Gå til innhold

Jus - næring, ikke privatpersoner - Firmalogo - lov til å fakturere når de reklamerer med gratis prøvetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ditt firma behøvde logo og du kontaktet logofirmaer som lovet 5 dagers gratis prøvetid fra bestillingstidspunkt - og bedriften leverer sitt første forslag etter denne fristen - skal ikke da 5 dagers fristen for å avbestille kostnadsfritt gjelde, fordi kunden har jo ikke noe produkt å vurdere fornøydhet på før han har mottatt noe å se på?

 

Logofirmaet vil fakturere med kr 10.000 for sine tre forslag som kunden ikke ville ha. Kunden var misfornøyd med produkt og måten alt skjedde på.

Anonymkode: c600e...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Den Thursday, November 26, 2015 at 16.34, AnonymBruker skrev:

Hvis ditt firma behøvde logo og du kontaktet logofirmaer som lovet 5 dagers gratis prøvetid fra bestillingstidspunkt - og bedriften leverer sitt første forslag etter denne fristen - skal ikke da 5 dagers fristen for å avbestille kostnadsfritt gjelde, fordi kunden har jo ikke noe produkt å vurdere fornøydhet på før han har mottatt noe å se på?

 

Logofirmaet vil fakturere med kr 10.000 for sine tre forslag som kunden ikke ville ha. Kunden var misfornøyd med produkt og måten alt skjedde på.

Anonymkode: c600e...fd9

Hei!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Så vi har sikkert begge klart å rote oss opp i samme greiene.... firmalogo.no....   svindler uten tvil. Har vært i sak med de i forliksrådet... jeg vant. Men nå tar han saken videre til tingretten. Har kontaktet tv2 hjelper deg, de virker interessert i saken. Så nå prøver jeg å få kontakt med flere som har hatt samme problem med disse. Kontakt meg gjerne på stephaniechristensen08hotmail.com...

Jo flere vi er, jo bedre er det. Han lever ikke av at kunder kjøper logoer, men av at folk blir lurt av villedende reklame. Søkte opp alle referansene han har på hjemmesiden... ingen av de er ekte...  håper på å høre fra deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/26/2015 at 16.34, AnonymBruker skrev:

Hvis ditt firma behøvde logo og du kontaktet logofirmaer som lovet 5 dagers gratis prøvetid fra bestillingstidspunkt - og bedriften leverer sitt første forslag etter denne fristen - skal ikke da 5 dagers fristen for å avbestille kostnadsfritt gjelde, fordi kunden har jo ikke noe produkt å vurdere fornøydhet på før han har mottatt noe å se på?

 

Logofirmaet vil fakturere med kr 10.000 for sine tre forslag som kunden ikke ville ha. Kunden var misfornøyd med produkt og måten alt skjedde på.

Anonymkode: c600e...fd9

Det beror på en konkret tolkning av avtalen, og er umulig å ta stilling til, uten å ha lest denne. Dersom kontrakten opplyser om 5 dagers gratis prøvetid "fra bestillingstidspunkt", taler dette, etter min mening, imot at fristens utgangspunkt ikke faller på tidspunktet for bestilling. Det kan være andre ting man vurderer i løpet av de fem dagene, som kommunikasjon og effektivitet på design og levering.

Igjen, dette krever en tolkning av hele avtalen (og omstendighetene rundt avtalen), og har kanskje ikke en gang et fasitsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Astrum skrev:

Det beror på en konkret tolkning av avtalen, og er umulig å ta stilling til, uten å ha lest denne. Dersom kontrakten opplyser om 5 dagers gratis prøvetid "fra bestillingstidspunkt", taler dette, etter min mening, imot at fristens utgangspunkt ikke faller på tidspunktet for bestilling. Det kan være andre ting man vurderer i løpet av de fem dagene, som kommunikasjon og effektivitet på design og levering.

Igjen, dette krever en tolkning av hele avtalen (og omstendighetene rundt avtalen), og har kanskje ikke en gang et fasitsvar.

Det er sant. Men selv om andre har brukt 5 dagers fristen, så får de en kostnadsrapport. De reklamerer med gratis logo med store bokstaver, men egentlig er ingenting gratis. Hvis man søker opp firmaet og ser på omsetning så ser man at det er dette han lever på. Hadde dette vært et seriøst firma hadde de endret på denne villedende reklamen etter så mange saker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sc skrev:

Det er sant. Men selv om andre har brukt 5 dagers fristen, så får de en kostnadsrapport. De reklamerer med gratis logo med store bokstaver, men egentlig er ingenting gratis. Hvis man søker opp firmaet og ser på omsetning så ser man at det er dette han lever på. Hadde dette vært et seriøst firma hadde de endret på denne villedende reklamen etter så mange saker..

Jeg er enig med deg i at "gratis logo" taler for at prøvetiden utvides til nevnte logo faktisk er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...