Gå til innhold

Kort studie som ikke er for dyrt? Har allerede bachelor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelor i litteratur, men ønsker å studere litt til ved siden av fulltidsjobben min.

Jeg vil gjerne ta et kortere studie eller kurs som vil gi meg kompetanse innen enten journalistikk eller læreryrket. Tenker da helst på et studie som vil ta rundt et år, ikke være for dyrt og gjerne er internettbasert da jeg helst ikke vil flytte for å kunne studere igjen. 

Er det noen som vet om studier som kunne passet for meg? Dersom jeg skulle begynt å studere igjen, er det slik at Lånekassen vil være i stand til å tilby meg lån eller stipend? 

Setter pris på alle svar :) 

Anonymkode: 617cd...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trafikklærerutdanning. Bedre lønn enn i offentlig skole, bedre lærerplan og forsvarlig drift av skolene. De ryggradløse fjolsene som tar lærerutdanning finner seg i å ha 30 elever i et klasserom uten varme og med dårlig luft i et bygg som mangler adekvate sanitæranlegg, vil du virkelig jobbe med folk som har så lite yrkesstolhet? En kokk ville aldri jobbet under slike forhold. Jeg har aldri flere enn 16 elever (dog har jeg sjeldent flere enn 12), så jeg får tid til å sørge for at alle får utbytte. Dessuten lærer jeg ikke bort unyttig piss som Ibsen og hvordan skyer fungerer eller dikt analyseres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med trafikklærer maset til hver eneste som spør om utdanning?

Anonymkode: f0c5c...95b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik at jeg da kan gå rett inn i jobb som lærer etterpå? 

TS

Anonymkode: 617cd...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke gitt at du kommer inn på PPU. Det spørs litt hva graden din består av, du må ha et undervisningsfag i bachelorgraden din. I ditt tilfelle må du prøve å få litteraturfagene godkjent som norsk grunnskolen. 

Anonymkode: eb21f...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...