Gå til innhold

"Tinder bør ha sex-advarsel" Ja, bør den det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

heter hverken Frank, Finn eller Fredrik. Begynner på A

Anonymkode: c9dcb...ede

...og slutter på S?

Anonymkode: 6457a...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heter hverken Frank, Finn eller Fredrik. Begynner på A

Anonymkode: c9dcb...ede

Særlig!

Anonymkode: c305c...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på noe. Dere menn som er ute etter en knullekompis Tinder, eller andre datingsider, hvordan funker det egentlig? For meg som dame, så har jeg det sånn nå at jeg ikke nødvendigvis leter etter en kjæreste. Kunne godt truffet noen og fokusert på det spennende og seksuelle også kunne andre ting da den tiden det trengte, og vi kunne godt truffet andre også, men jeg vil jo ikke gjøre dette med hvem som helst! Jeg kan ikke bare se på et bilde av en fyr på Tinder og være sikker på at han vil jeg ligge med. Det må være kjemi der, og det finner man ikke ut av før man møtes i virkeligheten og prøver seg fram. Blir dere sure om dere møter en dame for sex, også sier hun etter å ha møtt deg at beklager, der var det ikke noe seksuell kjemi, og går igjen? Forventer dere at sexen skal sette i gang nesten med en gang, uten noen form for flørting og sånn?

Jeg har en FF selv nå (som jeg dessverre ikke får møtt så ofte), men da jeg først møtte ham ute på byen, var det ikke i tankene mine at vi skulle begynne med det vi gjør nå. Det bare skjedde av seg etter en stund pga. flørting og kjemi som viste seg å være der, og ting gikk gradvis.

Sikkert teit spørsmål, men jeg ser i hvert fall for meg at jeg måtte treffe en god del menn før jeg fant noen jeg hadde såpass god seksuell kjemi med at jeg ville truffet dem utelukkende pga. sexen. 

Anonymkode: 57ced...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over, nå har ikke jeg hatt tinder sex, men de vennindene mine som har hatt det har bare bedt mannen komme på et utested/en bar å ta noen øl med de og at de skulle ta det derifra. Noen ganger har det vært kjemi så de har gått videre hjem sammen, og andre ganger har det vært helt kræsj sånn at de sier de er slitne og takker for seg, eller evn får noen av oss andre vennindene til å cockblocke eller ringe å avverge situasjonen ("hjelp jeg er så full kan du komme" "oi shit du beklager venninda mi trenger hjelp nå så hadet bra vi får ta det igjen , eller ikke! "

Anonymkode: 1f660...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hjelper ikke å spørre mannen på forhånd hva de ønsker. Er de ute etter bare en ting, så vil de uansett si det dama vil høre, for å komme dit han vil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange playere sier ofte at de er ute etter noe seriøst, for å få seg et ligg.

Anonymkode: c305c...f10

Da hjelper det jo ikke av at man har en funksjon på tinder som sier at man er ute etter sex eller forhold, det er jo bare for playerne å krysse av på forhold.

I tillegg mannen til VGTV dama var ærlig, han sa han ikke var ute etter kjærligheten, det var bare dama som ikke spurte før etter hun hadde begynt å ligge med fyren. Det er jo like dumt som å bli med noen hjem fra byen og satse på at det blir et forhold av det bare man ligger med fyren mange nok ganger.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Det synes jeg! Etter mange kjipe erfaringer med menn som kun er ute etter sex der så synes jeg man burde være klar på det i profilen sin!!

Anonymkode: c305c...f10

Løsningen på dette er å være litt mindre billig, og slutte å gå etter menn du ikke kan få. 

Anonymkode: 3cf2f...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utestedene burde komme med en advarsel der også. "Enkelte menn som sjekker deg opp er ikke ute etter å gifte seg med deg". Eventuelt kunne hun dama på vgtv spurt fyren hva han var ute etter før hun begynte å ligge med han.

Nettopp! Jeg fant den artikkelen her inne først og jeg ble så flau på dama sin vegne, på samme måte som jeg blir flau hver gang noen her inne klager over menn som utnyttet dem for sex. Er man ikke klare i hva man ønsker seg så kan man takk seg selv. 

Vi tror ofte at det at vi hadde sex for tidlig er en årsak til at menn ikke vil ha et forhold med oss - sannheten er at de ikke har respekt for oss - puktum.  Ikke fordi vi hadde sex, men fordi vi aldri satt krav til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på dette er å være litt mindre billig, og slutte å gå etter menn du ikke kan få. 

Anonymkode: 3cf2f...c4b

Det stemmer faktisk ikke. Man bør sikte høyere og man må sette krav. Det var først når jeg virkelig gikk etter drømmemannen at jeg fant den rette for meg. Når jeg ikke turte det eller så min verdi, så møtte jeg bare menn det ble kaos med og hvor jeg ikke ble satt pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Jeg fant den artikkelen her inne først og jeg ble så flau på dama sin vegne, samme måte som jeg blir flau hver gang noen her inne klager over menn som utnyttet dem for sex. Er man ikke klare i hva man ønsker seg så kan man takk seg selv. 

Vi tror ofte at det at vi hadde sex for tidlig er en årsak til at menn ikke vil ha et forhold med oss - sannheten er at de ikke har respekt for oss - puktum.  Ikke fordi vi hadde sex, men fordi vi aldri satt krav til noe som helst.

Hvorfor det? Ikke alle historier er like. Mange er klare i hva de ønsker og krav, men blir fortsatt bedratt eller utnyttet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt meningsløst. For mange menn er enkleste (eneste?) måten å få tilfeldig sex på å late som om de vil ha et forhold, og da sier det seg selv at de ikke vil være ærlig her. Det er nok også en del kvinner som også vil ha tilfeldig sex, men ikke føler de kan innrømme det, og lurer seg selv til å tro at de kanskje er interessert i en fyr, selv om greia er høyst midlertidig. Hilsen evig rebound. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange menn er enkleste (eneste?) måten å få tilfeldig sex på å late som om de vil ha et forhold, og da sier det seg selv at de ikke vil være ærlig her. 

Og det gidder de å holde på med i ukesvis eller månedsvis, bare for et ligg? 

Jeg har ikke sex før vi allerede er godt kjent og har tilbragt masse tid sammen. Helst mener jeg at i det man begynner å ha sex, skal man være klar for å definere seg som kjærester. Og jeg har faktisk aldri opplev å bli utnyttet for sex, tro det eller ei ;)

Jeg har hatt en ons, og fikk da bekreftet at det ikke var noe for meg. Og utover det har jeg kun hatt sex I forhold, aldri i noen form for "mellomfase" eller den slags tull.

Anonymkode: ff2a2...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det synes jeg! Etter mange kjipe erfaringer med menn som kun er ute etter sex der så synes jeg man burde være klar på det i profilen sin!!

Anonymkode: c305c...f10

Enig enig enig !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gidder de å holde på med i ukesvis eller månedsvis, bare for et ligg? 

Mange gjør det ja, spesielt menn som normalt ikke har sjanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjør det ja, spesielt menn som normalt ikke har sjanse.

Høres rimelig spesielt ut. Glad jeg ikke har vært utsatt for slike som bedrar og leker kjæreste i et par måneder uten å mene noe med det. 

Min erfaring er at det er enkelt å skille mellom seriøse og forelskede gutter/menn og playere, men jeg skjønner at andre kan ha andre erfaringer. Det som har vært viktig for meg er at de er interessert i meg som person, og interesserte i å lære mer om meg og bli kjent med venner osv. At de har et naturlig og positivt forhold til kvinner generelt, og ikke snakker mye om sex. At de virker solide og gode, med skikkelige verdier og fremtidsdrømmer, og at de tidlig gir meg plass i denne fremtidsvisjonen. Når alt dette er på plass og kjennes rett over tid, har jeg sex. Og det har jeg som sagt aldri brent meg på.

Anonymkode: ff2a2...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett reaksjonene om en mann skrev et tilsvarende leserinnlegg hvor han forklarte at han hadde kjøpt drinker og middag til dama og likevel ikke fikk henne til sengs. Burde ikke tinder komme med en advarsel mot kvinner som lar seg påspandere uten å ligge med mannen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle likt å sett reaksjonene om en mann skrev et tilsvarende leserinnlegg hvor han forklarte at han hadde kjøpt drinker og middag til dama og likevel ikke fikk henne til sengs. Burde ikke tinder komme med en advarsel mot kvinner som lar seg påspandere uten å ligge med mannen? 

Hvorfor skulle det advares mot? Å spandere er en frivillig sak og det bør ikke forventes noen "motytelse". Å tro at en kvinne vil ligge med deg etter en date, er fullstendig urealistiske forventninger i de fleste tilfeller.

Så advar forsåvidt gjerne, for det du beskriver er noe en mann BØR forvente fra en date (dele med at hun ikke vil ligge med ham, altså, om han vil spandere eller ei er fullstendig opp til den enkelte)

Anonymkode: ff2a2...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det advares mot? Å spandere er en frivillig sak og det bør ikke forventes noen "motytelse". Å tro at en kvinne vil ligge med deg etter en date, er fullstendig urealistiske forventninger i de fleste tilfeller.

Så advar forsåvidt gjerne, for det du beskriver er noe en mann BØR forvente fra en date (dele med at hun ikke vil ligge med ham, altså, om han vil spandere eller ei er fullstendig opp til den enkelte)

Anonymkode: ff2a2...581

Med mindre man blir voldtatt så er det fullstendig frivillig for kvinner å ligge med menn også! Det er jo det som er poenget, man har ikke noe rett til å bli sammen med fyren bare fordi man har sex med han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man blir voldtatt så er det fullstendig frivillig for kvinner å ligge med menn også! Det er jo det som er poenget, man har ikke noe rett til å bli sammen med fyren bare fordi man har sex med han.

Selvfølgelig er det frivillig å ha sex. Hvor har jeg påstått noe annet?  Det er du som mener det å velge å ikke ha sex er noe det bør "advares mot", mens jeg mener ikke sex er det man bør forvente.

Og jeg har da aldri sagt at man skal bli sammen fordi man har sex. Du setter det på hodet. Det jeg sier er ikke ha sex før dere er sammen. Ble det tydeligere for deg nå?

Anonymkode: ff2a2...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden da jeg var på tinder, hadde jeg innstillinga at "det ene utelukker ikke det andre." Så en slik avkryssingsboks hadde ikke blitt rett for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...