godt for den andre, og kvinner gjør noe godt for menn hele tiden.

Anonymkode: 5d4b8...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis menn skal være gentlemen og holde dører, stoler, og jakker, la kvinnen få det ledige setet, betale restaurant- og taxiregninger osv, hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?

Anonymkode: 7f1df...947

Spre beina. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...