Gå til innhold

Hvorfor raser plutselig kiloene av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i snart 4 måneder gått ned jevnt og trutt, tilsammen over 30 kilo. Bortsett fra de første ukene, hvor man ofte mister ekstra vann osv, og dermed også ekstra kilo, har nedgangen ligget på mellom 0.5 og 1.5 kilo I uka.

De siste to ukene derimot har jeg gått ned henholdsvis 3 kilo ene uka og nå nærmere 4 kilo andre uka. Jeg spiser det samme som før. Jeg har tidligere slitt litt med forstoppelse, det Gjør jeg ikke nå. Men bortsett fra det er alt som før. Jeg skjønner jo at dette ikke er rene fettkilo, men hvordan kan jeg plutselig veie så mye mindre etter bare ei uke? Jeg har ennå en del igjen før målet er nådd, så jeg er jo ikke misfornøyd, men 3 og 4 kilo på bare ei uke? Måler også cm og målene jeg tar hver uke er også betydelig mindre.

Hadde jeg nettopp startet nedgangen skulle jeg forstått det, men jeg er jo midt i? 

Anonymkode: c868b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går veldig trappevis ned. Mye, så full stopp, mye, så full stopp. Er nok bare noe som har løsnet :)

Anonymkode: e3301...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fett forsvinner erstattes det ofte av vann, og vannet kan forsvinne plutselig. Det har blitt vist i noen studier at dersom man går med jevnt kaloriunderskudd, og så får overskudd, så vil man miste masse vann og gå ned i vekt over natten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Jeg har ikke vært I kalorioverskudd disse ukene og jeg har som nevnt gått ned jevnt og trutt hele veien, men det er nok vann som har lagret seg opp som dere sier :-) 

Jeg skal virkelig ikke klage, for nå er jeg jo nærmere målet enn noen gang, men ble bare litt overraska :-)

Anonymkode: c868b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager mener folk med at "noe har løsnet"? at fettet bare løsner med et pang? 

Anonymkode: 82b05...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...