Gå til innhold

Hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å være en gentleman handler om å vise folkeskikk, respekt og høflighet.
Slike mennesker finnes ikke lenger på grunn av noe som kalles for feminisme og likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes du at herrene skal få igjen for dette da?

Anonymkode: 60dee...a87

I gamle dager når gentlemen eksisterte i Norge pga kjønnsroller så fikk de igjen for det i form av kvinner som visste sin plass i hjemmet, hadde middagen klar når herren sin kom hjem, oppdro barna å snakket ikke med mindre hun ble snakket til.

Om det er retur av gamle kjønnsroller dagens kvinner ønsker så ja kjør på. Det fremdeles slik i store deler av verden hvor likestilling er fraværende. kan ikke de som ønsker forskjellsbehandling bare flytte til disse landene istedenfor å syte om menn behandler kvinner likt?

det er uansett kvinner sin egen skyld det har blitt slik. den utviklingen kjempet den feministiske saken frem med høy fokus på at kvinner også er sterke selvstendige individer som greier dra ut sin egen stol.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være generøse i senga.

"Hvis jeg skal holde døren åpen for deg må du hoppe til køys med meg". Noe sånt?

Anonymkode: 747da...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Anonymkode: 747da...80d

Erfaringsmessig så syntes jeg f. eks. mellomeuropeiske kvinner viser større forståelse for at man er to en datingsituasjon og at man er to i et forhold. Da er det også langt lettere å være gentleman :)

"Oljedopet" har nok gjort mange av de norske kvinnene litt for bortskjemte. Man ser mer på hva man kan få, ikke fullt så mye på hva man kan gi. Jada, jeg er klar over at det helt sikkert gjelder en del av mennene også, men nå er det tross alt ikke dem akkurat denne tråden handler om. 

Anonymkode: 5f5e9...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når kvinner slutter sutre som drittunge prinsesser som krever at menn skal oppføre seg som tjeneren deres, uten at herrene får noe igjen for det av særbehandling/service.

Få kvinner krever at menn skal oppføre seg som om de var tjeneren deres. Kvinner setter selvfølgelig pris på om menn åpner dører og viser hensyn. Da smiler man, viser glede og takknemlighet.

Det er noe av det største man kan få igjen, tenker jeg. Og det gjelder begge kjønn; det å føle at noen gir en oppmerksomhet, tar hensyn med sånne små ting som verken koster noe eller er så vanskelig, men bare ubetinget å gi av seg selv. Igjen får man takknemlighet og følelse av å ha gjort andre glad. Det er vel ikke noe som egentlig er en større glede og kunne gi og få det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke. Det gjør jeg når noen holder døren for meg. Noen ganger holder jeg døren for andre. Da forventer jeg ikke annet enn takk eller et nikk/smil. Når det gjelder betaling, så kan man betale selv neste gang. 

Anonymkode: 8f08f...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få kvinner krever at menn skal oppføre seg som om de var tjeneren deres. Kvinner setter selvfølgelig pris på om menn åpner dører og viser hensyn. Da smiler man, viser glede og takknemlighet.

Det er noe av det største man kan få igjen, tenker jeg. Og det gjelder begge kjønn; det å føle at noen gir en oppmerksomhet, tar hensyn med sånne små ting som verken koster noe eller er så vanskelig, men bare ubetinget å gi av seg selv. Igjen får man takknemlighet og følelse av å ha gjort andre glad. Det er vel ikke noe som egentlig er en større glede og kunne gi og få det.

Jeg syntes personlig at høflighet og dannelse skal gå to veier. I mine øyne burde det være like vanlig at kvinner åpner dører for menn som omvendt. 

Jeg syntes heller ingen skal gi ifra seg sitt sete på bussen eller toget til et annet menneske utelukkende fordi de er av det motsatte kjønn. De eneste gangene man bør gi ifra seg sitt sete er i tilfeller hvor vedkommende fremstår syk, skrøpelig, dårlig til bens eller gammel :) 

Det er ingen logikk i at en ung herre på 24 skal gi sete sitt til ei frisk og sprek dame på 24, eller motsatt.

Av disse årsakene er jeg fundamentalt imot særbehandling av kvinner fordi det strider imot likestilling og det er faktisk mange kvinner som vil føle seg diskriminert om de får "special treatment". Det er mange variabler å ta hensyn til i dagens politisk korrekte samfunn hvor det verste man visstnok kan gjøre er å krenke eller diskriminere noen.

Ikke rart folk blir forvirra av hva som er galt og ikke galt! Dessverre forsvinner vanlig folkeskikk pga dette , for i frykt for å forulempe noen så velger heller folk ikke gjøre noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes personlig at høflighet og dannelse skal gå to veier. I mine øyne burde det være like vanlig at kvinner åpner dører for menn som omvendt. 

Jeg syntes heller ingen skal gi ifra seg sitt sete på bussen eller toget til et annet menneske utelukkende fordi de er av det motsatte kjønn. De eneste gangene man bør gi ifra seg sitt sete er i tilfeller hvor vedkommende fremstår syk, skrøpelig, dårlig til bens eller gammel :) 

Det er ingen logikk i at en ung herre på 24 skal gi sete sitt til ei frisk og sprek dame på 24, eller motsatt.

Av disse årsakene er jeg fundamentalt imot særbehandling av kvinner fordi det strider imot likestilling og det er faktisk mange kvinner som vil føle seg diskriminert om de får "special treatment". Det er mange variabler å ta hensyn til i dagens politisk korrekte samfunn hvor det verste man visstnok kan gjøre er å krenke eller diskriminere noen.

Ikke rart folk blir forvirra av hva som er galt og ikke galt! Dessverre forsvinner vanlig folkeskikk pga dette , for i frykt for å forulempe noen så velger heller folk ikke gjøre noe som helst.

Sjekk privilegiet ditt! Det finnes da mange flere kjønn enn mann og kvinne, skal de bli utelatt fra samfunnet da? Hvorfor driver du på å påpresse ditt binære kjønnsyn på oss?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å få noe for å holde døren åpen for andre? gjør det minst en gang i uken.. Hvor er min parade?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk privilegiet ditt! Det finnes da mange flere kjønn enn mann og kvinne, skal de bli utelatt fra samfunnet da? Hvorfor driver du på å påpresse ditt binære kjønnsyn på oss?!

Ja huff der avslørte du meg som monsteret jeg er der jeg talte positivt om folkeskikk mellom kjønnene men unnlot å nevne transpersoner, shemales og hermafroditter. Well played sir, jeg er naken , eksponert og avslørt som det diskriminerende monsteret jeg er :laugh:

Dagens samfunn og realitet begynner nærme seg tilstandene i videoen her :

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det er så hyggelig å være "gentleman" når man ikke en gang får et smil eller nikk når man lot ei dame få den siste sitte plassen på bussen. Som om det var en selvfølge. Alle damer er selvfølgelig ikke sånn og til syvende og sist så handler det om vedkommende har et snev av høflighet og folkeskikk. 

Anonymkode: 99b20...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal han gjøre noe til gjengjeld? Ekte gentlemen er gentlemen fordi kvinner fortjener å bli behandlet bra, ikke fordi de forventer å få noe tilbake. 

Anonymkode: 4c003...a30

Fortjener ikke menn å bli behandlet bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes personlig at høflighet og dannelse skal gå to veier. I mine øyne burde det være like vanlig at kvinner åpner dører for menn som omvendt. 

Enig

Jeg syntes heller ingen skal gi ifra seg sitt sete på bussen eller toget til et annet menneske utelukkende fordi de er av det motsatte kjønn. De eneste gangene man bør gi ifra seg sitt sete er i tilfeller hvor vedkommende fremstår syk, skrøpelig, dårlig til bens eller gammel :) 

Nei, ikke utelukkende for at det er av motsatt kjønn. Fint at du vil gi sete til de som trenger det.

Av disse årsakene er jeg fundamentalt imot særbehandling av kvinner fordi det strider imot likestilling og det er faktisk mange kvinner som vil føle seg diskriminert om de får "special treatment". Det er mange variabler å ta hensyn til i dagens politisk korrekte samfunn hvor det verste man visstnok kan gjøre er å krenke eller diskriminere noen.

Kommer vel an på hvilken spesial behandling det er. Ingen blir sure fordi om noen åpner dører, smiler eller sier høflig f.eks at "du kan gå først". Men det er sant, det gjelder begge veier. 

Nei, det er ikke så vanskelig å ta hensyn til dagens politiske korrekte samfunn på dette plan. Det er bare å være hyggelig og gjøre så godt man selv føler man kan. Det krever bare litt velvilje.

 

Ikke rart folk blir forvirra av hva som er galt og ikke galt! Dessverre forsvinner vanlig folkeskikk pga dette , for i frykt for å forulempe noen så velger heller folk ikke gjøre noe som helst.

Nei, heldigvis forsvinner ikke vanlig folkeskikk. Kan være noen blir forvirret over hva som er rett og galt, men de fleste klarer det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det er så hyggelig å være "gentleman" når man ikke en gang får et smil eller nikk når man lot ei dame få den siste sitte plassen på bussen. Som om det var en selvfølge. Alle damer er selvfølgelig ikke sånn og til syvende og sist så handler det om vedkommende har et snev av høflighet og folkeskikk. 

Anonymkode: 99b20...427

Hvis noen er så frekk og ikke sier takk eller viser et smil en gang så sier jeg i fra til de. Går an å være høfflig tilbake også surpomp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja huff der avslørte du meg som monsteret jeg er der jeg talte positivt om folkeskikk mellom kjønnene men unnlot å nevne transpersoner, shemales og hermafroditter. Well played sir, jeg er naken , eksponert og avslørt som det diskriminerende monsteret jeg er :laugh:

Dagens samfunn og realitet begynner nærme seg tilstandene i videoen her :

 

Transpersoner er ikke et kjønn, og jeg finner den betegnelsen støtende. Shemales er et nedsettende begrep som aldri bør brukes. Hemafroditter er heller ikke et kjønn.

Nå får du skjerpe deg å slutte å være så barnslig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transpersoner er ikke et kjønn, og jeg finner den betegnelsen støtende. Shemales er et nedsettende begrep som aldri bør brukes. Hemafroditter er heller ikke et kjønn.

Nå får du skjerpe deg å slutte å være så barnslig. 

Men hva er alle disse kjønnene du snakker om?

Anonymkode: 747da...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er så frekk og ikke sier takk eller viser et smil en gang så sier jeg i fra til de. Går an å være høfflig tilbake også surpomp. 

Folk kan jo selvsagt ha en dårlig dag og ha "kranglet" med noe rett før bussturen, men syns man kunne koste på seg et lite smil. Mange mannfolk som er kjipinger også. Sto på bussen en varm sommerdag og det var en fyr som svetta og pusta meg nesten i øret. Var tett på bussen, men allikevel. Har ikke noe ønske om homofil kontakt på offentlig transport.

Anonymkode: 99b20...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er oppdratt til å være hjelpsom og gå ut av sin vei for andre når han kan bidra, selv i situasjoner der det ikke nødvendigvis er forventet. Jeg syns det er turn on med en mann som er oppmerksom, høflig og som legger stoltheten sin i å være en gentleman. Jeg assosierer dette med å være assertive og det er en attraktiv egenskap i en mann. Han forventer seg ingenting igjen, men det er en selvfølge for meg å varte han opp på andre måter som jeg vet han setter pris på. 

Menn og kvinner vil aldri bli like og trenger heller ikke bli det. Å markere ulikhetene mellom mann og kvinner med små gester trenger ikke å stå i motsetning til likestilling i parforhold. 

Anonymkode: 7d3db...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...