Gå til innhold

Badet blir ikke reint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg alltid skal ha med desinfiserende servietter neste gang jeg skal bruke andres toalett. Mye rar vasking der ute.

Anonymkode: ba2fa...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klor ødelegger gulvene. Helle vann eller spraye vann direkte på gulv kan ødelegge gulvene. 

Verst med klor. Da blir gulvene fortere slitt!

Anonymkode: 6f3d4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å vaske jevnlig med klor vil gjøre bakteriene resistente bare så du er klar over det. Ønsker man denne metoden bør man i så fall vaske annenhver gang med surt/basisk. Eksempelvis klorvann og jiff baderom annenhver gang.

Anonymkode: 1301e...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva ville jeg ikke brukt klor. Mvh renholder.

Anonymkode: 6f3d4...93d

og hva vvasker "eksoertene" toalettet med?

Anonymkode: 1301e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å støvsuge først, og så bruke våtmopp. Ellers (og best) støvsuger jeg helst først, men ikke nødvendig, så tar jeg sånne engangs-baderomservietter og vasker for hånd. Badet er ikke så stort, så det går helt fint.

Men det er ikke måte på hvor fort badet blir støvete. Går stort sett i mørke klær. I dag hadde jeg på meg grønne klær, det var grønt støv/lo over hele vasken...

Bruker baderomsspray og dopapir for å vaske do (og middel for do), benk, vask.. Med våt klut blir det alltid støv liggende igjen her og der...

Vil kutte ned på Jif osv. og satse mer på eddik. Vasker med Zalo og eddik på glassveggene i dusjen. Funker bra!

Anonymkode: 64ef0...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuger dere ikke baderom-gulvet før dere vasker baderom-gulvet?

Hvorfor skulle det vare ufresht? 

 

 

Anonymkode: 14600...62d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger dere ikke baderom-gulvet før dere vasker baderom-gulvet?

Hvorfor skulle det vare ufresht? 

 

 

Anonymkode: 14600...62d

Det lurer jeg også på... Kanskje fordi støvsugeren brukes i kjøkken og stue også? Bare en tanke... Men de samme folka har neppe betenkeligheter med å gå inn på badet med sokkene på, for deretter å gå rundt i hele huset med de samme sokkene, eller legge seg på sofaen i de samme sokkene, eller stå på kjøkkenstolen og benken for å nå det som er øverst i skapet. Lenge leve dobbelmoralen!

Anonymkode: a8742...b26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere synes det er ufresht å bruke støvsugeren på badet, kan dere bruke en støvkost.

Anonymkode: ba2fa...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mikrofiberklut/mopp, og synes det funker veldig bra! Har heller aldri støvsuget badet før, men nå har jeg ikke så mye hår liggende rundt der heller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støvsuger alle gulv før vask. Det var på Schrødingers katt for et par mnd siden undersøkelse ang dette med rengjøringssåper versus microfiberkluter, der de sveipet områder etterpå og fant bakterienivå på begge testene. Uten jeg husker verdiene helt så var det overveldende mye der såpe var blitt brukt, og nesten ingen der microfiberklut var brukt. Tror det var over 8000 med såpe og 8 med microfiberklut.

Det overbeviste meg iallefall. Spesialistene der viste at vi kun trengte to såper, zalo og domestos fresh til toalettet, ellers microfiberkluter med vann der man tørker av med fuktig fille, og tørr microfiberklut der man tørker av med tørr fille.

Anonymkode: 14600...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i alle år støvsuget gulvene før vask. Deretter vasket med en oppvridd mopp. Aldri opplevd skitne gulv. Vask aldri hårete og loete gulv med våtmopp uten å tørrmøppe eller støvsuge først. Håper du har tett membran på badet, når du sier du har helt vann utover gulvet...

Anonymkode: a8742...b26

Samme her. Har alltid hatt dyr så jeg tror jeg alltid har hatt masser av små hår på gulvene. Eneste løsningen som har fungert er å støvsuge først og dra over med våtmopp etterpå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi støvsuger alle gulv, også bad, før vi vasker. Varmt vann med litt grønnsåpe, er vel en jiffmopp vi bruker. Men synes hjørner og sånt må tas for hånd. Klarer ikke å føle det skal bli rent med bare tørrmopp/mikrofiber. Har ikke vært fornøyd når jeg har prøvd. Ser jo skiten ligge igjen. Men bruker mikrofiberkluter, våte, med et eller annet for rengjøring ellers. Sånn glatt til speil, mer ruglete til servant osv, med jif baderomsspray. Sprayer jif over hele doen og tar med papir, børste nedi. 

Å vaske uten å støvsuge/koste/tørrmoppe først fungerer dårlig. Vaskingen tenker jeg er mer for flekker, fett, renhetsfølelsen osv, ikke selve gørra som ligger og "flyter". Nå har vi også katter, som medfører en del hår, samt kattedo stående på badet, så da er støvsugeren gull verdt.

Anonymkode: f0369...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge bad? Den var ny, men kanskje ikke dum. 

Anonymkode: 53474...b6c

Støvsuger badegulvet annenhver dag jeg! Hater løse hår etter børsting/føning.

Anonymkode: cd78f...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke, men det er samme gulv som i dusjen. Flisgulv. 

Anonymkode: 53474...b6c

Med mindre du har papirer og garanti for tett bad kan du jo ikke være sikker på at det er tett. For alt du vet kan det være membran kun i dusjsonen. 

Anonymkode: ab82d...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...