Gå til innhold

Arbeidsgiver utsetter opplæringen, er dette lov?


sol1234

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny jobb som jeg skulle begynne i 7. desember i år. Dette har jeg ikke skriftlig avtale på, og kontrakten er ikke skrevet, det eneste jeg har er muntlig avtale med arbeidsgiver over telefon. Så jeg har jo sagt opp min forrige jobb, og har siste dagen der 30. november.

I dag fikk jeg en mail av kommende arbeidsgiver at opplæringen måtte utsettes, på grunn av drift og høytid. Så her samtykker de jo til at avtalen i utgangspunktet var en annen. Jeg synes det er svært lite moro å måtte gå en måned uten inntekt, da jeg er i en fase av livet der jeg prøver å spare mest mulig.

Så spørsmålet mitt er; er dette ålreit oppførsel fra arbeidsgiver? Finnes det noen regler på dette, eller har jeg ingenting jeg skulle sagt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville krevd å få begynt likevel, om nødvendig med noen midlertidige arbeidsoppgaver. Avtalen var 7. desember og du skal selvfølgelig ikke lide økonomisk for at arbeidsgiver er en tulling som ikke greier å planlegge. 

Anonymkode: 8f7bf...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

At opplæringen ikke kan starte fordi de ikke er istand til å planlegge skal sa ikke gå ut over din økonomi? Du må jo få begynne der, og eventuelt sette deg inn i en del selv, lese personalhåndbok, etc og okke minst opptjene lønn?

Jeg ville blitt meget skeptisk til en slik arbeidsgiver, samt at jeg ville sørget for å få jobbtilbudet skriftlig omgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...