Gå til innhold

Badet blir ikke reint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en sånn mopp på Rema og helte såpevann ut over badegulvet og dro flere ganger over. Når det tørker ser det fortsatt ikke reint ut, og det er masse små hår over alt :( 

Hva slags teknikk bruker dere?

Anonymkode: 53474...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Microfiberklut beregnet på gulv. Lurt å støvsuge før en vasker gulvet, så det ikke kommer hår etc i gulvfilla.

Anonymkode: 14600...62d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle år støvsuget gulvene før vask. Deretter vasket med en oppvridd mopp. Aldri opplevd skitne gulv. Vask aldri hårete og loete gulv med våtmopp uten å tørrmøppe eller støvsuge først. Håper du har tett membran på badet, når du sier du har helt vann utover gulvet...

Anonymkode: a8742...b26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe, vattn og tue. Gørrenkelt.

Grønnsåpe!? Tror aldri noe har blitt rent med grønnsåpe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsåpe!? Tror aldri noe har blitt rent med grønnsåpe :-D

Bruker noen ganger den gule Ajaxen, synes den lukter bedre, eventuelt first price shampo.

Grønnsåpe er fantastisk for å fjerne røyklukt fra hår, hender og ansikt da, bruker å dusje med det dersom jeg har smugrøyket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke bruke grønnsåpe til vasking av bad.

Bruk lunket til varmt vann med en dæsj eddik i, til vask av det meste på badet. Du kan bruke en skuresvamp på der det er nødvendig. 

Denne eddikblandingen kan du også bruke på speil: vask speilet med en klut, deretter tørk av med vindusnal.

Til doskåla blir det renest med skurekrem.

Du kan også bruke nylonvask. Du trenger ikke å bruke masse penger på jif/ajax-ditt og datt.

Hilsen mor

Anonymkode: ba2fa...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiberklut beregnet på gulv. Lurt å støvsuge før en vasker gulvet, så det ikke kommer hår etc i gulvfilla.

Anonymkode: 14600...62d

Støvsuge bad? Den var ny, men kanskje ikke dum. 

Anonymkode: 53474...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn mopp på Rema og helte såpevann ut over badegulvet og dro flere ganger over. Når det tørker ser det fortsatt ikke reint ut, og det er masse små hår over alt :( 

Hva slags teknikk bruker dere?

Anonymkode: 53474...b6c

Tørrmoppe eller støvsuge først, før du våtmopper

Anonymkode: 81851...fb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har tett membran på badet, når du sier du har helt vann utover gulvet...

Anonymkode: a8742...b26

Vet ikke, men det er samme gulv som i dusjen. Flisgulv. 

Anonymkode: 53474...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke bruke grønnsåpe til vasking av bad.

Bruk lunket til varmt vann med en dæsj eddik i, til vask av det meste på badet. Du kan bruke en skuresvamp på der det er nødvendig. 

Denne eddikblandingen kan du også bruke på speil: vask speilet med en klut, deretter tørk av med vindusnal.

Til doskåla blir det renest med skurekrem.

Du kan også bruke nylonvask. Du trenger ikke å bruke masse penger på jif/ajax-ditt og datt.

Hilsen mor

Anonymkode: ba2fa...c61

Eddik lukter jo dritt, da ville jeg heller brukt klorin. Eddik til vasking er noe hippigreier, men de bruker jo ikke såpe heller så jeg ville ikke stolt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaren renholder her. For all del. Ikke klor badet ditt!!
Ta tipset om eddik og spray godlukt etterpå!

Vasker også alltid flisbad for hånd for å få renest mulig. Kan hende du må ha fiskebeinsbørste eller hard tannkost mellom fliser for å få det helt rent. 

Bruker eddik på dusjdører først. Lar det stå litt. Skrubb av med svamb. Deretter vasker jeg dusjdører på samme måte som vinduer. Såper inn med zalo og tørker av med nal og papir. Eddik kan du også bruke for å få alt det blanke, blankt igjen. 

Triks er å ikke bruke for mye såpe, da samler det seg mer støv og ser skjoldete ut. <
Vann skal aldri slås ut direkte på gulvet. Tilfør evt mopp vann på moppen ellers ville jeg heller brukt klut på guvlet og vasket for hånd. Bruk jif nede i do. Spray ned hele doen med glass spray og tørk av med papir. Samme med vask og speil. 
Kan også tørke av badegulvet ditt med håndkle eller tør klut etter vask.

Anonymkode: 6f3d4...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erfaren renholder her. For all del. Ikke klor badet ditt!!
 

Anonymkode: 6f3d4...93d

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 81851...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør du ikke tømme vann på badegulvet når du ikke engang vet om det er membran.

For det andre er ikke microfibermopper beregnet for såpevann. Spray litt vann på gulvet, og dra over med en ren mopp.

Anonymkode: f7745...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier dere spray på gulvet? Er det noe jeg har lært så skal ikke det skje. Aldri direkte på gulvet først. Mopp eller klut skal tilføres vann og såpe. Ikke gulvet.

Anonymkode: 6f3d4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steamer fra kärcher :nigo: så kun glovarm vanndamp og klut i grunn.

Anonymkode: 1301e...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaren renholder her. For all del. Ikke klor badet ditt!!
Ta tipset om eddik og spray godlukt etterpå!

Anonymkode: 6f3d4...93d

Hmm

Hørte om noen som klorte gele stuen sin...GRØSS

Hva kan skje`?

Anonymkode: 81851...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Hørte om noen som kloret hele stuen sin...GRØSS

Hva kan skje`?

 

Beklager skrivefeil

Anonymkode: 81851...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...