Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Trodde det var en bmi kalkulator...
skjønte ikke hva dette var.
Det er også forskjell på en kjøkkenvekt, jeg plotter ikke inn tallet som dukker opp der selv. Det forandrer seg etter som hvor mye jeg legger på vekta...

Kaloriberegningene på vekter man kjøper fra apoteket er veeeldig unøyaktig, iallefall var den jeg hadde helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

You have a BMR of 1776.4

 
Får jeg med dine tall, skrev du at du var 165 meter eller noe? Du må altså spise mindre enn 1776 kalorier per dag for å gå ned i vekt.

Har du trykket på Male?

Jeg fikk "You have a BMR of 1574.7" med hennes tall.

Anonymkode: 36498...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trykket på Male?

Jeg fikk "You have a BMR of 1574.7" med hennes tall.

Anonymkode: 36498...776

ah, jeg trodde ts var en dude, my bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

You have a BMR of 1776.4

 
Får jeg med dine tall, skrev du at du var 165 meter eller noe? Du må altså spise mindre enn 1776 kalorier per dag for å gå ned i vekt.

Du har misforstått BMR. BMR er hva man forbrenner bare for å være i live. Man forbrenner mer enn dette hver dag, fordi man er i noen slags bevegelse i løpet av dagen. Bare det å sitte oppreist forbrenner kalorier.

Det er derfor mange anbefaler å ALDRI spise mindre enn BMR. Selv tar jeg akkurat det rådet med en stor klype salt, men likevel, man trenger IKKE spise under BMR for å gå ned i vekt. Jeg har spist over min BMR, og likevel gått ned i vekt. Hvorfor? FOrdi jeg er et levende menneske med normal hverdagsaktivitet, og dermed forbrenner mer enn hvis jeg lå i koma. 

Anonymkode: 0776d...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått BMR. BMR er hva man forbrenner bare for å være i live. Man forbrenner mer enn dette hver dag, fordi man er i noen slags bevegelse i løpet av dagen. Bare det å sitte oppreist forbrenner kalorier.

Det er derfor mange anbefaler å ALDRI spise mindre enn BMR. Selv tar jeg akkurat det rådet med en stor klype salt, men likevel, man trenger IKKE spise under BMR for å gå ned i vekt. Jeg har spist over min BMR, og likevel gått ned i vekt. Hvorfor? FOrdi jeg er et levende menneske med normal hverdagsaktivitet, og dermed forbrenner mer enn hvis jeg lå i koma. 

Anonymkode: 0776d...299

Jeg vet man kan gå ned i vekt selv om man spiser mer, men jeg er tilhenger av å ta all bevegelse og trening som bonus og spise mindre enn BMR. Jeg liker et raskt tempo på vekttap da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...