Gå til innhold

min gale forhenværende sjef... kan han gjøre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minner om ekssjefen til en jeg kjenner. Tror han levde og åndet for å gjøre andre stressa. Alle skulle stå på pinne for han.

Et jævla år etter haster det liksom plutselig så innmari? Tåpelig! De får frakte den til deg hvis det haster veldig, og du ikke er i nærheten av jobbstedet. Tar det et par min å svippe innom, er det jo greit å bare gjøre det.

Du kan jo være grei å ha med å gjøre, selv om han er en dust.

Anonymkode: 631b2...94a

De har en ny ansatt som skal ha telefon. Derfor haster det så innmari, tenker jeg. 

TS har tydeligvis låst telefonen med en app eller til sin iCloud, og dette må hen ta på sin kappe og løse a.s.a.p. Gidder hen ikke å dra til tidligere arbeidsplass å løse det, får hen gi fra seg brukerinformasjon slik at det blir gjort for hen. Også resette passord på konto når hen har fått bekreftet at dette er gjort. Simsalabim - problem ute av verden. 

Anonymkode: f916c...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen her inne som vet noe om muligheten dette gale menneske har for at jeg faktisk må betale 6900 kr?

Han er virkelig gal og krangler i rettssystemet på jevnlig basis. Hele kontoret satt flere timer i mørket fordi han kranglet om en strømregning og ikke ville gi seg, så strømselskapet slo av strømmen til slutt så han skulle betale for seg.

 

Bruker ikke dette firmaet den moderne innredningen kalt data? 

Flere time uten strøm, jaja jeg trur hva jeg vil om den saken gitt, but nice try 😜

 

Anonymkode: cdd5d...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er nå en gang slik at brukeren her må gjøre det som skal til for å låse opp telefonen. Kan ikke brukeren gjøre dette, er telefonen ubrukelig for bedriften. Da er det ikke rart at de vil fakturere brukeren for den. Det var jo synd at det tok et år før de sjekket dette, dette vitner om liten forståelse av hvordan telefonen virker fra bedriftens side. 

Jeg tviler imidlertid sterkt på at brukeren kommer noen vei med denne typen argumentasjon. Her er det flere som har foreslått løsninger som betyr at bedrift og bruker i fellesskap løser dette over telefon. Hvis bruker insisterer på å gjøre seg utilgjengelig i månedsvis for dette, er det vel brukeren og ikke bedriften som er vrang. 

Hvordan man løser dette uten at bedrift og bruker er på samme plass kan vel en hvilken som helst telefon eller Apple forhandler svare på. Ender det med at brukeren faktisk må reise til arbeidsstedet bør reisen kompenseres, det kunne tross alt vært kontrollert at telefonen lot seg bruke av andre da den ble levert inn. 

Det bør vel også legges til at det er forskjell på å gjøre telefonen låst i vanvare og med viten og vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en iPhone får man ikke gjort en dritt om man ikke slår av find my iphone, eller har brukernavn og passord til dette. Tro meg, jeg har prøvd. 

Anonymkode: 69583...193

Nei, iCloud låsning er nok mer vrien, men det er jo heller ikke tiltenkt Businessmarkedet som gjerne bruker sitt eget opplegg. Men at de ikke har opplegg for dette og klager etter et år vitner mer om uprofesjonalitet fra arbeidsgivers side. 

Anonymkode: 1a871...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en ny ansatt som skal ha telefon. Derfor haster det så innmari, tenker jeg. 

TS har tydeligvis låst telefonen med en app eller til sin iCloud, og dette må hen ta på sin kappe og løse a.s.a.p. Gidder hen ikke å dra til tidligere arbeidsplass å løse det, får hen gi fra seg brukerinformasjon slik at det blir gjort for hen. Også resette passord på konto når hen har fått bekreftet at dette er gjort. Simsalabim - problem ute av verden. 

Anonymkode: f916c...e92

Vel, det hadde vært ditt jævla problem om du var arbeidsgiver og ikke hadde giddet å sjekke opp dette på et helt år, så du skulle værsågod å få sendt telefonen til meg slik at jeg kunne fikset det

Anonymkode: 1a871...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forhenværende sjefen hadde sikkert ikke vært så gal hvis du hadde vært litt mer imøtekommende ved hans første henvendelse, men når du svarer at du skal se på det en gang etter jul når du får bedre tid, da skjønner jeg at han blir litt gal og svarer slik han gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slette nummeret (i praksis låsingen av telefonen) for en iPhone er grei skuring.

Enten oppgir du passordet til iCloud kontoen din til tidligere arbeidsgiver (ikke anbefalt dersom dette er din private iCloud konto), eller så kjører du oppskriften til Apple.

Anonymkode: 32a5a...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hadde vært ditt jævla problem om du var arbeidsgiver og ikke hadde giddet å sjekke opp dette på et helt år, så du skulle værsågod å få sendt telefonen til meg slik at jeg kunne fikset det

Anonymkode: 1a871...f5e

Nei. Arbeidsgiver har ikke hatt bruk for telefonen nå, og trodde faktisk på TS da hen sa at hen hadde slettet alt på telefonen. Det er ikke vanlig å ettersjekke at alt er blitt gjort. Vi snakker jo faktisk om voksne mennesker. 

6900 kr er vel omtrent det en ny iPhone 5S koster på bedriftsmarkedet, så fakturastørrelsen virker normal. 

Anonymkode: f916c...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden er en ting helt sikkert: Jeg skal ALDRI ha iPhone! Herregud for et styr.... 

TS: at du har klart å låse en mobil som ikke er din og som derfor er ubrukelig er ditt pproblem. Her er det du som er vanskelig og fremstår som "gal". 

Og det eksempelet med strømmen må være noe av det verste BS'et jeg har hørt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...