Gå til innhold

Tips til studie der man kommer rett ut i jobb? evt. tips til profilering - Jeg går Økonomi- og Administrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går som nevnt over økonomi- og administrasjon og lurer på om noen har tips til yrker innen feltet hvor man relativt lett kan få jobb? tenker å ta master (Siviløkonom). Eventuelt tips til andre studier som ikke nødvendigvis er så lang, men hvor man lett kommer seg ut i relatert jobb, med relativt god lønn.

vet blant annet at trafikklærere bare går 2 år på skole og tjener bortimot en mill eller mer.

Tenkte det kunne vært fint å se andres tips, for det er garantert studier og retninger man ikke engang har tenkt på eller vet om.

Jeg er for så vidt fornøyd med mitt studie, men det er så mye man kan gjøre som Siviløkonom, så jeg trenger tips.

Har blant annet hørt at om jeg etter endt studie tar 3 fag i Bodø innen eiendomsmegling, kan jeg i tillegg få autorisasjon som eiendomsmegler, da de andre emnene de har på eiendomsmeglerstudiet er så og si de samme som noen av emnene man har på øk.adm.

På masteren kommer jeg nok til å helle mer mot emner av type: prosjektledelse, entreprenørskap, b2b marketing osv, men seff også mange regnskapsfag og matematikk, men det er mer i retning ledelse og organisasjonspsykologi jeg har mine interesser.

Anonymkode: 1143e...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trafikklærerutdanning er et bra valg. Gørrenkelt studie, masse ledige jobber, og etter tre år kan du ansette egne folk og drive egen skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil gå et studium der du er så og si sikret jobb velger du fiskehelse.

Anonymkode: d21eb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...