Gå til innhold

Erna Solberg: - Norske kyr promper for mye!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha, har Høyre blitt som de rødgrønne nå? Jeg trodde det kun var SV og Ap som kunne komme med så dumme utspill som dette. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/klimatrusselen/erna-solbergs-co-varsel-til-norske-boender-norske-kyr-promper-for-mye/a/23566829/

Anonymkode: 09ac0...2b3

Dumt? Mener du det?

Det står jo om oregano som hjelper mot tarmgass...

Skal kyrne begynne å få oregano i foret?

Anonymkode: b38f8...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt bak mål. herregud. kan vi ikke begynne å snakke om co2 bilene,fly og fabrikker slipper ut!???

 

hilsen odelsjente

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette holder ikke mål. Det bor flere mennesker enn kyr i Norge, så gjett hvem som promper mest totalt sett. La dyrene være og se på egen daglig prompkvota. :opplyser: Det er også godt kjent at menn promper mer enn kvinner, så noe for mannfolket å tenke over neste gang de tenker miljø. :sFun_sleeping:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir helt bak mål. herregud. kan vi ikke begynne å snakke om co2 bilene,fly og fabrikker slipper ut!???

 

hilsen odelsjente

Gassene kyrne i USA produserer er flere titalls ganger høyere enn gassene fra fly, fabrikker og biler sammenlagt så Erna Solberg er absolutt inne på noe her.

Kan anbefale folk å se netflix dokumentaren Cowspiracy. Den største trusselen mot miljøet og økosystemet er faktisk vårt høye kjøtt konsum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette irriterer meg så mye at jeg får lyst til å gå til sak mot staten.

Anonymkode: 0e9b6...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassene kyrne i USA produserer er flere titalls ganger høyere enn gassene fra fly, fabrikker og biler sammenlagt så Erna Solberg er absolutt inne på noe her.

Kan anbefale folk å se netflix dokumentaren Cowspiracy. Den største trusselen mot miljøet og økosystemet er faktisk vårt høye kjøtt konsum. 

Hva er det amerikanske kuer får å spise da, som ikke de i Norge får? Siden de slipper ut xxxxx antall mer gass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, har Høyre blitt som de rødgrønne nå? Jeg trodde det kun var SV og Ap som kunne komme med så dumme utspill som dette. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/klimatrusselen/erna-solbergs-co-varsel-til-norske-boender-norske-kyr-promper-for-mye/a/23566829/

Anonymkode: 09ac0...2b3

Ehm hva er dumt med det? Hun har selvfølgelig helt rett ifølge FN og andre miljø organisasjoner. At bonden i artikkelen latterliggjør Erna betyr bare en ting : at han er en kunnskapsløs løk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det amerikanske kuer får å spise da, som ikke de i Norge får? Siden de slipper ut xxxxx antall mer gass? 

USA har flere kuer, derfor mer gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

USA har flere kuer, derfor mer gass.

OK, vi slutter totalt med melkeproduksjon. Hvor skal vi gjøre av kuene da? Mener du virkelig at det er LANDBRUKET som gir oss mat hver dag - at det er der vi skal begynne å kutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi slutter totalt med melkeproduksjon. Hvor skal vi gjøre av kuene da? Mener du virkelig at det er LANDBRUKET som gir oss mat hver dag - at det er der vi skal begynne å kutte?

Vi må finne andre proteinkilder for dagens kjøtt konsum er hovedgrunnen til klima forandringer, rasering av miljø og habitat i havet, klimagasser osv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på spørsmålet mitt(som heller ingen andre ikke-spisende kjøtt mennesker kan) : hvor skal vi gjøre av kuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du svarte ikke på spørsmålet mitt(som heller ingen andre ikke-spisende kjøtt mennesker kan) : hvor skal vi gjøre av kuene?

For å redusere bestanden må vi selvfølgelig slakte mange kuer globalt så gjøre folk mer bevisst på hvor mye kyr skader  klima og miljø. 

I nær fremtid er dette faktisk den utviklingen som kommer til å skje uansett når forskere har utviklet teknologi til å skape syntetisk kjøtt til en kostnads pris som matcher dagens kjøtt verdi, altså kjøtt skapt på et laboratorium og ikke fra levende dyr.

In vitro kjøtt kalles dette, og forskere har teknologien til å produsere dette idag men til en kostnad som ikke kan konkurrere med prisene på dyre kjøtt. Men det kommer etterhvert som teknologien utvikler seg, og det må den om miljøet skal ha en sjangs i havet.

Det er dårlige nyheter for bønder som lever av å selge kjøtt men gode nyheter for resten av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt ut nå.. Jeg respekterer hva du mener. Og takker gud for at majoriteten har et annet syn. 

Jeg får ta med meg ei ku og flytte inn i en hule når den tid kommer. Den dagen jeg skal spise syntetisk kjøtt... Ja den kommer aldri. Syntetisk er bra på mange områder (studerer bla kjemi) så er ikke ordet/uvitenhet som sier dette. 

Men nei, der går grensen. 

Måtte endre for å tagge deg @WubWub

Endret av Hvem er dette?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt ut nå.. Jeg respekterer hva du mener. Og takker gud for at majoriteten har et annet syn. 

Jeg får ta med meg ei ku og flytte inn i en hule når den tid kommer. Den dagen jeg skal spise syntetisk kjøtt... Ja den kommer aldri. Syntetisk er bra på mange områder (studerer bla kjemi) så er ikke ordet/uvitenhet som sier dette. 

Men nei, der går grensen. 

Måtte endre for å tagge deg @WubWub

Majoriteten har et annet syn nå ja, men det holder på å snu seg etter at det ble lagd flere dokumentarer i USA om hvor  stor skade gasser fra kuer har påført miljøet og at dagens kjøtt konsum ikke er bærekraftig. Ikke bare ødelegger de ozonlaget men alle bæsjen kuene produserer blir skylt ut i havet og resultatet av det er at stadig større og større områder i havet blir livløse. Fisken dør, koralrev forsvinner, alger og annet dør. 

Og når vi først snakker om hav og vann. Er du klar over hvor ufattelig mange liter vann det skal til for produsere kjøtt stykket i en Big Mac? Det er snakk om store mengder. For kuer trenger mye vann, og drikk bart vann kommer til å være i stor mangelvare om noen ti-år.

Mange land har nå innført store restriksjoner i borgeres vannbruk. Men kuer, de blir det bare flere av fordi vi spiser mer og mer kjøtt. Så det hjelper ikke om alle husholdninger kutter ned voldsomt på vannbruket når det bare er mikroskopiske antall liter versus liter alle kuene bruker.

Jeg anbefaller deg å se Cowspiracy i sin helhet på Netflix eller på Youtube. Det er en fin dokumentar, og du som er avhengig av kuer bør absolutt se den for å få et innblikk i hvordan det kommer til å forandre fremtiden din når topp ledere begynner strupe bønder med dyrehold. For det kommer til å skje garantert.

Uansett, her er 5 minutter med noen klare og dystre tall om kuers forbruk og hvorfor Erna Solberg ikke bør latterliggjøres når hu snakker om "ku-promp" :

 

 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...