Gå til innhold

For lite mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg spiser 3 fine knekkebrød med nugatti og 50 gram grønnsaker i løpet av en dag, er det lite eller går det bra?

Anonymkode: f6ef2...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel skjønne selv at det er alt for lite? Du kommer sikker til å overleve en stund, men du kommer til å bli underernært med de sykdommene som følger. Du kan jo google det og se om noe av det frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg mener hver dag. Det er jo en del kalorier i nugatti i allefall.. Matlysten er ikke noe å skryte av heller.
 Har spist 3 knekkebrød med nugatti i noen måneder nå

Anonymkode: f6ef2...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ekstremt overvektig? Er du bitteliten? Hvor mye nugatti har du på brødskiven? Uten svar på dette er det umulig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del nugatti på knekkebrødet. Er 163 m høy og veier 42 kg

Anonymkode: f6ef2...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sånn tråd :murvegg:.....Alt for mange 14-åringer som henger her inne

Anonymkode: 0846b...9c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg mener hver dag. Det er jo en del kalorier i nugatti i allefall.. Matlysten er ikke noe å skryte av heller.
 Har spist 3 knekkebrød med nugatti i noen måneder nå

Anonymkode: f6ef2...21b

Det er altfor mye raffinert sukker i nugatti. I lyst knekkebrød er det også tilsatt sukker og består mye av hvetemel som og er raffinert og null næring. 

Sukker virker på den måten at man får dårlig appetitt på andre ting. Sukker gir energi kort stund etterpå, for så at man blir utrolig slapp og trett. 

Anbefaler deg sterkt å kutte ut lyst knekkebrød med nugatti. Den første tiden er det helt sikkert det du har lyst på, og ingen appetitt på andre ting. Her må du heller tvinge deg til å spise sunne andre ting. Når det har gått 2 uker, blir dette lettere å holde seg til. 

Da skal du se at du får bedre appetitt på andre ting. At annen mat smaker godt. Du får mer overskudd og mer konsentrasjon. Ja, faktisk blir du gladere og lettere til sinns og får motivasjon og lyst til å trene og gjøre ting.

Sukker er en forferdelig uting. Man kan finne sukker i det meste av ferdigmat, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Lykke til,

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...