Gå til innhold

Hva gjør jeg mot kroppen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 18 år som i den siste tiden har slitt veldig mye med helsen min. Jeg er i overkant av 170cm høy og veier 50,2 kg. Jeg har gått ned ca 10 kg i løpet av det siste året, noe som har forandret kroppen min betydelig.  Jeg lever i en konstant frykt for å legge på meg og får en sterk skyldfølelse dersom jeg spiser for "mye" mat. Jeg innser at jeg er syk, men likevell er det ufattelig vanskelig å komme ut av dette. Hva skal jeg gjøre. Mine foreldre er meget bekymret, mine venner er bekymret,  tilogmed jeg er bekymret. Hvorfor hjelper det ikke? Jeg vil bli frisk, men jeg vil samtidig ikke legge på meg... alle sier jeg var perfekt før, men at jeg ser ut som skinn og ben nå.. hvorfor har jeg da en mye bedre selvfølelse nå enn da? Hva er det jeg har gjort med kroppen min? Hvorfor er jeg så vrangstilt ovenfor min egen kropp at jeg synes det som er definert som s"ykelig tynn" er "normalt" 

Anonymkode: f5297...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør bestille time hos fastlegen og fortelle om problemene dine slik at du kan få hjelp av folk med kompetanse innenfor området. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede gjort. Men hver gang jeg har lagt på meg får jeg tilbakefall, der jeg raser ned i vekt igjen :/ (men har blitt litt bedre den siste tiden, men er redd på et nytt tilbakefall). Er også redd for at dette skal bli så alvorlig at jeg ikke rekker å oppleve verden før jeg plutselig forsvinner. Takk for svar Drue :)

Anonymkode: f5297...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede gjort. Men hver gang jeg har lagt på meg får jeg tilbakefall, der jeg raser ned i vekt igjen :/ (men har blitt litt bedre den siste tiden, men er redd på et nytt tilbakefall). Er også redd for at dette skal bli så alvorlig at jeg ikke rekker å oppleve verden før jeg plutselig forsvinner. Takk for svar Drue :)

Anonymkode: f5297...ca1

Er du under jevnlig oppfølging fra fastlegen din og/ eller psykolog?

Anonymkode: 95e19...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Lykke til,

Avalon, mod

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...