Gå til innhold

Ny "type" og jeg vil ikke ha sex med han, hjelp!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har holdt på med en fyr en stund nå, og ting går kjempefint.. Har dog et problem.. Vet vel egentlig svaret på spørsmålet selv, men synes det er så vanskelig!

Greia er for det første at jeg har herpes som kommer og går.. Går ikke på noe medisiner mot det, og jeg vil ikke smitte han. Jeg klarer heller ikke fortelle det til han da vi ikke har snakka så mye om sånne dype greier og nesten ikke om sex heller. Ble smitta av herpes da jeg ble utsatt for et "overgrep" som 15-åring.

For det andre er jeg usikker på kroppen min og har vært i en dvale seksuelt sett en stund. Vet jeg ikke skal klage, men gjøre noe med det, men still. I tillegg veier han myye mindre en meg og det er stor forskjell på oss kroppslig sett. Jeg har mye muskler, har også mye fett, breie hofter, brei over skuldrene osv, men har veldig smal midje. 

Dette begynner å stresse meg veldig nå og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen tips/råd kanskje fra noen i samme situasjon? 

 

Er ei jente på 18 år om det har noe å si..

Anonymkode: 3cf44...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første bud er jo å fikse dette med herpes. Hva med om du en dag faller for en du virkelig vil ha sex med?

Kom deg til legen og det ASAP 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvaLena, herpes kan ikke kureres på samme måte som klamydia og gonore. Det er en virusinfeksjon, som stort sett ligger i "dvale", men dukker opp som utbrudd i ny og ne. Det finnes to typer herpesvirus, men begge kan gi sår på kjønnsorganene. Vanlige munnsår er type 1 virus, men kan smitte til kjønnsorganer ved munnsex. Den mest vanlige "behandlingen" er en krem man smører på evt utbrudd (små blemmer/ sår) Denne kremen fås kun på resept fra lege, mener å huske den heter "Aciclovir" eller noe sånt

Og så til spørsmålene fra TS. Du bør absolutt fortelle gutten at du har herpesvirus i kroppen før du eventuelt har sex med han, så lenge du har tillit til han, og han virker interessert i et seriøst forhold med deg. Du kan og fortelle han at dette er mere vanlig enn de fleste tror, og ikke noe stort problem. Og det er nok lurt å bruke kondom ved samleie, iallefall til å begynne med. Om dere ender opp med et langvarig og forpliktende forhold, kan dere selvfølgelig vurdere å slutte med kondom.

Jeg har lest ulike artikler om herpes, og et sted mellom 20 og 50% av  seksuelt aktive voksne er bærere av herpesvirus. Jeg har selv hatt herpes i over 25 år, uten at det har vært et stort problem. Jeg har fortalt alle partnere om dette før sex, og ingen har trukket seg av den grunn. Nå kan det hende at dette oppfattes annerledes blant mere voksne enn blant yngre mennesker, de damene jeg refererer til, har vært mellom 30 og 45.

Og til slutt, slik som du beskriver deg selv, har du ingen grunn til å være usikker på kroppen din, smal midje og brede hofter er det vi menn liker aller best. Og litt fett utenpå musklene gjør heller ingenting. Du høres ut som en attraktiv og flott jente!

 

Anonymkode: 452e7...338

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg fra deg den usikre fjortisholdningen å pul i vei.

Anonymkode: b0abd...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er jo å fikse dette med herpes. Hva med om du en dag faller for en du virkelig vil ha sex med?

Kom deg til legen og det ASAP 

Man kan ikke fikse herpes. Det har man for alltid, dog har man perioder uten utbrudd.

Endret av drue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke fikse herpes. Det har man for alltid, dog har man perioder uten utbrudd.

Hun har det for resten av livet ja, men kan fint ha sex for det. Er en fin oppfinnelse som heter kondom som kan brukes.

Det er uansett nødvendig å gå til legen, da får hun noen tips som kan følges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ting her:

1. Kontakt lege og få best mulig hjelp til å håndtere herpes.

2. At du er "større" enn fyren har null og niks å si - mest sannsynlig er det bare et pluss. Slutt å være så kroppsnegati, det får du bare dårlige følelser igjen for. Bli glad i kroppen din og nyt den, det får du bare gode følelser igjen for. Det er ingenting gale med utseende ditt, heller motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvaLena, herpes kan ikke kureres på samme måte som klamydia og gonore. Det er en virusinfeksjon, som stort sett ligger i "dvale", men dukker opp som utbrudd i ny og ne. Det finnes to typer herpesvirus, men begge kan gi sår på kjønnsorganene. Vanlige munnsår er type 1 virus, men kan smitte til kjønnsorganer ved munnsex. Den mest vanlige "behandlingen" er en krem man smører på evt utbrudd (små blemmer/ sår) Denne kremen fås kun på resept fra lege, mener å huske den heter "Aciclovir" eller noe sånt

Og så til spørsmålene fra TS. Du bør absolutt fortelle gutten at du har herpesvirus i kroppen før du eventuelt har sex med han, så lenge du har tillit til han, og han virker interessert i et seriøst forhold med deg. Du kan og fortelle han at dette er mere vanlig enn de fleste tror, og ikke noe stort problem. Og det er nok lurt å bruke kondom ved samleie, iallefall til å begynne med. Om dere ender opp med et langvarig og forpliktende forhold, kan dere selvfølgelig vurdere å slutte med kondom.

Jeg har lest ulike artikler om herpes, og et sted mellom 20 og 50% av  seksuelt aktive voksne er bærere av herpesvirus. Jeg har selv hatt herpes i over 25 år, uten at det har vært et stort problem. Jeg har fortalt alle partnere om dette før sex, og ingen har trukket seg av den grunn. Nå kan det hende at dette oppfattes annerledes blant mere voksne enn blant yngre mennesker, de damene jeg refererer til, har vært mellom 30 og 45.

Og til slutt, slik som du beskriver deg selv, har du ingen grunn til å være usikker på kroppen din, smal midje og brede hofter er det vi menn liker aller best. Og litt fett utenpå musklene gjør heller ingenting. Du høres ut som en attraktiv og flott jente!

 

Anonymkode: 452e7...338

wow, tusen takk! Dette svaret fikk meg til å føle meg veldig mye bedre! Jeg er bare redd han ikke kommer til å ta det så pent.. Men igjen, tusen takk for et koselig og utfyllende svar!:-)

ts

Anonymkode: 3cf44...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting her:

1. Kontakt lege og få best mulig hjelp til å håndtere herpes.

2. At du er "større" enn fyren har null og niks å si - mest sannsynlig er det bare et pluss. Slutt å være så kroppsnegati, det får du bare dårlige følelser igjen for. Bli glad i kroppen din og nyt den, det får du bare gode følelser igjen for. Det er ingenting gale med utseende ditt, heller motsatt. 

ja, jeg må gjøre det.. Synes bare det er så ubehagelig og ydmykende å komme til legen med herpes..

tusen takk for koselig svar!:-)

Anonymkode: 3cf44...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Første bud er jo å fikse dette med herpes. Hva med om du en dag faller for en du virkelig vil ha sex med?

Kom deg til legen og det ASAP 

Hvordan ser du for deg at hun skal "fikse dette med herpes"?

 Synes bare det er så ubehagelig og ydmykende å komme til legen med herpes..

Anonymkode: 3cf44...b17

Legen har definitivt sett/hørt det før. Det er mange flere enn man tror som lever fint med herpes. Skjønner at en underlivsundersøkelse oppleves som ydmykende, men det varer ikke så lenge, og husk at legen har gjort det mangemangemange ganger før. Er ikke sikkert du trenger å undersøkes heller, siden du vet at det er herpes. Så hvis det du er redd for er at legen skal dømme deg for at du har herpes, så trenger du ikke å tenke på det, det er ikke din feil! Og som sagt er det mer utbredt enn de fleste tenker at det er. Har du forresten snakket med noen om det som skjedde da du var 15? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man om man har herpes og vil ha barn? Må partneren bli smittet da?

Anonymkode: 28d25...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk herpes da jeg var rundt 16-17 år. Jeg gikk til helsestasjonen for der har de også en gyn tilgjengelig, ville jo ikke at mange skulle vite det. Jeg fikk en kur med antibiotika og en bedøvende krem man kan smøre nedentil på blemmer(husker jeg smørte hver gang jeg skulle tisse for da svei det ikke.) Dette var kanskje i 2008-09. Etter det fikk jeg ikke noe nytt utbrudd før i våres, mest sannsynlig fordi jeg hadde mensen ett parr ganger noe jeg ikke har ellers(pcos). Så mensen kan også skape ett utbrudd fant jeg ut. Jeg gikk ikke til legen da for det var ikke så ille utbrudd, bare noen små blemmer og litt kløe nå og da, det gikk over etter 3 uker. 

Nå har jeg også samboer som vet at jeg har herpes. Han har heller ikke blitt smittet da vi ikke hadde sex mens jeg har utbrudd. Er også den eneste utbrudde jeg har hat etter første smitte. Mitt råd er hvertfall at du burde gå til legen fordi du vil få flere hyppige utbrudd uten kur. Hadde du fått kur første gang du fikk utbrudd ville sjangsen for at ett nytt utbrudd kommer mye mindre. Og hvis det er seriøst med deg og han gutten burde du si ifra at du har herpes så han vet det. For det er en sjangse at han kan bli smittet når/hvis du har utbrudd.

Anonymkode: dbdf9...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du "slipper unna" med å bli sjekket. Men hvis du har det i munnen og nedentil kan det hende de bare kan se i munnen. Men for din egen skyld, det beste er å sjekke det så du slipper så mange utbrudd og heller få en kur når du først har ett utbrudd og håpe at utbruddene holder seg tilbake og da helst i 1-2 år for din skyld. Det er som ofte vanlig at utbruddet kan oppstå etter 1-2 år igjen. Jeg var bare heldig hvor det tok typ 6 år som jeg skrev over her.

Anonymkode: dbdf9...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...