Gå til innhold

Hva gjør folk når de sier de studerer?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Dersom du hadde brukt mer enn en halvtime på leksene dine på ungdomsskole og videregående, så hadde du kanskje lært deg forskjellen på ennå og enda? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mye av tiden på å skrive oppgaver. Det er stadige obligatoriske innleveringer, og lab-øvelser osv. Og så bør man jo gjøre øvingsoppgaver, programere, beregne osv, i tillegg til selve lesingen.

Siden jeg jobber ca 30% ved siden av studiene, og bruker en del tid på trening, setter jeg gjerne av en hel dag til studier når jeg har muligheten.

 

Anonymkode: 9e370...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer sykepleie og alle forelesninger er obligatoriske hos oss. Det betyr at jeg er på skolen hver dag fra 9-16. Nå er vi ferdig med forelesning for dette semesteret og da bruker jeg dagene på å lese til eksamen. For meg er det dog ikke nok å bare bestå. Jeg vil ha A i alt sånn at jeg kan bli jordmor, og mange av fagene er ikke enkle. Kan ikke lese 200 sider på en halvtime i anatomi når man må pugge og kunne alt som står der. 

Jeg jobber 22% og trener nesten hver dag.  

Anonymkode: 66704...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en del psykologi på UiO syntes ikke det var utfordrende. Med unntak av kollokviegruppene, i en var det forbudt å si noe negativt, jeg skulle si tre positive ting. Det var faen ikke lett å si noe positivt om det makkverket de andre presenterte. 

Vi har psykologi, juss, pedagogikk og mange andre interessante fagfelt. 

Nesten ingen av elevene mine er 16 år, jeg omgås færre 16åringer enn en ungdomsskolelærer. Dessuten kan jeg gå over til skoler hvis jeg noen gang får lyst til å gjøre en dårligere jobb og tjene lite.

Medisinfag har jeg ikke realfag nok til, heller ikke mange av ingeniørfagene. Og ingeniører tjener jo mindre enn meg, og leger må jobbe med syke folk, jeg kan ikke fordra syke folk. Det at du ikke forstår innholdet i fagfeltet mitt er forståelig, men det gjør ikke yrket mitt noe dårligere. Jeg redder liv,

Noen trafikklærere er stresset, det er ikke jeg. Har funnet treningsstudio med bra parkering så jeg får meg en times trening i midten av dagen hver dag. 

Du skulle si tre positive ting? Dette høres mer ut som en terapigruppe. Jeg har ganske mange studiepoeng med psykologi, men aldri vært borti noe sånt. Ei heller at man ikke kan være kritisk. 

Anonymkode: c6cb4...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier de skal studere en dag, hva gjør de? Jeg har aldri noen sinne gjort noe mer enn å lese i underkant av en halvtime på en dag mens jeg studerte. På videregående og ungdomsskolen gjorde jeg ennå mindre.

En typisk studiedag for meg ville være å surfe litt på reddit, lese nettaviser, kjøpe meg noe mat, skravle med medstudenter, og lese et par hundre sider (tar ca 30 minutter). Deretter gikk jeg meg en tur før jeg dro hjem/på pub.

Hva bruker folk 8 til 16 timer på i en lesesal/på universitetet? Jeg har relativt sjeldent deltatt på forelesninger så jeg vet ikke helt om de er noe som krever oppmerksomhet, på videregående spilte jeg bare Age of Empires og CS, så jeg aner ikke hvordan de fungerte. 

En annen ting jeg ikke forstår er markering med tusj, hva markerer man? Hvorfor? Er ikke fargelegging litt barnslig for en student?

Jeg forstår jo hva endel gjør når de sier at de studerer en hel dag, men hvordan de Klarer å sitte på en stol, og lese bøker en hel dag er for meg mer fascinerende.

De to kvelden før eksamen jeg sier at jeg studerer, så ser jeg som regel på serier og spiser godteri fordi jeg syntes så ekstremt synd på meg selv som må lese en halvtime hvert semester.  De dagene jeg har spurt andre studenter om vi skal studere sammen, så går vi på cafè og prater... eh.heh


PS. en ting som forøvrig er ganske vanskelig med å studere, er at man noen ganger har oppmøteplikt, det å sitte en hel forelesning uten å sovne klokka åtte på morgenen! Det skal dere som har lite fravær ha mye cred for. Det er imponerende! Jeg har en annen taktikk, jeg skriver heller arbeidskrav de gangene det er oppmøteplikt! Jeg får sove lenge, og slipper å gå hele veien til skolen WinWin :D

Endret av gjest 321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Må da skjønne at det er litt forskjell på studier? En medisinstudent, meg inkludert, bruker f. eks i snitt over 40 timer i uka foruten obligatorisk labarbeid og praksis. Du har tilsvarende tall for siv.ing og STEM-studier. 

Anonymkode: 8f67d...d19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags pensum har du hvis du kan lese 200 sider på en halvtime? Jeg klarer som regel 40-100 sider på en dag (avhengig av vanskelighetsgrad på det jeg leser)... Mulig jeg er ekstremt treg, men det er jo noe annet å lese F. Eks Niklas Luhmann enn å lese en skjønnlitterær bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Må da skjønne at det er litt forskjell på studier? En medisinstudent, meg inkludert, bruker f. eks i snitt over 40 timer i uka foruten obligatorisk labarbeid og praksis. Du har tilsvarende tall for siv.ing og STEM-studier. 

Anonymkode: 8f67d...d19

TS er bedre og kan alt bedre enn alle andre han, skjønner du. 

Anonymkode: c6cb4...792

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...