Gå til innhold

Amme = Ta alt av nattevåk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ammer - tar dere alt av nattevåk?

Eller finnes det andre løsninger? 

Her er baby snart 4 måneder, og jeg tar absolutt alt av nattevåk. Mannen har ikke hatt ei avbrutt natt siden baby kom til verden, og kan sove opptil 10 timer hver natt.

Mens jeg begynner å få ganske stor poser under øynene. 

Anonymkode: c6364...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er det å være mann, og slik er det å være mor.

 

 

Anonymkode: 9941d...9fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nattevåk da jeg ammet i 8mnd. Men i helgene tok mannen barna på morran så jeg kunne få sove noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her deler vi. Jeg tar naturligvis det meste, men jeg hadde rett og slett ikke klart å ta alt. Etter at jeg fikk barn har jeg fått en dyp forståelse for hvorfor søvnderivasjon blir brukt som torturmetode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alt. Har vekket mannen tre-fire ganger en time før vekkerklokka hans ringer og bedt ham ta over, så jeg får sovet en time i det minste, men det er alt. Han skal jo på jobb. Lille er fem mnd, har to timers våkenperiode midt på natta hver natt i tillegg til mating og jeg er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg tatt alt, ja. Ser ikke hensikten i at begge skal være våkne om natten, for det er det det blir til her.

Så trår far til når ammeperioden er over. Nattevåk og ta av da også ;) Og så er jeg flink til å legge meg nedpå i helgene osv.

Anonymkode: 23a7f...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi delte på det. Det var ikke alltid baby hadde lyst på pupp, noen ganger ville han bli båret rundt, eller bare bli kost med, og da kunne pappaen ta han. Men når det var pupp det var snakk om måtte selvfølgelig jeg ta meg av det :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter første nå og er spent på hvordan det blir! Skal amme og pappaen jobber, så det blir naturlig at jeg tar nettene på hverdagene. Lurer veldig på hvordan jeg reagerer på søvnmangelen. Hvis det blir for gale må nesten pappaen trå til, jobb eller ei. Er i utgangspunktet innstilt på at dette skal gå bra og at jeg takler det, men får se!

Anonymkode: 7bcb4...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mesteparten, men far tar over om jeg har sovet dårlig over flere dager og baby er våken på fjerde timen den fjerde natta. :ler: 

Han tar som regel initiativ selv, men jeg har bedt han om hjelp noen ganger. Hvis han tar over så sover jeg, så vi er ikke våkne begge to. 

Edit; far hjelper til når jeg er utslitt fordi jeg får ikke til å sove på dagtid, som mange snakker om. Når jeg da bare får 2-3 timer søvn i døgnet må jeg ha noen timer å hente meg inn på. 

Endret av FantasDick
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nattevåk da jeg ammet i 8mnd. Men i helgene tok mannen barna på morran så jeg kunne få sove noen timer.

Samme her.. Synes det var helt ok også, null poser under øynene fordi jeg også sov litt på dagtid slik de anbefaler.

Anonymkode: 4e6d7...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet våkner for mat, er det klart det er lite vits i at far tar ungen om mor ammer, men om det er trøst, byssing, ny bleie som skal til burde man dele på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tar en natt, stort sett natt til søndag. Da får hun flaske, og jeg sover på gjesterommet. Synes det er godt å få sovet ut en natt i uken. 

Anonymkode: ea472...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt all nattevåk i 11 mnd. Ammer enda, også pp natt

Sover ut om morgenen enten lørdag eller søndag, og sover med baby på dagen om jeg er stuptrøtt.

Anonymkode: 2ee62...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første måtte vi dele på det fordi han våknet hver time/annenhver time fra 20-06. Med andre så tar ikke babyen flaske så da er det jeg som må ta det, men jeg legger meg når eldste legger seg kl 20 og sover til 23, og da har mannen babyen. 

Anonymkode: fca65...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet våkner for mat, er det klart det er lite vits i at far tar ungen om mor ammer, men om det er trøst, byssing, ny bleie som skal til burde man dele på det. 

Det er jo vits så lenge ungen tar flaske og en får pumpet seg, så får en sove noen timer uforstyrret. Det er ikke bare å ta alt nattevåket alene når du da sover selv 2-3 timer per natt i 8 mnd og ikke har muligheten til å sove på dagtid fordi babyen må trilles i søvn. 

Anonymkode: fca65...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo vits så lenge ungen tar flaske og en får pumpet seg, så får en sove noen timer uforstyrret. Det er ikke bare å ta alt nattevåket alene når du da sover selv 2-3 timer per natt i 8 mnd og ikke har muligheten til å sove på dagtid fordi babyen må trilles i søvn. 

Anonymkode: fca65...8ad

Ja, selfølgelig om det er en mulighet å gi flaske kan man gjøre det :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mater ofte far med flaske om natten. Jeg pumper morsmelk som står klar i kjøleskapet, så varmer han bare opp og mater. Babyen våkner bare den ene gangen i løpet av natten, og sovner så snart han har fått mat. Men det er veldig deilig å slippe å amme i løpet av natten innimellom altså... Går veldig fint an å dele på det - særlig i helgene er det jo greit å kunne dele på å hente seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte på det. Jeg tok mye siden jeg ammet, men var det snakk om trøst, bleiebytte osv så tok han også noe. Jeg aktet ikke å kjøre meg selv i grøfta for at han skulle få sove. Joda, han skulle på jobb, men jeg skulle også klare min jobb med å ta vare på en baby, uten å bli utslitt, deprimert osv av søvnmangel, og jeg ville jo gjerne ha litt overskudd til mannen og oss også. 

Anonymkode: 3697c...a62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alt. Til gjengjeld tar han seg av toåringen og middag. Jeg har godt sovehjerte og sover gjerne på dagen. Deilig når vi får begge til å sove samtidig. 

 

Med den første syns jeg det var dypt urettferdig og var mye sur, nå nyter jeg enkelheten i det hele, selv om det virkelig ikke var en enkel start, eller en selvfølge å få fullammet

Anonymkode: e8dc0...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...