Gå til innhold

Hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis menn skal være gentlemen og holde dører, stoler, og jakker, la kvinnen få det ledige setet, betale restaurant- og taxiregninger osv, hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?

Anonymkode: 7f1df...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal han gjøre noe til gjengjeld? Ekte gentlemen er gentlemen fordi kvinner fortjener å bli behandlet bra, ikke fordi de forventer å få noe tilbake. 

Anonymkode: 4c003...a30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal/må være gentleman. Det er vel strengt talt noe du velger selv.

Anonymkode: 811f6...a30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke gjøre noe, disse mennene er ikke småbarn som forventer premie fordi de har hengt opp en jakke.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn skal være gentlemen og holde dører, stoler, og jakker, la kvinnen få det ledige setet, betale restaurant- og taxiregninger osv, hva skal kvinner gjøre til gjengjeld?

Anonymkode: 7f1df...947

Være takknemlige og hyggelig selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Være fine å se på?

Ja, godt poeng. Vi bruker jo masse tid og penger på å pynte og stelle oss. Menn kan bare gå ut uten å gjøre noe. Da klarer man vel å holde åpen en dør?

Anonymkode: 4c003...a30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han gjøre noe til gjengjeld? Ekte gentlemen er gentlemen fordi kvinner fortjener å bli behandlet bra, ikke fordi de forventer å få noe tilbake. 

Anonymkode: 4c003...a30

rett og slett ALLE kvinner fortjener å bli behandlet bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være takknemlige og hyggelig selskap.

Mannen er jo også hyggelig. Så med mindre kvinnen er enda hyggeligere så er ikke det for betaling å regne. 

Anonymkode: 7f1df...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett og slett ALLE kvinner fortjener å bli behandlet bra? 

Nei, men gentlemen behandler alle bra til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 4c003...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er jo også hyggelig. Så med mindre kvinnen er enda hyggeligere så er ikke det for betaling å regne. 

Anonymkode: 7f1df...947

Vel, du hadde syntes det var likere hvis damerne gjengjeldte galantheten med en knyttneve i trynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du hadde syntes det var likere hvis damerne gjengjeldte galantheten med en knyttneve i trynet?

...

Anonymkode: 7f1df...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men gentlemen behandler alle bra til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 4c003...a30

men du synes altså ikke at jenter burde behandle de bra tilbake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, godt poeng. Vi bruker jo masse tid og penger på å pynte og stelle oss. Menn kan bare gå ut uten å gjøre noe. Da klarer man vel å holde åpen en dør?

Anonymkode: 4c003...a30

Klarer man ikke holde åpen en dør om man er pyntet og stelt? Er kvinner egentlig så svake at de trenger hjelpe til selv de enkleste ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du hadde syntes det var likere hvis damerne gjengjeldte galantheten med en knyttneve i trynet?

Bedre kjent som feminisme. 

Anonymkode: f7c4f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir dere aldri ferdig med å sutre som små drittunger? 

Anonymkode: b1f91...4ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Helt egentlig så tenker jeg at både kvinner og menn skal behandle hverandre med respekt og omtanke og høflighet, og gjerne være litt på tilbudssiden i ny og ne. Jeg holder gjerne oppe døra til den som kommer bak meg, enten det er mann eller kvinne, lar andre sitte på bussen osv. Synes det er en fin medmenneskelig ting å gjøre, ikke fordi man skal være gentleman eller "gentledame". Jeg spør om partneren vil ha den siste sjokoladebiten, gir han den beste utsikten, spanderer middagen, og han gjør forhåpentligvis det samme tilbake. Gentleman er en etterlever fra jura-tiden, og det er en fin greie, men jeg tenker at ekvivalenten som fantes før: hjemmeværende kone som tok seg av hus og barn, det finnes mye mindre nå. Men selvsagt er kan det være deilig å få låne jakka hans, at han skjermer meg fra vinden, og rensker sluket, selv om jeg kunne klart meg fint uten, fordi for mange så er det noe ved kjønnssterotypiene som fremdeles kjennes godt. Jeg innrømmer det glatt, jeg liker å føle meg beskyttet, og jeg tror mange menn liker å være "stor og sterk og trygg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre kjent som feminisme. 

Anonymkode: f7c4f...29d

å slå noen i ansiktet fordi de holder opp døren for deg er IKKE feminisme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir dere aldri ferdig med å sutre som små drittunger? 

Anonymkode: b1f91...4ec

Ja, når kvinner slutter sutre som drittunge prinsesser som krever at menn skal oppføre seg som tjeneren deres, uten at herrene får noe igjen for det av særbehandling/service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når kvinner slutter sutre som drittunge prinsesser som krever at menn skal oppføre seg som tjeneren deres, uten at herrene får noe igjen for det av særbehandling/service.

Hva synes du at herrene skal få igjen for dette da?

Anonymkode: 60dee...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...